تالار مقالات بروز تکنولوژی

گوگل ۳۵۰ میلیون دلار جهت رسیدگی به دعوای حقوق خصوصی سهامداران پرداخت می‌کند

گوگل موافقت کرد که ۳۵۰ میلیون دلار را برای حل و فصل دعوای سهامداران پرداخت کند. این اختلاف به دلیل اشکال امنیتی در سایت گوگل پلاس رخ داده بود. توافقی در اواخر روز دوشنبه در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو بعد از بیشتر از یک سال میانجیگری ارائه شد. ان توافق باید توسط قاضی منطقه‌ای ایالات متحده Trina Thompson تایید شود. توافق نامه، این ادعا‌ها را برطرف می‌کند که شرکت گوگل تا ماه مارس سال ۲۰۱۸ از اشکال نرم‌افزاری مطلع شد که اطلاعات شخصی کاربران گوگل پلاس را فاش می‌کرد. اما شرکت گوگل، تا ماه‌ها این مشکل را پنهان کرد؛ همچنین به تعهد خود به امنیت داده‌ها نیز تأکید کرده است.

طبق گفته سهامداران، گوگل ترس دارد که افشای اطلاعات باعث شود که مورد بررسی قانونی قرار بگیرد. مانند اتفاقی که برای فیسبوک در سال ۲۰۱۶ رخ داد. بر اساس این شکایت، سهام آلفابت چند بار سقوط کرد و ارزش آن در بازار ده‌ها میلیارد دلار کمتر شد. گوگل، طی موافقت با پرداخت هزینه، تخلف را رد کرد؛ هیچ مدرکی مبنی بر سوء استفاده از داده‌ها پیدا نشد. خوزه کاستاندا، سخنگوی گوگل خاطر نشان کرد که”ما به صورت مرتب مشکلات نرم‌افزاری را شناسایی و برطرف کرده، اطلاعات مرتبط با آن‌ها را افشا می‌کنیم و این مسائل را جدی می‌گیریم.”

شرکت واقع در مانتین ویو کالیفرنیا در سال 2020 به توافقی 7.5 میلیون دلاری با کاربران گوگل پلاس دست پیدا کرد. در سال 2020، قاضی دیگری پرونده سهامداران را رد کرده بود. اما نهمین دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده در سال 2021، دوباره این پرونده را مورد بررسی قرار داد. جیسون فورج، نماینده سهامداران، اینگونه بیان می‌کند که بیشتر افراد تصور می‌کردند که هیچ‌کس در این پرونده یک پنی هم دریافت نمی‌کند. اسناد دادگاه نشان می‌دهد که وکلای سهامداران ممکن است درخواست دریافت 5. 66 میلیون دلار را داشته باشند. شرایط این تواق نامه هنوز در منبع خبری منتشر نشده است.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.