تالار مقالات بروز تکنولوژی

گوگل بعد از اینکه Gemini از نشان دادن افراد سفید پوست خودداری کرد، قصد متوقف کردن آن را دارد!

جک کراچیک درباره این صحبت می‌کند که چگونه Google Bard به کاربران در برقراری ارتباط با هم کمک خواهد کرد. به علاوه، درباره آینده این پلتفرم نیز بحث می‌کند. طبق گزارش رویترز، گوگل قابلیت تولید تصویر هوش مصنوعی (AI) را متوقف خواهد کرد. شرکت متعلق به آلفابت در روز چهارشنبه اقدام به عذرخواهی کرد. در واقع، علت این عذرخواهی، جایگزین کردن تصاویر سفید پوستان با سیاه پوستان و… در عکس‌های تاریخی بود. گوگل در روز چهارشنبه این موضوع را افشا کرد که ما می‌دانیم که جمینی در زمینه ارائه تصاویر تاریخی، عملکرد مناسبی ندارد.

جمینی که قبلاً با اسم Google Bard شناخته می‌شد؛ از مدل‌های چندوجهی زبان بزرگ (LLM) محسوب می‌شود که در دسترس عموم قرار دارد. پاسخ‌های ارائه شده توسط این هوش مصنوعی می‌تواند برای هر کاربر متفاوت باشد. مدل هوش مصنوعی گوگل یا همان جمینی، در رسانه‌های اجتماعی به علت امتناع از تولید تصاویر مورد انتقاد قرار گرفت.

فاکس نیوز دیجیتال، در این هفته بعد از شکایت کاربران شبکه‌های اجتماعی، جمینی را چند مرتبه آزمایش کرد. وقتی که از هوش مصنوعی درخواست شد که تصویری از فرد سفیدپوست را نشان دهد، هوش مصنوعی جمینی این کار را انجام نداد. اما هنگامی که از جمینی خواسته شد تا تصاویر فرد سیاه پوست را نشان دهد، هوش مصنوعی عکس‌هایی از افراد سیاه پوست را نمایش داد که دستاورد‌های خود را جشن گرفته‌اند. جمینی، چندین عکس دیگر از سیاه پوستان مهم تاریخ را نیز به کاربر نشان داد.

هوش مصنوعی جمینی به فاکس نیوز دیجیتال توضیح داد که چرا قادر به ارائه تصاویری نیست که دستاورد‌های سفیدپوستان را تحسین می‌کنند. جمینی گفت: “از لحاظ تاریخی به دستاور‌های سفیدپوستان در رسانه‌ها زیاد پرداخته شده است؛ اما دستاور‌های گروه‌های دیگر نادیده گرفته می‌شوند. ” بعد از آزمایش‌های زیاد، به نظر می‌رسد که سفیدپوستان تنها نژادی هستند که جمینی از نشان دادن تصاویر آن‌ها اِجتناب می‌کند.

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.