تالار مقالات بروز تکنولوژی

ارتقا هوش مصنوعی ویندوز با عرضه‌ی X Elite

کوالکام این موضوع را به تایید رسانده است که اسنپدراگون ایکس الیت سریعتر از تراشه های Apple M3 عمل خواهد کرد. اسنپدراگون ایکس الیت در اواسط 2024 همراه با ورژن جدید ویندوز رونمایی خواهد شد. با این حال، تولید کننده پردازنده ایکس الیت تصمیم گرفته است که آن را صرفاً برای ویندوز معرفی کند. در واقع، سازنده تراشه ایکس الیت سعی کرده است از اختصاص دادن این پردازنده به ویندوزهای مخصوص به عنوان مثال، ویندوز 11 یا 12 اِجتناب کند.

باید بدانید که کوالکام، پردازنده جدید ARM برای لپ تاپ را در سال 2023 رونمایی کرد. عملکرد ویندوز روی پردازنده‌های ARM، Snapdragon X Elite  بسیار قدرتمند است و  از تراشه M3  اپل موفق‌تر خواهد بود. همچنین، این تراشه قادر به رقابت با سایر پردازنده‌ها مانند AMD است.

کوالکام در صحبت با سرمایه‌گذاران تایید کرد که   Snapdragon X Eliteکه به زودی عرضه خواهد شد به راه‌اندازی سیستم عامل ویندوز ارتباط دارد. مدیرعامل کوالکام خاطر نشان کرد که اسنپدراگون ایکس الیت برای رایانه‌های شخصی در اواسط ۲۰۲۴ طراحی شده است. در واقع، طراحی این تراشه برای نسخه بعدی ویندوز کاربردی است. وی بیان کرده است که در حال پیگیری راه‌اندازی محصولی هستیم که با نسخه بعدی مایکروسافت ویندوز مرتبط است که بسیاری از قابلیت‌های هوش مصنوعی را دارد. به عقیده شرکت کوالکام، اواسط سال ۲۰۲۴ و در فصل بازگشایی مدارس، این محصول رونمایی می‌شود؛ هدف از ارائه این تراشه، تأثیرگذاری قابل توجه در بازار است.

مدیرعامل این شرکت خاطر نشان کرد که ما می‌خواهیم همه افراد درباره هوش مصنوعی در رایانه‌های شخصی صحبت کنند. به همین خاطر، این پروسه را با ساخت تراشه ایکس الیت شروع کردیم.

کوالکام درباره اسم نسخه بعدی ویندوز صحبت نکرده است. کوالکام تأیید کرد که مایکروسافت در حال سنجش چند قابلیت هوش مصنوعی است. کوالکام از بزرگترین شرکای مهم مایکروسافت محسوب می‌شود و‌ امیدوار است که ورژن بعدی ویندوز پیشرفت زیادی داشته باشد.

مدیرعامل کوالکام خاطر نشان کرد که از زمان معرفی اسنپدراگون ایکس الیت در اکتبر سال گذشته، پیشرفت های زیادی داشته است. هدف از ساخت اسنپدراگون ایکس الیت، مشخص کردن قابلیت جدیدی برای رایانه‌هایی سیستم عامل ویندوز است که روی هوش مصنوعی متمرکز هستند.

قبل از تصمیم به عرضه این تراشه، کوالکام ادعا داشت که اسنپدراگون ایکس الیت بسیار سریعتر از تراشه‌های اپل M خواهد بود. این انتظار را داشته باشید که ارتقاء هوش مصنوعی در رایانه‌های شخصی مبتنی بر Snapdragon X Elite  در اواسط سال 2024 به وسیله شرکت‌های دل، لنوو و اِچ پی صورت بگیرد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.