تالار مقالات بروز تکنولوژی

کوالکام FastConnect 7900 با وای فای، بلوتوث و UWB را معرفی کرد

در کنگره جهانی موبایل سال 2024، شرکت کوالکام، همراه با FastConnect 7900 و Snapdragon X80 5G  و Qualcomm AI Hub  پیشنهادات اتصالی جدیدی را اعلام کرد. FastConnect 7900 قابلیت‌هایی از قبیل وای فای، بلوتوث و UWB را با هم ادغام می‌کند. این پردازنده دارای ۴۰ درصد مصرف انرژی کمتر است. مجهز بودن تراشه به این قابلیت‌ها می‌تواند مزایایی را به همراه داشته باشد. هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی، تأخیر شبکه و توان عملیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

FastConnect 7900  در نیمه دوم سال 2024 به عرضه خواهد شد. آخرین مودم کوالکام نیز دارای تراشه اسنپدراگون X80 5G است. این دستگاه سرعت آپلود 3.5 گیگابیت بر ثانیه و سرعت دانلود 10 گیگابیت برثانیه دارد. به علاوه، از ارتباطات ماهواره‌ای به صورت یکپارچه پشتیبانی می‌شود. اسنپدراگون X80 از 3GPP Release 17  و Release 18 پشتیبانی می‌کند. اولین دستگاه های مجهز به اسنپدراگون X80 در نیمه دوم سال 2024 عرضه خواهند شد.

Qualcomm AI Hub به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به مدل‌های هوش مصنوعی برای دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون دسترسی داشته باشند و آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنند. همچنین، این مدل‌های هوش مصنوعی در GitHub و Hugging Face در دسترس هستند. این کتابخانه بیشتر از 75 مدل هوش مصنوعی مولد از قبیل Whisper، ControlNet، Stable Diffusion  و Baichuan 7B را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.