تالار مقالات بروز تکنولوژی

مایکروسافت برگشته است: چگونه هوش مصنوعی، این شرکت را دوباره حرکت داد!

در اوایل دهه ۲۰۱۰ گفتگو‌هایی بین مدیران ارشد مایکروسافت صورت گرفت. در آن زمان، تلاش در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند صورت می‌گرفت و گوگل و اپل نیز در حال پیشرفت بودند. در حالی که تلاش‌های مایکروسافت با شکست مواجه شد. کارمندان به صورت گروهی شرکت را ترک می‌کردند تا در کمپانی رقیب کار کنند. مایکروسافت برای استخدام از کالج‌ها نیز مشکل داشت.

در روز سه‌شنبه، مایکروسافت گزارشی در زمینه رکورد درآمد خود را به میزان ۶۲ میلیارد دلار گزارش داد. فقط هفته گذشته ارزش بازار این مجموعه، از ۳ تریلیون دلار گذشت و تبدیل به یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان شد. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، یکی از قدرتمندترین طرفداران هوش مصنوعی است. استارت آپ ها و شرکت های بزرگ قصد خرید از مایکروسافت را دارند و برای دسترسی به ابزارهای هوش مصنوعی این کمپانی هزینه ای را می پردازند. در روز سه ‌شنبه، این شرکت پیش‌بینی کرد که با ادامه نصب محصولات هوش مصنوعی در سال آینده توسط مشتریان، سود مایکروسافت همچنان افزایش پیدا خواهد کرد.

سهام شرکت در صبح چهارشنبه حدود ۱ درصد سقوط کرد. این شرکت به سرمایه‌گذاری زیاد در هوش مصنوعی ادامه می‌دهد. در سال گذشته، سهام این شرکت ۶۳ درصد افزایش یافته است. مایکرؤسافت با داشتن بودجه هنگفتی برای تولید هوش مصنوعی، رابطه نزدیک با OpenAI سازنده ChatGPT و استفاده کاربران از این نرم‌افزار، قدرت زیادی در مورد چگونگی ساخت هوش مصنوعی پیدا کرده است.

این شرکت به مرور زمان به سرعت رشد کرد و در ازای حق قرار دادن هوش مصنوعی خود در ابزار‌های مایکرؤسافت، میلیارد‌ها دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرد. از آن زمان، نادلا در تلاش است تا هوش مصنوعی را در بسیاری از محصولات مایکرؤسافت، از نرم‌افزار امنیت سایبری گرفته تا موتور جستجوی بینگ قرار دهد.

سوماگر بیان کرد که مشارکت نزدیک مایکروسافت با OpenAI و ارتباطات آن با ده‌ها هزار کسب‌وکار مختلف،
این شرکت را در بهترین موقعیت برای جلب توجه سایر کمپانی‌ها به هوش مصنوعی قرار می‌دهد. مایکروسافت هنوز با چالش‌های مهمی مواجه خواهد شد. این شرکت برای دسترسی به بهترین فناوری هوش مصنوعی به OpenAI  متکی است.

این شرکت توسط بیل گیتس و پل آلن در سال 1975 تأسیس شد و در دهه های 1980 و 1990 با ساخت سیستم عامل ویندوز وارد دنیای فناوری شد. به دلیل استفاده از ویندوز توسط صدها میلیون رایانه؛ هنوز این شرکت جایگاه خود را دارد. وقتی مک‌بوک‌های اپل به شهرت رسیدند، مایکروسافت نیز محبوبیت زیادی پیدا کرد. امروزه مایکروسافت پیشرفت‌های متعددی داشته است. امروزه، هوش مصنوعی توانسته است که به مایکروسافت کمک کند به جایگاه قبلی خود برگردد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.