تالار مقالات بروز تکنولوژی

راهنمای خرید مک بوک ایر ۱۳ اینچی و ۱۵ اینچی

بعد از آخرین به روز‌رسانی اپل که تراشه M۳ را به دستگاه خود اضافه کرد، مک بوک ایر نیز در اندازه‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی در دسترس است. مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی تمام سخت‌افزار‌های مشابه با نمایشگر‌های بزرگتر را دارد. با این وجود، تفاوت‌های کلیدی بین این دو دستگاه وجود دارد که باید موقع خرید در نظر بگیرید. مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی مک‌بوک ایر دارای ویژگی‌ها و طراحی تقریباً مشابهی هستند. هر دو دستگاه دارای صفحه نمایش با وضوح بالا، حافظه و فضای ذخیره‌سازی مشابه هستند.

مک بوک ایر ۱۵ اینچی دارای باتری 9. 13 وات ساعتی و بزرگتر از مدل ۱۳ اینچی است. اما هر دو دستگاه دارای باتری با قابلیت نگهداری شارژ تا ۱۸ ساعت هستند. اگر قصد استفاده زیاد از بلندگو‌های داخلی را دارید، مدل ۱۵ اینچی بهترین گزینه است. مک بوک ایر ۱۵ اینچی مجهز به بلندگوی اضافی است. اما مک بوک ایر ۱۳ اینچی، کیفیت صدای مدل ۱۵ اینچی را ندارد. همچنین، مدل ۱۵ اینچی دارای ابعاد بزرگتری است و جا به جایی آن راحت نیست.

مک بوک ایر ۱۳ اینچی با تراشه M3 تولید می‌شود و با قیمت ۱۰۹۹ دلار به فروش می‌رسد. این دستگاه از مدل ۱۵ اینچی، ۲۰۰ دلار ارزان‌تر است. در صورتی که مک بوک ایر ۱۳ اینچی دارای پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای را خریداری کنید، تفاوت قیمت به ۱۰۰ دلار می‌رسد. به همین خاطر، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که مک بویر ایر ۱۵ اینچی را سفارش دهند؛ چون دارای صفحه نمایش بزرگتر و بلندگو‌هایی با کیفیت بهتر است. اما در صورتیکه به دنبال خرید دستگاهی قابل حمل و سبک‌تر هستید، مک بوک ایر ۱۳ اینچی بهترین گزینه است. مک بوک ایر 13 اینچی با تراشه M2 با قیمت 999 دلار به فروش می­رسد. این مک بوک ایر در اواسط سال 2022 معرفی شد. اگر از نظر صرف هزینه مشکل دارید، خرید مدل 13 اینچی بهترین انتخاب است.

 

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.