تالار مقالات بروز تکنولوژی

نمایشگر‌های OLED برای آیپدها از تأمین کنندگان مختلف خریداری می‌شود

اپل برای ساخت صفحه نمایش OLED آیپد پرو ۱۱ و ۱۳ اینچی به شرکتهای تامین کننده مختلفی وابسته است. سامسونگ، پنل‌های ۱۱ و ۱۳ اینچی را به صورت انحصاری تولید می‌کند. طبق گفته The Elec، سامسونگ جایگاه ثابتی را در زمینه تأمین نمایشگر‌های OLED برای آی پد پرو ۱۱ اینچی به دست آورده است. در ابتدا، شرکت الجی قرار بوده که پنل ۱۱ اینچی OLED را تولید کند. اما سامسونگ نیز همراه با الجی در زمینه تولید این نمایشگر‌ها فعالیت می‌کند. تولید اولیه توسط هر دو شرکت در ماه قبل شروع شد. به دلیل افزایش تقاضای و تولید بیشتر این دستگاه، دو شرکت تأمین‌کننده با یکدیگر همکاری می‌کنند. شایعاتی منتشر شده است مبنی بر اینکه اپل قصد دارد که تغییراتی را در طراحی و کیفیت تصاویر اعمال کند و ضخامت و وزن صفحه نمایش را نیز کاهش دهد.

براساس گزارش‌ها، نوساناتی در زمینه بازده تولید دستگاه آی پد پرو با صفحه نمایش OLED وجود دارد. براساس این گزارش‌ها، پیش‌بینی می‌شود که برای سال ۲۰۲۴، ۸ میلیون دستگاه تولید شود که در مقایسه با سال قبل کمتر است. نمایشگر‌های OLED برای اولین بار جهت تولید آی پد استفاده می‌شوند. اپل از تکنولوژی OLED برای آیفون و اپل واچ استفاده می‌کند؛ اما صفحه نمایش‌های OLED بزرگتر قیمت بیشتری نیز دارند. در مقایسه با LED یا mini LED، OLED  رنگ‌ها را با وضوح بیشتری نشان می‌دهد. به دلیل تکنولوژی نمایشگر جدید، مدل‌های  iPad Pro  دارای نمایشگر OLED بسیار نازک‌تر از نسخه‌های LED  هستند. به عنوان مثال، آی‌پد پرو 12.9 اینچی بزرگ‌تر می‌تواند نازک‌تر از 1 میلی‌متر باشد.

علاوه بر نمایشگرهای جدید، انتظار می‌رود که آی‌پد پرو با استفاده از آخرین تراشه M3 اپل ساخته شوند. این تراشه براساس فناوری پیشرفته ساخته شده است و نسبت به تراشه m2 دارای قابلیت گرافیکی قابل توجهی است. این انتظار می‌رود که نمایشگرهای جدید در ماه مارس سال 2024 به iPad Pro اضافه شوند. به منظور اطلاع دقیق‌تر درباره نمایشگر‌های آی پد پرو، اخبار مرتبط را پیگیری کنید.

 

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.