تالار مقالات بروز تکنولوژی

رونمایی شرکت OpenAI از Sora

در روز پنجشنبه، OpenAI، Sora  را معرفی کرد که مدل هوش مصنوعی برای تبدیل متن به ویدئو است. در واقع، این برنامه می‌تواند ویدیو‌های ۶۰ ثانیه را باکیفیت HD با استفاده از توضیحات نوشته شده به کاربران ارائه دهد. ویدئو‌های ساخته شده با هوش مصنوعی طی دو سال گذشته پیشرفت کرده‌اند. اولین بار در ماه سپتامبر ۲۰۲۲
Make A Video  توسط متا برای ساخت این ویدیو‌ها تولید شده است. یک ماه بعد نیز، گوگل، برنامه Imagen Video  را به اشتراک گذاشت. Sora به نظر می‌رسد که نوعی برنامه کاملاً متفاوت است. در واقع، فیلم‌ها در این برنامه وضوح بسیار بالایی دارند. ویدیو‌های بهتری توسط این برنامه ثبت و ضبط می‌شوند.

به منظور استفاده از این مدل هوش مصنوعی جدید باید دستور متنی را بنویسید. سپس، سورا می‌تواند باتوجه به دستور متنی دریافت شده، ویدیو‌های با بازه زمانی یک دقیقه‌ای را بسازد. باتوجه به متنی که نوشته شده است، برای ویدیو‌ها پس زمینه‌ای ساخته می‌شود. با در نظر گرفتن اطلاعات در متن نوشته شده، المان‌های تصویر نیز حرکت می‌کنند. شرکت OpenAI با انتشار خبری درباره سورا، نمونه‌هایی از قابلیت این برنامه را به اشتراک گذاشت. در واقع، توانایی این مدل هوش مصنوعی در ویدیو‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.

OpenAI  متوجه شده است که Sora قادر به شبیه‌سازی گیم‌پلی Minecraft است. با این حال، Sora  برنامه کاملی نیست و OpenAI به کمبود‌های Sora در مقالات خود اشاره می‌کند. همچنین، شاید فناوری سورا، راه حل جهانی برای تولید ویدیو نباشد. شرکت OpenAI اعلام کرد که شاید مدل هوش مصنوعی سورا در پردازش صحنه‌های پیچیده‌تر کمی با مشکل مواجه شود. sora  می‌تواند دنیای واقعی را درک و شبیه‌سازی کند. سؤالی ذهن کاربران را درگیر می‌کند که OpenAI از چه داده‌هایی برای آموزش سورا استفاده کرده است. OpenAI  اطلاعاتی را درباره این موضوع فاش نکرده است.

Sora  به شکلی طراحی شده است که ویدیو‌های واقعی را می‌سازد. در واقع، انواع ویدیو‌ها به صورت واقعی با استفاده از سورا ساخته شده و در کوتاه‌ترین زمان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. مدل هوش مصنوعی سورا، قادر است که باتوجه به توصیفات ارائه شده، ویدیو‌های کوتاهی را تولید کند. طبق اطلاعات منتشر شده از سمت توسعه دهنده این مدل هوش مصنوعی، جزئیات درج شده در ویدیو‌ها به صورت واقعی نمایش داده می‌شوند. در حقیقت، سورا این قابلیت را دارند که برای نشان دادن صحنه‌ها یا شخصیت‌ها از تصاویر واقعی استفاده کند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.