تالار مقالات بروز تکنولوژی

TSMC تراشه‌ی ۳ نانومتری تولید می‌کند

طبق گزارش‌های صورت گرفته، TSMC، سازنده تراشه‌های برتر در جهان، در حال افزایش تولید تراشه‌های پیشرفته ۳ نانومتری است. این افزایش تولید به دلیل تقاضای بیشتر از سمت شرکت‌های فناوری است که به دنبال پردازنده‌هایی پیشرفته برای محصولات خود هستند. این پردازنده‌ها مخصوصا برای وظایف هوش مصنوعی عملکرد مورد نیاز را تأمین می‌کنند.

در سال ۲۰۲۳، شرکت اَپل، مشتری اصلی TSMC برای خرید تراشه‌های ۳ نانومتری بود. این تراشه‌های نانومتری در گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو استفاده شده‌اند. با این حال، سایر شرکت‌ها از قبیل کوالکام، مدیاتک، انویدیا و اینتل به خرید و استفاده از این تراشه قدرتمند روی آورده‌اند. گزارش‌ها حاکی از این است که TSMC قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ به صورت ماهیانه بیشتر از ۱۰۰۰۰۰ واحد تراشه ۳ نانومتری را تولید کند.

طبق گزارش‌ها، تولید نسخه اولیه تراشه ۳ نانومتری با چالش‌هایی مواجه بود و هزینه بالایی را نیز به همراه داشت. این عوامل احتمالاً مانع این شود که برخی از شرکت‌ها به استفاده از این فناوری ترغیب شوند. با این حال، نسل دوم تراشه با کیفیت بالاتر و قیمت مقرون به صرفه تولید ارائه می‌شود. بنابراین، مشتریان بیشتری به دنبال این تراشه هستند و تقاضا برای خرید نیز در حال افزایش است. امسال احتمالاً شاهد رقابت بیشتری در بین شرکت‌های تولید‌کننده خواهیم بود؛ چون شرکت‌ها، اولین دستگاه‌های مجهز به تراشه ۳ نانومتری را تولید می‌کنند.

اینکه TSMC روند تولید تراشه را با موفقیت طی کند، نقش بسزایی در پیشرفت در زمینه ساخت دستگاه‌های جدید مبتنی بر این تکنولوژی خواهد داشت. شرکت SMIC در حال تولید تراشه‌های ۵ نانومتری برای ساخت محصولات هواوی است. در شانگهای نیز، برای ساخت تراشه اقداماتی صورت گرفته است.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.