تالار مقالات بروز تکنولوژی

گروه موسیقی یونیورسال تمایل به خارج کردن کاتالوگ آهنگ از TikTok را دارد

گروه موسیقی یونیورسال که با خواننده‌های آمریکایی همکاری می‌کند، گفته است که بعد از ناکامی در رسیدن به توافق با شرکت ByteDance ، فردا در نیمه‌شب، کاتالوگ موسیقی خود را از TikTok خارج می‌کند. این گروه تمایل به خارج کردن کاتالوگ آهنگ از TikTok را دارد. این گروه موسیقی، قصد تمدید قرارداد فعلی خود با TikTok را ندارد که در 31 ژانویه منقضی می‌شود‌. این شرکت قصد دارد که مجوز محتوا را در TikTok Music متوقف کند. در یک بیانیه مطبوعاتی، گروه یونیورسال، تیک تاک را متهم کرد که در سال گذشته نزدیک به 20 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشت.

طبق اخبار منتشر شده، این گروه موسیقی قصد داشت که درآمد بالایی را از این طریق به دست آورد. TikTok گفته است که غم‌انگیز و ناامید‌کننده خواهد بود که گروه موسیقی یونیورسال درآمد خود را بالاتر از منافع هنرمندان و ترانه سرایان قرار داده است. علیرغم روایت نادرست یونیورسال، واقعیت این است که آن‌ها تصمیم گرفته‌اند از پشتیبانی قدرتمند یک پلتفرم کناره‌گیری کنند که بیش از یک میلیارد کاربر به عنوان یک وسیله تبلیغاتی عمل می‌کند. تیک تاک با سایر گروه‌های موسیقی همکاری مثبتی در جهت حمایت از خواننده‌ها داشته است این مسأله به وضوح آشکار است که. اقدامات شخصی یونیورسال به نفع هنرمندان، ترانه سرایان و طرفداران آن‌ها نخواهد بود. گروه موسیقی یونیورسال خاطر نشان کرد کهTikTok  اقدامات مناسبی برای حذف سریع محتواهای منتشر شده به دلیل نقض در حق نسخه‌برداری را انجام نداده است.

قرارداد فعلی یونیورسال با TikTok مربوط به سال 2021 است. طبق این قراردارد، موسیقی‌های ضبط شده از هنرمندان گروه یونیورسال و ترانه‌های سرا‌های مرتبط با این مجموعه پوشش داده می‌شوند. TikTok Music  در سال گذشته راه اندازی شد و به عنوان یک رقیب جدی Spotify و Apple Music در نظر گرفته می‌شود. TikTok در حال اجرای آزمایشی “آهنگ مبتنی بر هوش مصنوعی” است که از فناوری AI برای تولید آهنگ‌ها بر اساس درخواست‌های کاربران استفاده می‌کند.

طبق گزارش‌ها، این پلتفرم در سال‌های 2022 و 2023 با Warner Music Group، Sony Music Entertainment  و UMG برای بخشی از درآمدهای تبلیغاتی خود مذاکره کرد. در ماه فوریه قبل، TikTok طی یک آزمایش، موسیقی شرکت‌های بزرگ را از سرویس خود برای بخشی از کاربران در استرالیا حذف کرد تا نحوه تأثیر این کار را روی تعامل کاربر مورد سنجش قرار دهد. اخیراً TikTok به دنبال بستن قراردادهای دیگر با نوازندگان است. همچنین، TikTok برنامه‌ای را تحت عنوان Elevate راه‌اندازی کرده که هدف آن شناسایی هنرمندان و خواننده‌های جدید است.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.