تالار مقالات بروز تکنولوژی

اپ استورهای شخص ثالث می‌توانند امنیت کاربران را به خطر بیاندازند

در طی هفته قبل، کمپانی اَپل در مورد تغییراتی که در اپ استور و آیفون رخ داده است، اطلاعاتی را منتشر کرد. مصاحبه جدید با فیل شیلر به وضوح نشان می‌دهد که شرکت اَپل درباره این تغییرات نگرانی‌هایی دارد. شیلر در مصاحبه‌ای با Fast Company گفته است که فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث می‌توانند نوعی خطر برای کاربران آیفون باشند.

قوانین جدید شرکت اَپل، گزینه‌های جدیدی را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند؛ اما خطراتی را نیز به همراه دارد. شیلر در گفتگویی توضیح داده است که ما برای به حداقل رساندن این خطرات، تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

شیلر خاطر نشان کرد که بیشتر از ۱۵ سال، کمپانی اپل سعی خود را کرده است که نظرات دولت و خانواده‌ها را مبنی بر عدم اجازه به کاربران آیفون برای دسترسی به برخی از برنامه‌های در اَپ استور را در اولویت قرار دهد. اپ استور، این قوانین را اِعمال کرده است و نظر کاربران، خانواده‌ها و دولت را در نظر می‌گیرد. اما برای سایر فروشگاه‌ها، این قوانین قابل اجرا نیستند.

قبلاً، امکان دسترسی به برنامه‌های شخص ثالث در آیفون وجود نداشت. اما شرکت اَپل به تازگی قوانینی را در این زمینه اِعمال کرده است. کاربران نمی‌توانند از طریق اپ استور، هر برنامه‌ای را دانلود کنند؛ اما امکان انتخاب اپلیکیشن‌ها از سایر فروشگاه‌ها وجود دارد. این موضوع به اَپل ارتباطی ندارد که سایر فروشگاه‌ها، برنامه‌های مختلف و غیر ایمن را در اختیار کاربران آیفون قرار می‌دهند.

عمده نگرانی شیلر، درباره اپلیکیشن‌هایی است که از طریق بازار‌های برنامه‌های شخص ثالث در دسترس خواهند بود. شیلر خاطر نشان کرد که کاربران بدون اینکه از ناایمن بودن برنامه‌ها مطلع باشند، نسبت به دانلود از طریق فروشگاه‌های نامعتبر اقدام می‌کنند. بنابراین، دانلود برنامه‌های غیر ایمن می‌تواند برای کاربران گوشی‌های آیفون خطراتی را به همراه داشته باشد. کاربران آیفون نیز بدون اطلاع از عملکرد مخرب برنامه‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند و گوشی خود را در معرض آسیب قرار می‌دهند. برنامه‌های غیرمجاز می‌توانند امکان دسترسی هکر‌ها به اطلاعات شخصی کاربران آیفون را فراهم کنند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.