تالار مقالات بروز تکنولوژی

iOS یکی از بزرگ‌ترین آپدیت‌های اپل خواهد بود

طبق گفته‌ی مارک گورمن از بلومبرگ، شرکت اپل برنامه‌های بزرگی برای iOS 18 دارد. گودمن در خبرنامه power on گفته است که ios 18 می‌تواند بزرگترین به روزرسانی نرم‌افزاری را اجرایی کند. وی گفته است که سیستم عامل ios 18 را می‌توان جزو بزرگترین پیشرفت‌های شرکت اَپل در نظر گرفت. گورمن گفته است که که قصد به اشتراک‌گذاری جزئیات بیشتری درباره ویژگی‌های iOS 18 و تغییراتش را دارد.

iOS 18  در ماه سپتامبر عرضه و رونمایی خواهد شد. اولین نسخه بیتا و آزمایشی iso18 برای توسعه دهندگان اپل در ماه ژوئن به انتشار خواهد رسید. در ماه نوامبر سال 2023، شرکت معروف اَپل اعلام کرد که ios از پلتفرم RCS پشتیبانی می­کند که باعث افزایش ویژگی­های ios 18 خواهد شد. این قابلیت می‌تواند باعث ارتقاء سیستم پیام‌رسان صوتی، نشانگر‌های تایپ، ثبت تصاویر و فیلم‌ها باکیفیت بالا، بهبود سیستم رمزگذاری و… شود.

در حال حاضر، این ویژگی‌های از طریق iMessage در دسترس هستند. همچنین، این قابلیت ها در بسیاری از در برنامه‌های پیام ‌رسان شخص ثالث، مانند واتس‌اپ و تلگرام نیز قابلیت دسترسی دارند. پشتیبانی از RCS در آیفون، ویژگی‌ها را قابلیت‌های این دستگاه در سیستم پیام‌رسانی اضافه می‌کند. گورمن انتظار دارد که iOS 18 براساس تکنولوژی هوش مصنوعی مولد ساخته شده باشد. طبق گفته وی، اَپل ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی را برای سایر برنامه‌ها در سراسر پلتفرم‌ها از قبیل  Apple Music، Pages، Keynote  و Xcode بررسی کرده است.

اپل قصد دارد ویژگی بیشتری را در بخش سیری گوشی آیفون بگنجاند تا به کاربران اجازه دهد کار‌های پیچیده را به صورت خودکار انجام دهند. این ویژگی شامل یکپارچگی عمیق­تر برنامه Shortcuts است. شاید این ویژگی در به‌روزرسانی نرم‌افزار آیفون در سال 2024 منتشر شود که احتمالاً  برای ios 18  کاربردی است.

در سال 2022 هنگامی که OpenAI ChatGPT، یک چت بات منتشر کرد، محبوبیت هوش مصنوعی نیز افزایش یافت. شرکت‌های گوگل و مایکروسافت در سال گذشته، چت بات‌های مختلفی را منتشر کردند. این ربات‌ها به کاربران اجازه می‌دهند که مانند یک انسان پاسخ دهند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.