تالار مقالات بروز تکنولوژی

سامسونگ گلکسی واچ، اواخر امسال قادر به تشخیص آپنه خواب خواهد بود!

اخیراً، سامسونگ مجوز FDA را برای استفاده از گلکسی واچ دریافت کرده است. این ویژگی جدید سامسونگ گلکسی واچ نشان می‌دهد که کاربر دچار آپنه خواب شده است یا خیر! افرادی که دچار آپنه خواب شده‌اند، تا مدت کوتاهی قادر به نفس کشیدن نیستند. آپنه خواب می‌تواند ماهیچه‌ها را شل کرده و در نتیجه جریان هوا به داخل ریه را دچار انسداد کند.

شرکت سامسونگ طی پستی توضیح می‌دهد که به تازگی مجوز FDA را برای افزودن ویژگی جدید به گلکسی واچ دریافت کرده است. این ویژگی می‌تواند نشانه‌های آپنه انسدادی خواب متوسط تا شدید را تشخیص دهد. افراد بالای ۲۲ سال که قبلاً دچار این بیماری نشده‌اند، می‌توانند از ویژگی تشخیص آپنه خواب اپل واچ استفاده کنند. در واقع، این قابلیت می­تواند به افراد کمک کند تا از آپنه خواب مطلع شوند. افرادی که با استفاده از اپل واچ، سریع‌تر از آپنه خواب مطلع شوند، می‌توانند زودتر برای دریافت کمک‌های پزشکی اقدام کنند. علائم آپنه مانند کاهش کیفیت خواب و افزایش خستگی در طول روز است. هنگام خواب، از فرد اطلاعاتی برای تشخیص آپنه دریافت می‌شود.

سامسونگ خاطر نشان می‌کند که این قابلیت از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ به گلکسی واچ اضافه می‌شود. در واقع، در سال ۲۰۲۴، سامسونگ گلکسی واچ با این قابلیت در ایالات متحده رونمایی می‌شود. لازم به ذکر است که بازه زمانی رونمایی از این دستگاه، زودتر از ماه جولای سال ۲۰۲۴ نیست. احتمالاً این ویژگی همراه با سری گلکسی واچ 7 عرضه خواهد شد. این موضوع مشخص نیست که ساعتی با قابلیت تشخیص آپنه خواب برای مدل‌های دیگر سامسگونگ در دسترس است یا خیر. همچنین، این احتمال وجود دارد که دستگاهی با قابلیت تشخیص آپنه خواب در سایر کشورها در دسترس نباشد. به علاوه، شرکت سامسونگ خاطر نشان می‌کند که این ویژگی شاید به گوشی هوشمندی بستگی دارد که به آن متصل شده‌اید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.