تالار مقالات بروز تکنولوژی

گوگل: سنگاپور می‌تواند مرکز هوش مصنوعی جهان باشد

یکی از مدیران Google Cloud به CNBC گفته است که سنگاپور این قدرت را دارد که به عنوان مرکز جهانی هوش مصنوعی شناخته شود. در واقع، به دلیل اینکه در سنگاپور نوآوری و خلاقیت بیشتر است، می‌تواند تبدیل به مرکز جهانی هوش مصنوعی شود.

مدیر عامل گوگل کلود در بخش هوش مصنوعی به یک منبع خبری گفته است که ” برای اینکه هوش مصنوعی توانایی خود را نشان دهد، به مشارکت افراد نیاز دارد”.43 سازمان در تمام قسمت­های مختلف شرکت، از هوش مصنوعی گوگل برای موفقیت خود استفاده کرده‌اند.

مدیر گوگل کلود به CNBC گفته است که این کشور به عنوان مرکز هوش مصنوعی، قدرت بسیار زیادی برای تقویت نوآوری دارد. یاپ در ماه ژانویه در حاشیه اجلاس Explore AI اینگونه بیان کرده است که گوگل کلود و دولت کشور سنگاپور جلسه‌ای را برگزار کرده اند. در این جلسه، راه حل‌های برتر هوش مصنوعی شناسایی شده است. این ابتکار، برای بار اول در ماه جولای توسط وزارت ارتباطات و اطلاعات سنگاپور، دولت دیجیتال و Google Cloud  اعلام شد.

یاپ گفته است که مشارکت‌های دولتی و خصوصی می‌تواند محیطی برای نوآوری ایجاد کند. یاپ به CNBC در پاسخ به این سوال که آیا دولت‌های دیگر به اندازه سنگاپور در زمینه هوش مصنوعی فعال هستند؛ توضیح زیادی ارائه نداده است. وی خاطر نشان کرد که برخی از دولت‌ها در این زمینه فعال هستند. بن هوروویتز بیان کرد که ما باید مطمئن شویم که مقررات هوش مصنوعی، سرعت فناوری را کاهش نمی­دهد.

مرکز فناوری‌های نوظهور گفته است که سنگاپور به عنوان مرکز هوش مصنوعی به رشد خود ادامه داده و فرصت‌های قابل توجهی برای همکاران بین‌المللی خود ارائه می‌دهد.

چان، خاطر نشان کرد که در سطح ملی به هوش مصنوعی اهمیت زیادی داده می‌شود. در نتیجه، سنگاپور را می‌توان مهمترین کشور در نظر گرفت که در زمینه هوش مصنوعی پیشرفت زیادی خواهد داشت. وی افزود: سنگاپور با چالش‌هایی مواجه شده است و در زمینه هوش مصنوعی رقابت زیادی با سایر گزینه‌ها دارد.  علاقه به هوش مصنوعی زمانی افزایش پیدا کرد که ChatGPT مانند یک انسان، توانایی پاسخ به درخواست کاربران را دارد. این چت بات در ماه نوامبر سال 2022، دنیا را تحت تاثیر قرار داد.

جوزفین تئو گفته است که “ما به دنبال یافتن شریک هستیم. این افراد، فرصت‌هایی را برای دسترسی بع ابزار‌های هوش مصنوعی خواهند داشت. همچنین، فرصت‌هایی برای رشد مهارت‌های آن‌ها فراهم می‌شود. این افراد قادر خواهند بود که از این ابزار‌ها به خوبی استفاده کنند”. کشور سنگاپور، برای ترویج استفاده مناسب از هوش مصنوعی تلاش‌هایی را داشته است. در این کشور، امکان آزمایش فنی روی مدل‌های هوش مصنوعی فراهم شده است.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.