تالار مقالات بروز تکنولوژی

آدرس IP X یک ویژگی جدید در شبکه اجتماعی ماسک است

ویژگی‌ تماس تصویری و صوتی برای کاربران X Premium در سال گذشته به نسخه توییتر ایلان ماسک اضافه شد. در حال حاضر، این قابلیت برای تمام افراد در این پلتفرم قابل استفاده است. برای عده‌ای از افراد، این قابلیت مشکلی ایجاد نمی‌کند. در واقع، شما با افرادی تماس می‌گیرید که آن‌ها را می‌شناسید. اما برخی از افراد ممکن است که درباره حریم خصوصی خود نگرانی داشته باشند. بنابراین، قابلیت آدرس ip به برنامه ایکس اضافه شده است.

اکانت X’s News هفته قبل از گسترش تماس‌های تصویری و صوتی برای همه کاربران خبر داد. در عرض چند روز، شکایات در مورد فعال شدن این قابلیت به صورت پیش فرض شروع شد. Xitter این موضوع را فاش کرد که در تماس صوتی و تصویری، IP‌ های کاربران نمایش داده می‌شود. با انجام تنظیمات در سرور‌ها، آدرس IP هر فرد برای شخص دیگر در هنگام برقراری تماس قابل مشاهده است.

توجه داشته باشید که قابلیت پیشرفته حریم خصوصی درباره تماس‌ها، امکان پنهان بودن آدرس ip را فراهم می‌کند. این قابلیت به صورت پیش فرض فعال است. در صورتی که یکی از طرفین، حریم خصوصی را برای برقراری تماس صوتی و تصویری در ایکس فعال کند، آدرس ip نیز پنهان می‌شود.

در صفحه راهنمای تماس صوتی و تصویری X هیچ اشاره ای به رمزگذاری برای تماس ها نشده است، بنابراین مشخص نیست که آیا تماس ها به هیچ وجه ایمن هستند یا خیر. ما می خواهیم چنین فرض کنیم. ما از X خواستیم که مشخص کند آیا رمزگذاری یا امنیت دیگری در آن گنجانده شده است یا خیر، اما فراتر از یک پیام خودکار، پاسخی دریافت نکردیم

در بخش راهنمای تماس صوتی و تصویری برنامه ایکس، اشاره‌ای به قابلیت رمزگذاری تماس‌ها نشده است. این موضوع مشخص نیست که تماس‌ها ایمن هستند یا خیر؟! از ایکس درخواست شد که ثابت کند که آیا قابلیت رمزگذاری و امنیت را ارتقاء داده است یا خیر. اما پاسخی دقیقی از طریق این برنامه دریافت نشد. همه افراد می‌توانند از طریق برنامه ایکس، تماس صوتی و تصویری برقرار کنند. اما کاربران فقط می‌توانند با کسانی که قبلاً برای آن‌ها پیام خصوصی ارسال کرده‌اند، تماس صوتی یا تصویری برقرار کنند. همچنین، قادر به محدود کردن تماس با افرادی خواهید بود که آن‌ها را دنبال نمی‌کنید.

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.