تالار مقالات بروز تکنولوژی

مزایا و صفر تا صد راه اندازی سرویس voip چیست|سرویس voip

اغلب افراد مبتدی از ما می پرسندvoip چیست و VoIP چگونه کار می کند؟ اگر شما یک کاربر غیر فنی هستید، ممکن است شنیده باشید که می توانید از سرویس VoIP برای اضافه کردن یک شماره تلفن تجاری برای وب سایت خود استفاده کنید.

VoIP یک راه مقرون به صرفه تر برای دریافت شماره تلفن تجاری برای وب سایت شما در مقایسه با یک خط تلفن سنتی است. با این حال، قبل از هر تصمیمی، باید به طور کامل بفهمید که این فناوری چیست.

در این راهنما، ما به این موضوع پاسخ خواهیم داد که voip چیست و VoIP چگونه کار می کند. هدف این است که به شما کمک کند بفهمید چگونه VoIP می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند و به شما کمک کند تا تجارت خود را توسعه دهید. ما این راهنما را گسترش داده‌ایم تا نگاهی دقیق‌تر به آنچه باید در مورد پروتکل صدا از طریق اینترنت بدانید داشته باشیم. ما همه چیزهایی را که باید بدانید، از جمله مزایای خدمات تلفن VoIP را پوشش خواهیم داد.

VoIP چیست؟

 voip چیست
سرویس voip چیست

VoIP مخفف Voice over Internet Protocol است. این فناوری دقیقاً همان چیزی ست که به جای خطوط تلفن سنتی، تماس ها را از طریق اینترنت هدایت می کند.

در ابتدایی ترین حالت، VoIP (تلفن IP) سیگنال‌های صوتی را به بسته های دیجیتالی تبدیل می‌کند، سپس آن‌ها را به ارائه دهنده VoIP منتقل می‌دهد. در آنجا، آن‌ها به گیرنده تماس هدایت می‌شوند و دوباره به سیگنال های صوتی تبدیل می‌شوند.

VoIP، بیشتر از آنچه بسیاری از مردم فکر می‌کنند در جرگه اپ‌های کاربردی قرار می‌گیرد. از تماس های WhatsApp و جلسات Zoom گرفته تا بلندگوهای هوشمند.

جالب است بدانید که اگر تا به حال از طریق اینترنت تماس گرفته اید، از فناوری VoIP استفاده کرده‌اید.

با این حال، تلفن VoIP تجاری در سطح متفاوتی قراردارد. ده ها سرویس VoIP تجاری وجود دارد که منحصراً بر رفع نیازهای ارتباطی شرکت‌ها تمرکز دارند. همه آن‌ها در رقابت سختی برای جلب نظر مشتریان با ارائه عملکرد و کارآیی بالا هستند.

اینجاست که هوش مصنوعی وارد می‌شود.

Voip مخفف چیست ؟

VoIP  مخفف Voice over Internet Protocol (تلفن اینترنتی) است که روش برقراری و دریافت تماس های تلفنی از طریق اینترنت را توضیح می دهد. اکثر مردم VoIP را جایگزین شرکت تلفن محلی می دانند.

اگر نام یک آدرس IP را شنیده اید، این آدرس پروتکل اینترنت شما است. آدرس IP نحوه ارتباط رایانه ها و دستگاه ها با یکدیگر در اینترنت است.  سرویس voip در واقع چیز جدیدی نیست. تلفن از اواخر دهه 90 بر روی خطوط دیجیتال برای برقراری تماس‌های تلفنی متصل شده است .

اگر اتصال اینترنت دارید، بدون نیاز به خدمات تلفن محلی با هر کسی تماس می‌گیرید. راه حل های VoIP روی هر رایانه ای کار می کنند زیرا بر اساس چندین سال استانداردهای باز ساخته شده است.

تجهیزات  سرویس voip  چیست؟

قبلاً برای استفاده از VoIP به تجهیزات گران قیمت و اختصاصی نیاز داشتید – اما این بیش از 20 سال پیش بود! امروزه VoIP بر اساس استانداردهای باز مانند پروتکل شروع جلسه (SIP) ساخته شده است. SIP قابلیت همکاری کامل بین تلفن های رومیزی مختلف، تلفن های کنفرانس و برنامه های VoIP را فراهم می کند.

سانترال های مبتنی بر فضای ابری مسئول ویژگی هایی مانند پست صوتی، کنفرانس و مسیریابی تماس هستند. وقتی در مورد آن فکر می کنید، آنها به عنوان شرکت های تلفن با خدمات کامل خودشان عمل می کنند که شما کنترل می کنید.

تنها چیزی که نیاز دارید یک اتصال اینترنت پهنای باند اختصاصی، کابل،  DSL یا فیبر است و می توانید از تمام مزایای VoIP بهره مند شوید.

نحوه کار سرویس voip چگونه است؟

سرویس voip چیست

سرویس VoIP به صورت دیجیتالی ارائه می‌شود و برای ارتباط از راه اینترنت استفاده می‌کند. با استفاده از یک برنامه VoIP، کاربران قادر خواهند بود تا به دیگر کاربران از طریق اینترنت ارتباط برقرار کنند. هنگامی که کاربر در حال تماس با دیگر کاربران است، صدای او به دستگاه دیگری از طریق اینترنت منتقل می‌شود و برای کاربر دیگر به صورت صوتی پخش می‌شود.

مزایا و معایب Voice over IP

هنگام بررسی VoIP برای رسیدگی به تماس های تلفنی خود با VoIP، نکات مثبت و منفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در اینجا نگاهی صادقانه به مزایا و معایب صدا از طریق IP داریم.

مزایای سرویس voip  چیست؟

  • هزینه کمتر – بسیاری از مصرف کنندگان و مشاغل به طور یکسان به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها پی برده اند و قبض تلفن خود را تا بیش از 60 درصد کاهش داده اند.
  • صدای با کیفیت بالا – تفاوت قابل توجهی در کیفیت تماس وجود دارد، بنابراین صدا خفه یا مبهم نیست.
  • ویژگی‌های پیشرفته – از ویژگی‌های ممتاز برای اداره شرکت خود مانند خدمه خودرو، ضبط تماس و صف تماس استفاده کنید. آنها اغلب در برنامه های خدمات تلفن تجاری گنجانده می شوند.
  • آماده از راه دور – از خدمات تلفن خود در هر کجا که کار می کنید استفاده کنید. اگر از خانه کار می کنید نیازی به تنظیمات فنی نیست.

سرویس voip چگونه کار می کند؟

Voice over IP از پروتکل اینترنت استفاده می کند که یک بلوک ساختمانی ضروری اینترنت است. تلفن IP یک نوآوری عظیم از سیستم مخابراتی صد ساله است

برای تماس های تلفنی، مکالمه با استفاده از بسته های داده کوچک رد و بدل می شود. اینترنت می تواند این بسته های داده را در کمتر از یک ثانیه به سراسر جهان ارسال کند. برای تلفن اینترنتی، این بسته ها بین تلفن شما و یک ارائه دهنده VoIP حرکت می کنند.

یک سیستم تلفن VoIP تماس بین تلفن های دیگر یا با یک شرکت تلفن دیگر را تسهیل می کند. همچنین عملکردهای مفید دیگری مانند پست صوتی، ارسال تماس، ضبط تماس و غیره را ارائه می دهد.

در چهار مرحله، در اینجا نحوه کار راه اندازی سیستم voip آورده شده است.

  1. تلفن شما به سوئیچ یا روتر شما در شبکه محلی (LAN) متصل می شود.
  2. وقتی شماره تلفنی را شماره گیری می کنید، تلفن IP شما به ارائه دهنده خدمات VoIP شما می گوید که با طرف مقابل تماس بگیرد.
  3. سرویس VoIP شما تماس را برقرار می کند و بسته های داده را از تلفن IP شما مبادله می کند.
  4. تلفن VoIP شما این سیگنال های دیجیتال را دوباره به صدایی که می توانید بشنوید تبدیل می کند.

پروتکل صدا از طریق اینترنت به طور کامل شرکت تلفن را دور می زند. هر جا که اتصال اینترنت پهن باند دارید، می توانید از VoIP استفاده کنید. این یک ارتقاء قابل توجه از یک سیستم تلفن آنالوگ است.

در تک نت بخوانید: سیستم نظر سنجی تلفنی

تلفن تجاری مدرن سرویس voip چیست؟

مزایای voip هنوز برای اکثر مردم آشکار نیست. بسیاری از مشاغل هنوز با خوشحالی به سیستم‌های سانترال قدیمی برای نیازهای ارتباطی خود متکی هستند. اما در حقیقت، شرکت‌هایی که از خدمات تلفن VoIP استفاده می‌کنند، از هوش مصنوعی و ابزارهای یادگیری ماشینی بهره زیادی می‌برند.

این تلفن دقیقا چطوری، کار می‌کند؟  برنامه های کاربردی این هوش مصنوعی برای چه سودی برای کسب و کار شما دارد؟

 و به این فکر کنید که VoIP در واقع چیست؟

 

ویژگی های منحصربفرد سرویس voip چیست؟

سرویس voip چیست

پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی مکالمه

تا مدت‌ها، رایانه‌ها نمی‌توانستند زبان انسان را درک کنند‌، نه گفتاری و نه نوشتاری.

نه اینکه مردم تلاش نکنند.

در اوایل دهه 1950، متخصصان کامپیوتر سعی کردند از ماشین‌ها برای درک و ترجمه متون استفاده کنند. اینها تلاش‌هایی در طول جنگ سرد بود. متأسفانه‌، فناوری آن زمان فقط به رویکردهای ساده اجازه می‌دهد. قابل ذکر است که آنها اغلب به پردازش کلمه به کلمه محدود می شدند.

پست صوتی و کل مکالمات

رونویسی به معنای تبدیل گفتار به متن است. این یکی از ساده ترین برنامه های پردازش صدا در سیستم های VoIP است.

کاربران در وقت خود صرفه جویی می کنند. یک بار، پس از بازگشت از تعطیلات یا سفر کاری ، آنها ممکن است یک ساعت را به گوش دادن مطالب عقب افتاده در دستگاه های پاسخگویی خود اختصاص داده باشند. امروزه، آنها می توانند به سرعت همه چیز را در صندوق ورودی خود مشاهده کرده، اولویت بندی کرده و سایر پیام ها را دور بریزند.

علاوه بر این، هوش مصنوعی می تواند کل مکالمات را رونویسی کرده و در یک مرجع ذخیره کند. گزارش الکترونیکی و غیر چاپی می تواند در صورت بروز اختلاف یا پیگیری همه مشتریان، بسیار مفید باشد.

همچنین داده ها می توانند از CRM به ویژگی های VoIP متصل شوند. برای شخصی سازی روان و واقعی، آنها می توانند جزئیات لازم را ارائه دهند.

مدیریت دستیار هوشمند

به کمک هوش مصنوعی می‌توان از مکالمات گزارش گیری شده گذشته استفاده کرد. برخی از اپ تا آنجا پیش می روند که آموزش فروش را در زمان واقعی ارائه می دهند.

رابط های هوش مصنوعی می توانند تماس های بین مشتریان و نمایندگان شرکت را گزارش گیری و تحلیل کنند.

سوابق خریدها؟ تاریخ آخرین تماس مشتری؟ شماره سریال دستگاهی که مشتری با آن مشکل داشته است؟

همگی اطلاعات قابل گزارش گیری هستند.

اساساً هر کاربر این سرویس یک دستیار شخصی دارد که اطلاعات مهمی را حتی قبل از اینکه بخواهند به آنها می دهد. اطلاعات خاص ارائه شده می تواند تعامل با تماس گیرندگان را بسیار روان و موثرتر کند. به نوبه خود، این کار رضایت را در دو طرف خط افزایش می دهد.

یادداشت برداری از تماس‌ها تا برنامه ریزی برای پیگیری

هوش مصنوعی می تواند تماس‌های نمایندگان شرکت را با بهترین عملکرد، از خدمات مشتری گرفته تا تیم فروش، تجزیه و تحلیل کند. با جستجوی الگوهایی که تماس گیرندگان پاسخ مثبت داده اند، می تواند پاسخ های خوبی را پیشنهاد دهد. اگر نماینده ای در مورد آنچه باید در حین مکالمه بگوید یا انجام دهد، از دست بدهد، هوش مصنوعی می تواند این واقعیت را تشخیص دهد. سپس برای ادامه منویی از عبارات و اقدامات آزمایش شده ارائه می کند.

به طور کلی، این دستیارهای مجازی هوشمند می توانند به عوامل انسانی قدرت ببخشند. با دادن ابزار به آن‌ها و افزایش عملکرد آن‌ها.

کلام آخر

در نهایت، می‌توان گفت هوش مصنوعی می تواند ویژگی های تجزیه و تحلیل ارزشمندی را به سیستم های تلفن تجاری VoIP اضافه کند. این واقعاً تعجب آور نیست. این روزها تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی در همه جا وجود دارد، از مدیریت پارکینگ اتومبیل گرفته تا تنظیم محتوای شخصی شده به صورت خودکار در وب سایت‌ها.

تک‌نت به شما این قدرت را می‌دهد تا صدای خود را به مشتریانتان برسانید.

اگر علاقمند به استفاده از  تلفن اینترنتی  هستید.

و یا در این زمینه به مشاوره نیاز دارید می توانید:

یا با شماره‌های ۱۵۴۳ و یا ۰۲۱۴۵۵۷۴۱۱۰ تماس حاصل نمایید

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.