تالار مقالات بروز تکنولوژی

گفته‌های ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت درباره تصاویر غیر اخلاقی منتشر شده از خواننده آمریکایی

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت خاطر نشان کرد که اتفاقی به تازگی برای خواننده آمریکایی رخ داده است. انتشار عکس‌های این خواننده باعث شد که صحبت‌های بیشتری درباره هوش مصنوعی شود. در واقع، به سرعت درباره تصاویر ساخته شده براساس هوش مصنوعی از خواننده آمریکایی اخبار زیادی در رسانه‌ها به انتشار رسید. تصاویر غیر اخلاقی از این خواننده با استفاده از هوش مصنوعی منتشر شده است. این اتفاق ممکن است که برای سایر افراد جامعه نیز رخ دهد؛ بنابراین همه افراد باید به فکر راهکاری در این زمینه باشند. تصاویری که از خواننده آمریکایی به انتشار رسیده، میلیون‌ها بازدید داشته است. این می‌تواند برای این خواننده بسیار وحشتناک به نظر برسد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، به بحثی که در مورد تصاویر جعلی خواننده آمریکایی توسط هوش مصنوعی صورت گرفته بود، به صورت کامل پاسخ داد. نادلا در مصاحبه‌ای با NBC Nightly News که سه شنبه پخش شده است، انتشار تصاویر غیر اخلاقی خواننده آمریکایی را وحشتناک می‌داند. وی در مصاحبه خود بیان کرد که  باید در این زمینه اقداماتی را به سرعت انجام دهیم و سریع‌تر حرکت کنیم.

قانونگذاران با انتشار تصاویر غیراخلاقی برخورد می‌کنند. در واقع، جرایمی برای افرادی که تصاویر غیر اخلاقی را با هوش مصنوعی ساخته‌اند، توسط قانون‌گذاران در نظر گرفته شده است. کاخ سفید خواستار “اقدام قانونی” در مورد این موضوع شده است. نادلا ارائه راهکار‌هایی را برای رفع مشکلات ناشی از هوش مصنوعی پیشنهاد می‌کند. اما‌ ایده نادلا، نظم بخشیدن به هوش مصنوعی مایکروسافت است.

نادلا بیان کرد که به مسئولیت‌های شرکت خود یعنی تولید محتوا‌ها با امنیت بیشتر فکر می‌کند. به عقیده وی، می‌توان کار‌های زیادی در این زمینه انجام داد. اما از نظر اجتماعی نیز باید به این معضل توجه شود. در واقع، مجریان قانون نیز باید به فکر راه چاره‌ای جدی برای مقابله با این معضل باشند.

ممکن است مایکروسافت با تصاویر جعلی خواننده آمریکایی ارتباط داشته باشد. گزارش  Media404 نشان می‌دهد که این تصاویر توسط افرادی ساخته شده است که از Microsoft Designer استفاده می‌کنند. اما این ثابت نشده که از Designer برای تولید تصاویر خواننده استفاده شده است؛ اما مایکروسافت می‌تواند نقص فنی این برنامه را برای حفظ امنیت بیشتر برطرف کند.

به عقیده نادلا، هوش مصنوعی باید در جهت مثبت رشد کند تا جامعه درگیر معضلاتی این چنینی نشود. بسیاری از افراد بر این باور هستند که هوش مصنوعی می‌تواند دنیا را تغییر دهد. اما ابزار‌های هوش مصنوعی، پروسه ساخت عکس‌های غیراخلاقی را راحت‌تر کرده‌اند. این موضوع می‌تواند بسیاری از خانم‌ها را نگران کند. بنابراین، همه افراد به خصوص دولتمردان و قانون‌گذاران باید به تأثیر هوش مصنوعی در ساخت تصاویر غیر اخلاقی توجه داشته باشند.

حتی اگر پلتفرم‌های بزرگ مانند مایکروسافت نیز این قابلیت را دیگر نداشته باشند، با سایر ابزار‌ها می‌توان این تصاویر را خلق کرد. بنابراین، باید این موضوع را در نظر گرفت که ابزار‌های هوش مصنوعی می‌توانند خطر انتشار غیراخلاقی را تا حد زیادی افزایش دهند. در واقع، نادلا گفته است که برای مقابله با این مشکل، باید هوش مصنوعی کنترل شود. کنترل هوش مصنوعی نیز با کمک همه افراد امکان‌پذیر است.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.