تالار مقالات بروز تکنولوژی

سود اسپتیفای در پادکست است!

در هفته قبل، Spotify در طی اطلاعیه‌ای از درآمد سه ماه خود گزارش داده است. این شرکت هنوز با ضرر‌هایی مواجه است؛ اما به نظر می‌رسد که در حال بهبود شرایط مالی است.

اسپاتیفای بعد از کاهش تعداد پرسنل ممکن است که یک تجارت پادکست سودآور را اجرایی کند. ” دنیل آک” در گفتگو با سرمایه‌گذاران گفته است که مدتها قصد شنیدن اخباری درباره پادکست را دارند”. وی خاطر نشان کرد که با ورود به سال 2024، احتمالاً به هدف سودآوری از طریق پادکست دست پیدا خواهیم کرد.

رهبران Spotify بر این باور هستند که پادکست می­تواند برای آنها سودآوری داشته باشد. اما سرمایه‌گذاران این باور را ندارند. سهام این شرکت برای اولین بار طی دو سال قبل توانسته است که به رشد 230 دلاری دست پیدا کند.

سال قبل، با تغییرات زیادی همراه بوده است و درآمد حاصل از تجارت پادکست قابل تشخیص نیست. تقریباً تمام مدیران این شرکت در شغل خود مشغول به کار نیستند و انصراف داده­اند. پل ووگل، مدیر مالی اسپاتیفای در حال خروج از کمپانی است. همچنین، وی استراتژی سابق اسپاتیفای را کم اهمیت جلوه داده است و خاطر نشان کرد که همه پادکست‌ها  تنها به این پلتفرم تعلق دارند. اما طبق گزارش صورت گرفته از Semafor در سال 2021، Ostroff تلاش کرد که این نمایش‌ها و پادکست‌ها را به پلتفرم محدود کند.

شما می‌توانید از طریق رینگ در اسپاتیفای، هزینه‌ای را برای تبلیغات دریافت کنید. در واقع، با فروش پادکست در اسپاتیفای می‌توانید درآمد کسب کنید. اسپاتیفای هنوز با ضرر و زیان‌هایی مواجه است؛ اما این شرکت در حال تلاش برای کسب سود و درآمد است. در واقع، این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ قوی‌تر از قبل حرکت می‌کند و سرمایه گذاران نیز از این بابت هیجان‌زده هستند.

در سال قبل، صنعت ساخت پادکست با پیشرفت و رشد قابل توجهی روبرو بوده است. همکاری شرکت‌های مختلف در زمینه فروش پادکست می‌تواند در آینده‌ی آن نقش مؤثری داشته باشد. در واقع، این رسانه می‌تواند مسیر همواری را طی کند. هوش مصنوعی می‌تواند روند تولید پادکست را متحول کند. بررسی‌هایی در زمینه تأثیر ثبت پادکست‌ها با هوش مصنوعی انجام خواهیم داد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.