تالار مقالات بروز تکنولوژی

کشف برنامه‌ای توسط ایلان ماسک برای انتقال یک میلیون نفر به مریخ

ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی در تاریخ ۱۱ فوریه، برنامه‌هایی خود را جهت انتقال یک میلیون نفر به مریخ به اشتراک گذاشت. جدول زمانی برای اجرای این برنامه‌ها منتشر نشده است. ماسک طی واکنش به پستی در پلتفرم شبکه اجتماعی X نوشت: “ما در حال ترسیم برنامه‌ای برای ارسال یک میلیون نفر به مریخ هستیم.”

همچنین، وی به ایجاد سیستم بوم شناختی در مریخ اشاره کرد که انسان در آنجا می‌تواند بدون هیچگونه حمایتی از زمین زنده بماند. ایلان ماسک در پاسخ به پستی گفت که استارشیپ، بزرگترین موشکی است که تا به حال ساخته شده است. این موشک می‌تواند انسان‌ها را به کره مریخ ببرد. همچنین، ماسک اینگونه بیان کرد که روزی می‌رسد که سفر به مریخ مانند سفر به کشور‌های دیگر انجام می‌شود.

این موضوع پس از این مطرح شد که خالق بنیانگذار شرکت SpaceX، ایلان ماسک گفته است که استارشیپ باید بتواند در کمتر از پنج سال به کره ماه برسد. ماسک به این موضوع افتخار می‌کند که سفینه فضایی اسپیس‌ایکس، انسان‌ها را به دورترین فاصله‌ها و تا کره ماه خواهد برد. وی در ماه ژانویه گفته است که اسپیس ایکس قادر خواهد بود تا هشت سال آینده انسان‌ها را به کره ماه بفرستد.

ماسک خاطر نشان کرد که” هشت سال بعد اوضاع چگونه خواهد بود… به نظرم ما روی مریخ فرود خواهیم آمد و افراد را به کره ماه خواهیم فرستاد”. یکی از برنامه‌های بلندمدت اسپیس‌ایکس، ساخت پایگاهی در کره ماه است. طبق گفته مالک X، پایگاهی باید در کره ماه و بین ستارگان تاسیس شود. ما باید در کره ماه، یک پایگاه داشته باشیم. پایگاهی که بتوانیم با استفاده از آن، افراد را به مریخ بفرستیم. احتمالاً چیزی فراتر از ایستگاه فضایی لازم باشد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.