تالار مقالات بروز تکنولوژی

OpenAI قصد دارد قیمت‌ها را کاهش و GPT-4 را اصلاح کند

OpenAI به عنوان یکی از شرکت‌های پیشتاز در حوزه‌ی هوش مصنوعی در مدل‌ها و قیمت‌های خود، همیشه تغییرات کوچکی را اِعمال می‌کند؛ در حال حاضر نیز این کار را انجام داده است. این کمپانی، تعداد کمی از مدل‌های جدیدتر را منتشر کرده و هزینه دسترسی به API را نیز کمتر کرده است. در درجه اول، این کار مورد توجه توسعه‌دهندگان قرار گرفت. اما می‌تواند به عنوان هشدار و زنگ خطری برای مصرف‌کننده‌ها در آینده باشد.

افراد مختلف با استفاده از این API‌ها، متنهای مقالات را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند. شرکت OpenAI باید مطمئن شود که مشتریان خود را با ظهور سایر مدل‌های منبع باز توسط سایر کمپانی‌ها از دست نمی‌دهد. بنابراین، قیمت‌ها را تا به صورت مداوم کاهش می‌دهد. این کار، در نتیجه بهبود زیرساخت‌های مدل‌ها انجام می‌شود.

معمولاً اکثر افراد از طریق ChatGPT با GPT-3.5 Turbo تعامل دارند. این برنامه، API پرطرفداری است که کم هزینه‌تر و سریعتر از GPT-4 عمل می کند. بنابراین، کاربران این برنامه از اینکه ورودی و خروجی به ترتیب 50 الی 25 درصد کاهش پیدا کند، خوشحال خواهند شد.

نسخه جدید GPT-3.5 Turbo دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های پیشرفته‌تری است. اما بازهم قابلیت‌هایی که در تصورات OpenAI بود را این نسخه ندارد. آخرین نسخه از این برنامه 0613 بود و اطلاعات بیشتری درباره نسخه‌های جدیدتر ذکر نشده است.

GPT-4 Turbo یک مدل جدید است که وظایفی را دارد. احتمالاً این مدل توانسته است که از سایر مدلها و عملکرد آنها درس گرفته و بهتر عمل کند. این مدل، متنها را با بیشترین دقت تولید می‌کند و مانند مدل قبل یعنی GPT-4عملکرد ضعیفی ندارد. این مدل در ماه‌های آینده در دسترس همه افراد قرار خواهد گرفت. همچنین تعداد کمی از مدل‌های جدید embedding وجود دارد که بیشتر توسط افراد فنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کمپانی، نسخه جدیدی از API را نیز به انتشار رساند که متن‌های اشتباه را تشخیص می‌دهد. در صورتی که به دنبال بهترین گزینه هستید، نسخه ۰۰۷ را از دست ندهید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.