تالار مقالات بروز تکنولوژی

ترافیک موتور‌های جستجو تا سال ۲۰۲۶ به میزان ۲۵ درصد کاهش پیدا می‌کند

طبق پیش‌بینی‌های گارتنر، کاربران به دنبال اطلاع از این هستند که آیا ترافیک موتور‌های جستجو تا سال ۲۰۲۶ به دلیل افزایش موتور‌های هوش مصنوعی مولد ۲۵ درصد کاهش پیدا می‌کند یا خیر؟ شرکت تحقیقاتی گارتنر، پیش‌بینی‌هایی در این زمینه دارد. ترافیک موتور‌های جستجو می‌تواند از نظر مالی حائز اهمیت باشد. ظهور هوش مصنوعی مولد، مشکلات و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. نگرانی کاربران درباره این است که هوش مصنوعی مولد می‌تواند ترافیک سایت را بیشتر کرده و هزینه‌ها نیز افزایش دهد.

تا سال ۲۰۲۶، حجم موتور‌های جستجوی سنتی تا میزان ۲۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد؛ چون چت ربات‌های هوش مصنوعی وارد عرصه شده‌اند. البته، این فقط یک حدس است و باید تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد. گارتنر پیش‌بینی‌های آگاهانه‌ای را ارائه می‌دهد و بهترین حدسیات را دارد. البته، گاهی اوقات تمام حدسیات درست نیست. قبلاً گارتنر پیش‌بینی می‌کرد که ۵۰ درصد از افراد، استفاده از رسانه‌های اجتماعی را تا سال ۲۰۲۵ محدود کرده و کنار بگذارند. اما کمی بعد، گفته‌های خود را در این زمینه پس گرفت.

گارتنر قبلاً پیش‌بینی کرده بود که به دلیل استقبال افراد از سرویس جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی، ترافیک تا ۵۰ درصد یا بیشتر کاهش پیدا می‌کند. این اطلاعات براساس یافته‌های نظرسنجی از ۲۹۹ مصرف‌کننده در ماه آگوست سال ۲۰۲۳ به دست آمده است. اطلاعات به دست آمده از این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۷۹ درصد از افراد انتظار داشتند که در سال بعد از سرویس جستجو پیشرفته هوش مصنوعی استفاده کنند. حداقل حدود ۷۰ درصد از افراد دیگر نیز به نتایج جستجو هوش مصنوعی اطمینان داشته‌اند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.