تالار مقالات بروز تکنولوژی

OpenAI در تلاش برای ساخت جستجوگر، با نبرد سختی روبرو خواهد شد

سم آلتمن، رئیس شرکت OpenAI، به دنبال راه حلی برای پیشرفت و توسعه است. این شرکت در حال ساخت محصول جدید خود برای رقابت با گوگل است. اما این شرکت به کمک بیشتری برای رقابت با گوگل احتیاج دارد. طبق اطلاعات منتشر شده، شرکت OpenAI در حال تلاش برای توسعه محصول جدید است که قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را دارد. این محصول جدید تا حدی توسط بینگ پشتیبانی می‌شود. شرکت مایکروسافت، میلیارد‌ها دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است و از برخی از تکنولوژی‌های آن جهت اجرای نرم‌افزار‌های Copilot AI  برای Microsoft365 و Windows استفاده می‌کند.

در ماه فوریه سال ۲۰۲۳، شرکت مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد با اجرای نسخه جدید از موتور جستجوگر بینگ، مسیر جدیدی را دنبال کند. اما باوجود اینکه الان در ماه فوریه هستیم، مایکروسافت توانسته است که از گوگل پیشی بگیرد. ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت خاطر نشان کرد که محصول جدید مایکروسافت، مجهز به هوش مصنوعی بینگ است. نادلا، دهمین سال فعالیت خود را به عنوان مدیر عامل مایکروسافت در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۲۳ و روز یکشنبه جشن می‌گیرد. این شرکت رشد خیره‌کننده‌ای را تجربه کرده است.

اما بعد از گذشت یکسال به نظر می‌رسد که تلاش‌های مایکروسافت بینگ متوقف شده است. طبق آمار StatCounter، موتور جستجوی این شرکت در ماه ژانویه سال ۲۰۲۴ فقط 43. 3 درصد از بازار را به خود اختصاص داده که به میزان کمتر از یک درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. این شرکت در حال ادغام قابلیت هوش مصنوعی مولد  به محصولات مربوط به قابلیت “جستجو ” است. مایکروسافت از نظر تولید محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی با سرعت بالایی حرکت می‌کند. این را می‌توان جزو مزایای مایکروسافت نسبت به گوگل در نظر گرفت. البته، گوگل نیز در این زمینه جایگاه پایینی ندارد. مایکروسافت به دلیل تولید محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی توانسته است که پیشرفت زیادی داشته باشد. اما در زمینه search، شرکت گوگل بهتر از بقیه رقبا عمل می‌کند. شرکت OpenAI راه طولانی را برای پیشی گرفتن از گوگل پیشرو دارد.

شرکت openai، در مسیر ساخت جستجوگر با چالش‌هایی روبرو می‌شود و نبردی را با سایر شرکت‌های رقیب مانند گوگل خواهد داشت. این شرکت با به کار بردن خلاقیت و نوآوری و استفاده از الگوریتم‌های جستجوی جدید سعی در تولید بهترین موتور جستجو را دارد. در واقع، این شرکت در تلاش برای ارائه قابلیت‌های منحصر به فرد به موتور‌های جستجو است.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.