تالار مقالات بروز تکنولوژی

اینتل قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تراشه‌هایی را برای ۱۰۰ میلیون رایانه شخصی ارائه دهد

مدیران ارشد اینتل به Nikkei Asia گفته‌اند که شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ پردازنده‌هایی را برای ۱۰۰ میلیون رایانه شخصی مجهز به هوش مصنوعی ارائه دهد. علت ارائه این پردازنده‌ها این است که صنعت فناوری به دنبال محرکی برای رشد‌های بعدی است. دیوید فنگ از شرکت اینتل انتظار دارد که امسال ۴۰ میلیون رایانه شخصی با هوش مصنوعی را ارائه دهد. به علاوه، انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۵، تعداد این رایانه‌های شخصی ۶۰ میلیون افزایش پیدا کند.

فنگ به Nikkei Asia گفته است که ما در زمینه فروش پردازنده‌ها، CPU  و GPU فعالیت می‌کنیم. اینتل با مایکروسافت در زمینه تولید رایانه شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی همکاری می‌کند. فنگ انتظار دارد که به دلیل افزایش کارایی رایانه‌های شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی، هزینه‌های سازمانی نیز بیشتر شوند. کارلا رودریگز به Nikkei Asia گفته است که این شرکت برای جذب شرکا تلاش زیادی می‌کند. اینتل با تیم‌های مایکروسافت، وبکس و زوم همکاری می‌کند. رودریگز خاطر نشان کرد هدف از این همکاری، توسعه ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است.

رایانه شخصی هوش مصنوعی تولید شده توسط مایکروسافت دارای ویژگی‌هایی مانند ترجمه فوری زبان از آمریکایی به انگلیسی، زیرنویس فوری فیلم‌ها و تبدیل خودکار متن به اسلاید‌های پاورپوینت است. اینتل، بزرگترین تأمین‌کننده پردازنده‌ها برای رایانه‌های شخصی در جهان است. حدود ۷۶ درصد از سهم بازار در زمینه ساخت تراشه‌های مورد استفاده در لپ تاپ‌ها را این شرکت به خود اختصاص داد. با این حال، اپل و کوالکام تلاش می‌کنند تا با طراحی‌های رایانه‌ای مبتنی بر Arm، بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده است. صنعت کلی رایانه‌های شخصی از نیمه دوم سال 2022، با تأثیر جنگ روسیه اوکراین و افزایش تورم، تغییرات قابل توجهی داشته است.

طبق گفته کانترپوینت ریسرچ، برای سال ۲۰۲۳، فروش رایانه‌های شخصی تا ۱۴ درصد در سال کاهش پیدا کرد. همه سازندگان رایانه‌های شخصی به جز اپل گفته اند که قصد دارند دستگاه‌های ساخته شده براساس هوش مصنوعی را اواخر امسال معرفی کنند. جیسون چن، رئیس ایسر به خبرنگاران گفت که هوش مصنوعی مولد یک فرصت جدید برای صنعت است و اولویت اصلی شرکت برای سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.