تالار مقالات بروز تکنولوژی

گوگل کروم به زودی به شما امکان نصب هر وب سایتی را به عنوان یک برنامه دسکتاپ می‌دهد

گوگل کروم به تازگی به شما اجازه نصب هر یک از صفحات سایت را به عنوان یک برنامه دسکتاپ روی دستگاه مک را می­دهد. قابلیت جدید گوگل کروم شامل گزینه جدیدی به نام “نصب صفحه به عنوان برنامه” است. این قابلیت در بخش های Settings ➝ Save and share یافت می­شود. وب‌سایت‌هایی از قبیل YouTube  و Reddit  در این منو ظاهر می‌شوند.

با انتخاب گزینه “نصب صفحه به عنوان برنامه”، برنامه‌های وب به صورت خودکار در پوشه Applications به نام Chrome Canary Apps ذخیره می‌شوند. در حال حاضر، اجرای برنامه‌های وب در کروم از سافاری پیچیده‌تر و شامل منوی تنظیمات با گزینه­هایی از قبیل کپی url، حذف نصب، ویرایش، ارسال و … است. این قابلیت به پشتیبانی طولانی مدت کروم از برنامه‌های وب پیشرو (PWA) وابسته است که گوگل در ابتدا آن را به عنوان جایگزینی برای برنامه‌های کروم در فروشگاه گوگل پلی پذیرفت.

کاربران می‌توانند با دانلود آخرین آپدیت Canary 124 ، این قابلیت را امتحان کنند. به منظور انجام این کار، لینک‌های زیر را در نوار آدرس کپی کنید:

  • chrome://flags/#web-app-universal-install
  • chrome://flags/#shortcuts-not-apps

در حال حاضر، نسخه بتا کروم ۱۲۳ به زودی منتشر می‌شود. بنابراین، پشتیبانی از PWA برای صفحات وب در نسخه بعدی صورت نمی‌گیرد و نسخه‌های بعد از آن دچار تغییرات می‌شوند.

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.