سرویس تلفن اینترنتی تکفون
صدای تجارت شما به وسعت ایران

در این صفحه ابتدا به بررسی خط تلفن اینترنتی پرداخته می‌شود. پس از آن تکنولوژی ویپِ تکفون به صورت تخصصی برای راهنمایی کامل متخصصین شبکه سازمان‌ها معرفی می‌گردد.

mobile laptop human

کاهش هزینه های میلیاردی، تغییر شماره های داخلی در زمان مناسب در مهاجرت از سیستم سانترال به ویپ

معاونت درمان
وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی

تلفن اینترنتی (سرویس ویپ voip) چیست؟

خط تلفن اینترنتی VOIP یا صدا بر روی پروتکل اینترنت (voice over Internet Protocol)، فناوری است که به شما امکان می دهد ‌تماس های تلفنی خود را به جای استفاده از خطوط مخابرات، از طریق اینترنت برقرار کنید.
با خط تلفن voip، صدای شما به سیگنال‌های دیجیتالی تبدیل شده و از طریق اینترنت به گیرنده ارسال می‌شود. گیرنده صدای شما را از طریق تلفن رومیزی یا گوشی موبایل می‌شنود. خدمات سرویس  خط تلفن اینترنتی VOIP، مزیت‌های فراتر از برقراری ارتباط صوتی دارد که در ادامه اشاره خواهیم کرد.

درخواست سرویس VOIP
مشتریانی که به ما اعتماد دارند

در جستجوی تعرفه‌های تلفنی مناسب هستی؟

بسته‌های مکالمه تکفون، تعرفه‌های مکالمه و شماره‌های تکفون را بررسی کنید

بسته 50.000 تومانی

قیمت50.000 تومان

30 روز
بسته 100.000 تومانی

قیمت100.000 تومان

30 روز
درخواست بسته 30 روزه تکفون
بسته 300.000 تومانی

قیمت300.000 تومان

90 روز
بسته 500.000 تومانی

قیمت500.000 تومان

90 روز
درخواست بسته 90 روزه تکفون
بسته 700.000 تومانی

قیمت700.000 تومان

180 روز
بسته 1000.000 تومانی

قیمت1000.000 تومان

180 روز
بسته 1500.000 تومانی

قیمت1500.000 تومان

180 روز
درخواست بسته 180 روزه تکفون
بسته 1000.000 تومانی

قیمت1000.000 تومان

360 روز
بسته 2000.000 تومانی

قیمت2000.000 تومان

360 روز
بسته 3000.000 تومانی

قیمت3000.000 تومان

360 روز
بسته 5000.000 تومانی

قیمت5000.000 تومان

360 روز
بسته 10.000.000 تومانی

قیمت10.000.000 تومان

360 روز
درخواست بسته 360 روزه تکفون
  • شماره عادی ۲۰۰/۰۰۰ تومان
  • شماره برنزی ۵۰۰/۰۰۰ تومان
  • شماره نقره ای ۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان
  • شماره طلایی ۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان
  • شماره الماس ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان

بررسی تفاوت‌های خط تلفن اینترنتی و سرویس ویپ

دو عبارت تلفن اینترنتی و سرویس ویپ معمولا به جای یکدیگر استفاده می‌شوند. بهتر است در ابتدا تفاوت‌های این دو را بررسی کنیم: خط تلفن اینترنتی VOIP یا صدا بر روی پروتکل اینترنت (voice over Internet Protocol)، فناوری است که به شما امکان می دهد ‌تماس های تلفنی خود را به جای استفاده از خطوط مخابرات، از طریق اینترنت برقرار کنید. با خط تلفن voip، صدای شما به سیگنال‌های دیجیتالی تبدیل شده و از طریق اینترنت به گیرنده ارسال می‌شود. گیرنده صدای شما را از طریق تلفن رومیزی یا گوشی موبایل می‌شنود. خدمات سرویس  خط تلفن اینترنتی VOIP، مزیت‌های فراتر از برقراری ارتباط صوتی دارد که در ادامه اشاره خواهیم کرد.

معرفی خط تلفن اینترنتی voip تکفون و خدمات آن

سرور تکفون

این سرور، تماس‌های ورودی و خروجی را مدیریت می‌کند و امکاناتی مانند مدیریت دفترچه تلفن، تنظیمات تماس، مکالمه‌های چندنفره و... را فراهم می‌کند

به عنوان مرکز اصلی خط تلفن voip تکفون عمل می‌کند. این سرور، تماس‌های ورو عنوان مرکز اصلی سیستم ویپ تکفون عمل می‌کند.

مشاهده بیشتر

درگاه‌های ویپ تکفون

سرور تکفون به عنوان مرکز اصلی سیستم ویپ تکفون عمل می‌کند. این سرور، تماس‌های ورودی

و درگاه‌های ویپ تکفون (VOIP Gateways )، برای اتصال تلفن‌های IP به شبکه PSTN و مجازی‌سازی خطوط تلفنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات به کاربران امکان برقراری تماس با تلفن‌های آنالوگ را نیز می‌دهند.

مشاهده بیشتر

تلفن IP

تلفن‌های IP به عنوان وسیله‌ی برقراری تماس‌های VoIP استفاده می‌شوند. این تلفن‌ها معمولاً از طریق شبکه‌ی اینترنت به سرور VoIP متصل می‌شوند و به کاربران امکان برقراری تماس‌های تلفنی را با کیفیت صوتی بالا و هزینه کمتر از تلفن‌های آنالوگ فراهم می‌کنند.

سوئیچ شبکه

یک سوئیچ شبکه به عنوان قطب تمام ترافیک ویپ در شبکه استفاده می‌شود. این تجهیزات اطمینان می‌دهند که ترافیک

ویپ به درستی در شبکه مسیریابی و ارسال می‌شود و کیفیت تماس‌ها بهبود پیدا می‌کند.

مشاهده بیشتر

اینترنت تک‌نت

طبق قوانین وزارت ارتباطات برای خرید خط تلفن اینترنتی تکفون نیازمند دریافت اینترنت تک‌نت هستید.

راه حلی پیشرفته برای مدیریت تماس‌ها نرم افزار مرکز تماس تکفون

معرفی نرم افزار مرکز تماس تکفون؛ ابزاری قدرتمند برای بهبود کیفیت خدمات مشتریان و بهبود کارایی تیم پشتیبانی در شرکت‌ها

تلفن اینترنتی

Hosted PBX

Hosted PBX ، یک سیستم تلفنی است که به صورت ابری (Cloud) ارائه می شود. این سیستم مانند یک دیتاسنتراست که مشترکین از طریق اینترنت به این سیستم متصل شده و

از خدمات سرویس ویپ مانند تاریخ‌چه تماس‌ها، تماس‌های ضبط شده، تحلیل دیتاها تحویل به پیام‌گیر، پاسخگویی خودکار، کنفرانس تلفنی، موسیقی منتظر، تماس با شماره‌های تعریف شده استفاده کنند. همچنین با توجه به این که Hosted PBX به صورت ابری ارائه می شود، نیازی به خرید و نگهداری سخت افزار و نرم افزار مرتبط با سانترال نیست و می توانید از خدمات آن با قیمتی مقرون به صرفه استفاده کنید.

مشاهده اطلاعات بیشتر
تلفن اینترنتی

Local PBX

در این سیستم، تمام تماس‌های ورودی و خروجی از طریق شبکه‌ی تلفنی داخلی شرکت شما انجام می‌شود و کنترل کاملی بر روی سیستم دارید. بنابراین، شما نیاز دارید تا تمامی

تجهیزات سخت افزاری مانند سرورها، کارت‌های الکترونیکی و دستگاه‌های تلفن را خریداری و نصب کنید و سپس این سیستم را پیکربندی کنید. برای مدیریت و نگهداری Local PBX، معمولاً نیاز به یک تیم IT دارید. با داشتن Local PBX نیاز به داشتن اینترنت تک‌نت برای راه‌اندازی سرویس تکفون خود ندارید.

مشاهده اطلاعات بیشتر

جدول قیمت‌گذاری نرم افزار مرکز تماس تکفون برای
تسهیل در ارتباطات تلفنی شما

آرنوس

دارای ۷ خط داخلی

۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

  • مدت زمان مکالمه رایگان ۵۰۰ دقیقه
  • دایورت
  • ضبط مکالمات 1G
  • مانیتورینگ زنده تماس
  • صف انتظار
  • پنل مدیریت و گزارشات
  • صندوق صوتی
  • چندزبانه
  • نظرسنجی
  • کنفرانس تلفنی
  • مانیتورینگ زنده صف انتظار
  • وب سرویس
نسخه پیشنهادی

والتر

دارای ۱۵ خط داخلی

15,۰۰۰,۰۰۰ تومان

  • مدت زمان مکالمه رایگان ۵۰۰ دقیقه
  • دایورت
  • ضبط مکالمات 1G
  • مانیتورینگ زنده تماس
  • صف انتظار
  • پنل مدیریت و گزارشات
  • صندوق صوتی
  • چندزبانه
  • نظرسنجی
  • کنفرانس تلفنی
  • مانیتورینگ زنده صف انتظار
  • وب سرویس

مایر

دارای 50 خط داخلی

25,۰۰۰,۰۰۰ تومان

  • مدت زمان مکالمه رایگان ۵۰۰ دقیقه
  • دایورت
  • ضبط مکالمات 1G
  • مانیتورینگ زنده تماس
  • صف انتظار
  • پنل مدیریت و گزارشات
  • صندوق صوتی
  • چندزبانه
  • نظرسنجی
  • کنفرانس تلفنی
  • مانیتورینگ زنده صف انتظار
  • وب سرویس

ده مزیت سرویس خط تلفن اینترنتی ویپ تکفون نسبت به
سیستم مدیریت تماس سانترال

warning

راهکار تک نت برای مهاجرت از سیستم مدیریت تماس سانترال به سیستم ویپ برای سازمان‌های بزرگ

سازمان‌های بزرگ مانند اداره‌های دولتی که ارتباط صوتی مجموعه خود را بر پایه سانترال راه‌اندازی کرده اند به راحتی نمی‌توانند سیستم خود را به تلفن اینترنتی ویپ تغییر دهند. ممکن است با مشکلاتی همچون تغییر شماره تماس، هزینه میلیاردی مهاجرت از سیستم سانترال به سیستم ویپ، زمان‌بر بودت تعریف مجدد همه داخلی‌ها و …. مواجه شوند.

طبق تجربه‌ای که در پروژه‌های راه‌اندازی سرویس خط تلفن voip برای سازمان‌های بزرگ مانند معاونت درمان وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی و سازمان انتقال خون داشتیم، توانستیم بهترین راه حل در کشور را برای این سازمان‌ها ارائه دهیم.

تک‌نت این انتقال را در چند مرحله تعریف میکند. در این صورت سیستم سانترال مثلا در زمان شش ماه به سرویس ویپ منتقل می‌شود. در این مدت سازمان هم از تلفن‌های آنالوگ خود استفاده می‌کند و هم به مرور زمان تلفن‌های دیجیتال را به سیستم ارتباطاتی خود اضافه میکند. دریافت هزینه‌ نیز به صورت مدت دار می‌شود.

توصیه ما این است که به دلیل این سختی این مهاجرت، تصمیمی به ادامه کار با سانترال نداشته باشید چراکه هرچه تعداد داخلی و خط سانترال اضافه گردد این مهاجرت سخت تر می‌شود. همچنین تلفن‌های سیستم سانترال آنالوگ هستند و خریداری تلفن‌های سانترال بیشتر هزینه‌ی اضافه است

warning

ارتباط با ما برای مشاوره راه‌اندازی سرویس VOIP

در صورت تمایل فرم را پر کنید تا متخصیص راهکارهای سازمانی تک‌نت با شما تماس حاصل نماییند.

برای اخذ مشاوره جهت راه‌اندازی سرویس ویپ، اکنون تماس بگیرید

پاسخگویی از 9 صبح تا 12 شب

VOIP

پرسش‌های متداول درباره تلفن اینترنتی تک نت

این سوالات ممکن است برای مشتریان جدید یا حتی قدیمی که با این خدمات کار نکرده‌اند، مفید واقع شوند و به آنها کمک کنند تا با خدمات و محصولات شرکت تک نت بیشتر آشنا شوند

هرزمان که ارتباط دیجیتالی برقرار گردد، امنیت این ارتباط باید تامین شود. امنیت تلفن آنالوگ یا مخابرات که قابل قیاس با تلفن اینترنتی نیست. اما در میان تلفن‌های اینترنتی می‌توان گفت حالت عادی ویپ وضعیت قابل قبول دارد. در 90 درصد تلفن‌های ویپ از پروتوکل SIP استفاده شده است. Skype Protocol که در تماس‌های اسکایپ استفاده می‌شود نیز نسخه پیشرفته تری از این پروتوکل هست.

هرزمان که ارتباط دیجیتالی برقرار گردد، امنیت این ارتباط باید تامین شود. امنیت تلفن آنالوگ یا مخابرات که قابل قیاس با تلفن اینترنتی نیست. اما در میان تلفن‌های اینترنتی می‌توان گفت حالت عادی ویپ وضعیت قابل قبول دارد. در 90 درصد تلفن‌های ویپ از پروتوکل SIP استفاده شده است. Skype Protocol که در تماس‌های اسکایپ استفاده می‌شود نیز نسخه پیشرفته تری از این پروتوکل هست. هرچند که SIP مطمئن تر از MTProto (پروتوکل تماس تصویری تلگرام) و WebRTC (پروتوکل گوگل میت) است اما برای امنیت سرویس ویپ تکفون به اینجا بسنده نکرده ایم. به خصوص اینکه به تازگی خبر فاش شدن اطلاعات 50هزار کاربر زوم منتشر شد. به منظور افزایش امنیت تک‌فون، هفت لایه OSI تکفون توسط مهندسین تست و نفوذ بررسی شده است. همچنین علاوه بر پروتوکل SIP از یک پروتوکل بسته‌سازی (Packetization Protocol) برای انتقال بهتر و کاهش تاخیرو تداخل در شکبه و افزایش امنیت استفاده می‌شود. بسته‌سازهای استفاده شده در تکفون RTP (Real-time Transport Protocol) و (SRTP (Secure Real-time Transport Protocol است.

به صورت کلی بله اما در برخی مواقع امکان انتقال تماس وجود دارد. برای بررسی با متخصصین ویپ تک‌نت تماس بگیرید.

خط، شماره تماسی است که به شما تعلق می‌گیرد. اگر از سرویس تک‌فون استفاده کنید ابتدای شماره شما 9155 خواهد بود. حال فرض کنید شماره شما 91554774 باشد. در این حالت اگر هم زمان صد نیروی فروش داشته باشید، پنجاه پشتیبان و پنج نفر کارشناس مالی، باید برای هر نفر یک داخلی تعریف کنید، یعنی برای شرکت فرضی صد و پنجاه و پنج داخلی نیاز هست. تعداد کانال بسته به تعداد تماس همزمان دارد، اگر 60 کانال تهیه کنید یعنی هم زمان 60 نفر از کارشناسان شما می‌توانند همزمان صحبت کنند، نفر 61 ام باید منتظر بماند تا یکی از کارشناسان مکالمه خود را تمام کند تا بتواند تماس بگیرد.

خیر سرویس ویپ تکفون شامل نرم‌افزار مدیریت تماس تکفون است که خود انواع گزارش‌ها از قبیل تعداد تماس‌ها، متوسط مکالمه هر کارشناس، تعداد پیام‌های صوتی، تعداد ارتباط داخلی، تعداد فرواردها و … را به شما می‌دهد.

 

بسیاری از امکانات سرویس ویپ تکفون و تلفن‌های تجاری NGN یا (Next-Generation Network) مشترک هستند. به عنوان مثال هردو در مواردی مانند انتقال صدا به صورت بسته‌های دیجیتال، افزایش کیفیت صدا، امنیت بالا، امکان فوروارد کردن تماس، انتظار تماس، مشابه یکدیگر هستند.

تفاوت اصلی این دو در زیرساخت است. ویپ از شبکه اینترنت استفاده می‌کند در حالی که تلفن‌های NGN از پروتوکل‌های پیچیده‌تری از شبکه‌های داده استفاده می‌کنند. هزینه بسته‌های تماسی برای تلفن NGN بیشتر است اما معمولا کیفیت صدای بهتری از ویپ ارائه می‌دهد. امکان کنفرانس از ویژگی‌های خیره کننده سرویس ویپ تکفون است که معمولا تلفن‌های NGN ندارند

به صورت کلی امکان انتقال تصویر و حتی برقراری ویدئو کنفرانس از طریق سرویس ویپ امکان پذیر است. اما به دلیل نیازمند بودن تلفن رو میزی با صفحه نمایش رنگی، این نوع تلفن برای شرکت‌ها توجیه اقتصادی ندارد. اما تک‌فون زیرساخت ارتباط تصویری را فراهم می‌کند و در صورت استفاده از هر وسیله‌ی فیزیکی مانند گوشی‌های هوشمند که قابلیت تماس تصویری را داشته باشد می‌توانید ویدئو کنفرانس داشته باشید.

طبق قوانین وزارت ارتباطات فعالسازی سرویس تکفون فقط بر روی اینترنت تکنت امکان پذیراست. تنها در صورتی که سرور شما Local PBX باشد می‌توانید سرویس تکفون را بر روی اینترنت شرکت‌های دیگر داشته باشید.

اسکرول به بالا