تالار مقالات بروز تکنولوژی

جدیدترین سرویس هوش مصنوعی گوگل می‌تواند حیوانات بامزه را در موقعیت‌های عجیب و غیر قابل باور نمایش دهد!

در روز سه شنبه، گوگل Lumiere را معرفی کرد که به عنوان ابزار هوش مصنوعی شناخته می‌شود. ساخت ویدیو از حیوانات بامزه در موقعیت‌های جالب و خنده دار خیلی هیجان‌انگیز است. به عنوان مثال، ساخت ویدیو از حیوانی که رانندگی و اسکیت بازی می‌کند و پیانو مینوازد، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. مطمئناً این تولید‌کننده قابلیت انجام کار‌های بیشتری را دارد؛ اما مهمترین کار وی، ساخت ویدیو هوش مصنوعی از حیوانات بوده است.

فناوری گوگل به گونه‌ای طراحی شده است، به صورت همزمان به دو جنبه فضا و زمان در ساخت ویدیو توجه می‌شود. همچنین، Lumiere  ترفند‌های دیگری را نیز یاد دارد. به عنوان مثال، تبدیل متن به ویدیو، تصاویر ثابت به ویدیو یا ویرایش آن، متحرک‌سازی و…. از کار‌هایی است که Lumiere توانایی انجام آن‌ها را دارد.

ویدئو‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی هنوز در مراحل اولیه هستند و طی ۲ سال قبل توانسته است که از نظر کیفیت رشد کنند. در ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ یک برنامه رونمایی شد که عکس‌ها در قالب کلیپ ویدیویی نشان می‌داد؛ اما نتایج قابل توجهی به دست نیامد. قبل ازآن، برنامه make a video معرفی شد. در ماه ژوئن سال قبل، برنامه Gen2 Runwayساخت کلیپ‌های ویدیویی دو ثانیه‌ی با استفاده از پیام‌ها متنی را امکان‌پذیر کرد. در ماه نوامبر نیز، با استفاده از Stable Video Diffusion کلیپ‌های کوتاهی از تصاویر ثابت خلق شدند.

کمپانی‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی، در زمینه ساخت ویدیو‌هایی از حیوانات فعالیت می‌کنند؛ تولید ویدیوی هوش مصنوعی از انسان کار سختی است. در واقع، احتمال بروز نقص‌هایی در هنگام ساخت ویدیو با هوش مصنوعی از انسان وجود دارد.

Lumiere  توانسته است که بهترین ویدیوها را با هوش مصنوعی بسازد. امروزه، بسیاری از سازندگان تلاش کرده‌اند که متن و ویدیو را با یکدیگر ترکیب کنند و ویدیو‌هایی خلاقانه بسازند. بنابراین، نمی‌توان تأثیرات هوش مصنوعی در ساخت ویدیو‌ها را نادیده گرفت. فرض بر این است که ویدیو‌های واقع‌گرایانه‌ای‌تری نسبت به قبل تولید شود. در واقع، ویدیو‌ها باید در موقعیت‌های واقعی نمایش داده شوند؛ به گونه‌ای که تصاویر توسط دوربین گرفته شده‌اند.

در مقاله‌ای نوشته شده است که ” هدف اصلی Lumiere  این است که برای کاربران مبتدی، امکان تولید محتوای بصری به روشی نوآورانه و خلاقانه را مهیا کنیم”. با این حال، احتمال ایجاد محتوای جعلی وجود دارد و برای جلوگیری از این کار باید ابزار‌هایی را مورد استفاده قرار دهیم که این موارد را تشخیص می‌دهند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.