تالار مقالات بروز تکنولوژی

آموزش کامل واتساپ بیزینس|امکانات واتساپ بیزینس چیست؟

واتساپ بیزینس چیست؟  🧐همانطور که از نامش پیداست این برنامه برای مدیران و کسب و کارهای کوچک بسیار مناسب است؛ چراکه قابلیت های متنوعی دارد که باعث مدیریت بهتر مشتریان می شود. اگر شما نیز در طول روز پیام‌های زیادی از سمت مشتریان خود دریافت می کنید و نمی دانید که چگونه در سریعترین زمان ممکن به مشتریان خود پاسخ دهید، واتساپ بیزینس می تواند راه نجات شما برای سازماندهی کردن این پیام ها باشد. اگر شما نیز قصد دارید واتساپ بیزینس را نصب کنید و از امکانات آن استفاده کنید، تا پایان با تک نت همراه باشید. 💥

💡اپلیکیشن WhatsApp Business چیست؟

واتساپ بیزینس چیست؟  🧐در واقع واتساپ بیزینس اپلیکیشین جدیدی است که توسط شرکت واتس آپ طراحی و عرضه شده است و مهمترین هدف از طراحی این اپلیکیشن، پاسخ به نیاز های کسب و کارهای کوچک برای مدیریت مشتریان است.  شما می توانید با استفاده از واتساپ بیزینس یک پروفایل کامل از کسب و کار خود ایجاد کنید که شامل آدرس فیزیکی، ایمیل، ساعت کاری، آدرس وبسایت و … است. لازم به ذکر است که یکی از امکانات این اپلیکیشن این است که می توانید پاسخ های آماده را از قبل تعریف کنید تا بتوانید مدت زمان ارتباط با مشتریان را به حداقل برسانید و خدمات خود را با سرعت بیشتری به مشتریان خود توضیح و ارائه دهید. ناگفته نماند که شما می توانید از این نرم افزار در سایت و حتی کامیپوتر خود نیز استفاده کنید، اما نمی توانید همه ویژگی هایی که در نسخه اندروید وجود دارد، بهره ببرید.

 

واتساپ بیزینس چیست

💡چگونه واتساپ بیزینس را نصب کنیم؟

برای اینکه بتوانید واتساپ بیزینس را در گوشی های هوشمند خود نصب کنید، باید ابزارهای زیر را از قبل آماده کرده باشید. این ابزارها عبارتند از:

  1. گوشی موبایلی که به سیستم عامل اندروید مجهز باشد. ناگفته نماند که واتس آپ بیزینس برای گوشی های آیفون و IOS هنوز طراحی و ایجاد نشده است.
  2. داشتن یک شماره تلفن ثابت یا یک شماره همراه

نکته قابل توجه این است که در انتخاب شماره همراه سعی کنید از شماره شرکت استفاده کنید و از شماره شخصی استفادن نکنید و همچنین به این نکته توجه کنید که شما نمی توانید با یک شماره، به صورت همزمان از واتساپ معمولی و بیزینسی استفاده کنید!

مقاله پیشنهادی: بازیابی رمز اینستاگرام

💡روش نصب واتساپ بیزینس

طریق نصب واتساپ بیزینس چیست؟ اگر هم اکنون شما از واتساپ معمولی استفاده می کنید و قصد دارید که آن را به واتساپ بیزینس تغییر دهید، ابتدا باید از تمامی اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان دریافت کنید تا اطلاعات موجود برای همیشه حذف نشوند. برای تهیه نسخه پشتیبان در فضای ابری کافیست که شما روی سه سمت راست در بالا ضربه بزنید و وارد قسمت تنظمیات واتساپ شوید.در قسمت تنظمیات، روی گزینه چت کلیک کنید و بعدا در صفحه باز شده گزینه Back up Chat را پیدا و انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه شما در مرحله بعدی باید روی گزینه Back up یک ضربه بزنید. با این کار شما می توانید از تمامی اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان دریافت کنید.

 

واتساپ بیزینس

بعد از اینکه دریافت نسخه پشتیبان را با موفقیت به اتمام رساندید، به فروشگاه پلی استور بروید و در این فروشگاه اقدام به دانلود و نصب واتساپ بیزینس کنید. با نصب و باز کردن واتساپ بیزینس شما ابتدا در صفحه باز شده با گزینه agree and continue رو به رو می شوید که در اینجا کافیست روی آن کلیک کنید تا به مرحله بعدی نصب واتساپ بیزینس بروید.

واتساپ بیزینس

در این مرحله واتساپ بیزینس از شما می خواهد که شماره سیم کاری که قصد دارید آن را بیزینسی کنید را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که اگر قصد دارید سیم کارتی که با آن واتساپ معمولی دارید را به بیزینس تبدیل کنید، آن را انتخاب کنید و در غیر این صورت گزینه use a different number انتخاب کنید.

ترفندهای افزایش سرعت وای فای را در این مقاله بخوانید

در این مرحله شماره ای که قصد دارید به واتساپ بیزیس متصل کنید را وارد کنید و بعدا جهت ادامه کار روی دکمه Next کلیک کنید. در این حالت از سمت واتساپ بیزینس یک کدی حهت تایید هویت برای شما ارسال می شود و شما کافیست که کد ارسال شده را در کادر مربوطه وارد کنید. ناگفته نماند که اگر بعد از 2 دقیقه پیامکی را دریافت نکردید، می توانید از گزینه پیام صوتی استفاده کنید. برای اینکار کافیست روی گزینه تماس کلیک کنید تا از طریق پیام صوتی کد برای شما خوانده شود!

واتساپ بیزینس چیست

با وارد کردن کد، تقریبا نصب واتساپ بیزینس به تمام می رسد و شما می توانید اقدام به تکمیل پروفایل کسب و کار خود کنید. در ادامه مطلب قصد داریم امکاناتی که واتساپ بیزینس برای صاحبان کسب و کار ارائه می دهد، برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

 

 

 

💡6 ویژگی منحصر به فرد واتساپ بیزینس چیست ؟

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، واتساپ بیزینس برای کسب و کارهای کوچک طراحی شده است. درواقع با امکاناتی که واتساپ بیزینس دارد، کسب و کارهای کوچک می تواند ارتباط بهتر و سریعتری با مشتریان خود  داشت باشند و این باعث رونق بخشیدن به کسب و کارها می شود. این ویژگی ها عبارتند از:

1.      پروفایل کسب و کار

در واتساپ معمولی شما می توانستید در قسمت پروفایل فقط یک عکس، نام و توضیح مختصر قرار دهید. اما در واتساپ بیزینس می توانید اطلاعات بیشتری در حوزه کسب و کار و خدماتی که ارائه می دهید را در قسمت پروفایل خود وارد کنید. این اطلاعات شامل حوزه کاری همراه با توضیحات آن، محل کسب و کار، ساعت کاری، لینک وبسایت و حتی کاتالوگ محصولات!

 

واتساپ بیزینس

2.      کاتالوگ محصولات

در واتساپ بیزینس شما می توانید کلیکسیونی از محصولات و خدمات خود را در پروفایل وارد کنید تا مشتریان در اولین برخورد بتوانند از محصولات و خدمات شما آشنایی کافی داشته باشند. شما می توانید در کنار عکس محصولات یک توضیح درباره محصولات همراه با قیمت و کد را نیز قرار دهید. با این اقدام مشتریان می توانند بدون اینکه با شما تماس بگیرند، با یک نگاه از محصولات و خدمات شما آگاهی کامل را بدست بیاورند.

واتساپ بیزینس

 

3.      اتوماسیون پیام رسانی واتساپ بیزینس چیست

یکی از قابلیت های بینظیر واتساپ بیزینس که باعث صرفه جویی بیشتر در زمان شما می شود، اتوماسیون کردن پیام هاست. شما می توانید با سه روشی که در ادامه برای شما بیان می کنیم، پیام های خود را اتوماسیون کنید تا بتوانید ارتباط خود را با مشتریان سرعت ببخشید.

·         پیام تبریک

زمانی که مشتریان برای اولین بار می خواهند با شما مکالمه را آغاز کنند، می توانید از این پیام استفاده کنید و برای آنها در هنگام ارسال اولین پیام، به صورت خودکار سلام کنید و خدمات خود را برای آنها توضیح دهید.

·         پاسخ سریع

با این ویژگی می توانید قالب هایی را بسازید که در زمان چت از این موارد استفاده کنید. درواقع این قالب ها همان سوالات متداولی است که اغلب مشتریان از شما می پرسند و شما می توانید یک پاسخ آماده برای این گونه سوال ها بسازید تا هر زمانی که مشتری جدید همان سوال را از شما پرسید، بتوانید با وارد کردن یک علامتی مانند “/” به پاسخ ها دسترسی داشته باشید و آنها را ارسال کنید.

 

واتساپ بیزینس

·         پاسخ خودکار

این نوع پیام ها زمانی کاربرد دارد که شما به واتساپ بیزینس دسترسی ندارید و این ویژگی باعث می شود که به صورت خودکار یکسری پیام های از قبل آماده شده به مشتریان ارسال شود. به صورت کلی شما می توانید با این سه روش در زمان خود به شدت صرفه جویی کنید و پاسخ به مشتریان خود را سر و سامان دهید.

واتساپ بیزینس

 

4.      برچسب گذاری

به وسیله امکان برچسب گذاری، شما می توانید ساختار مشتریان را با این برچسب ها دسته بندی کنید. شما می توانید به کمک این برچسب ها ارتباط خودتان با هر مشتری را درک کنید و به آسانی پیام ها را پیدا کنید. ناگفته نماند که به صورت استاندارد واستاپ بیزینس 5 نوع برچسب را در اختیار شما قرار می دهد اما شما می توانید برچسب های جدیدی با نام و رنگ های متفاوتی ایجاد کنید.

 

واتساپ بیزینس چیست

5.      آمار کسب و کار

ابزار آمار در واتس آپ بیزینس میزان محبوبیت شما به عنوان یک کانال ارتباطی را نشان می دهد. با این ابزار شما می توانید از نمای کلی پیام ها و تعداد آنها مطلع شوید. درواقع این ابزار پیغام های فرستاده شده، دریافت شده، خوانده شده و تحویل داده را برای شما نشان می دهد. به صورت کلی می توانید مفید بودن واتساپ بیزینس را به عنوان یک وسیله برای ارتباط با مشتریان را در یک نگاه ارزیابی کنید.

6.      قرار دادن لینک کوتاه

به وسیله لینک های کوتاه می توانید اکانت واتس آپ بیزینس را در فضای اینترنت به اشتراک بگذارید که در نهایت به قسمت چت شما ختم می شود و در نهایت مشتریان جدید مکالمه را با شما شروع می کنند. شما می توانید این لینک را در شبکه های مجازی، ایمیل، سایت و… قرار دهید تا مشتریان جدید بتوانند به راحتی با شما ارتباط را شروع کنند.

مقاله پیشنهادی: ساخت اکانت جیمیل

 

💡سخن پایانی

واتس آپ بیزنس چیست و چه امکاناتی دارد؟🧐 در این مقاله به صورت کامل به بررسی واتساپ بیزینس چیست   پرداختیم و شما را با امکانات واتس آپ بیزینس و نحوه نصب آن آشنا کردیم. اگر شما نیز دارای کسب و کار کوچک هستید، حتما از این ابزار استفاده کنید چراکه می تواند در نحوه ارتباط شما با مشتریان بسیار مفید باشد. چنانچه در نحوه نصب و پیاده سازی آن به مشکل برخورد کردید، حتما در قسمت نظرات آن را مطرح کنید تا بتوانیم راهنمایی های بیشتری برای شما انجام دهیم. 💥

 

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.