تالار مقالات بروز تکنولوژی

بهترین ترفندهای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی

بهترین ترفندهای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی 2023

آیا شما نیز به فکر بالا بردن سرعت و تقویت اینترنت گوشی خود هستید؟ آیا نمی‌توانید به اینترنت فوق پرسرعت در گوشی خود دسترسی داشته باشید؟ امروزه یکی از موضوعاتی که باعث کلافه شدن افراد در حین استفاده از اینترنت می‌کند، کم بودن سرعت آن است. در حقیقت افزایش سرعت اینترنت گوشی یکی از مسائلی است که اکثر افراد به فکر حل آن هستند؛ چرا که مردم دیگر از گوشی همراه خود فقط برای تماس صوتی استفاده نمی‌کنند و کارهای زیادی از قبیل مشاهده فیلم، خرید آنلاین، چت کردن، تماس تصویری، ارسال ایمیل و … را نیز انجام می‌دهند و انجام این کارها همه منوط به داشتن اینترنت پرسرعت است. اگر شما نیز قصد بالابردن سرعت اینترنت گوشی خود دارید، حتما تا پایان با تک نت همراه باشید؛ چرا که قصد داریم ترفند‌های شگفت انگیزی جهت بالا بردن سرعت اینترنت گوشی اندروید، آیفون، سامسونگ و شیائومی را بیان کنیم.

5ترفند برای بالابردن سرعت اینترنت در گوشی اندروید

بالا بردن سرعت اینترنت گوشی

چگونه سرعت اینترنت گوشی را افزایش دهیم؟ لازم به ذکر است که در اکثر اوقات کند بودن سرعت اینترنت adsl، اینترنت TD LTE و سرویس‌های دیگر موقتی است و بیشتر به دلیل ازدحام شبکه اتفاق می‌افتد و بعد از چندین ساعت و در بدبینانه ترین حالت ممکن بعد از چند روز درست می‌شود. به همین دلیل قبل از اینکه با شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید و مشکل را بیان کنید، بهتر است ترفند‌های ساده ای که درادامه جهت بالا بردن سرعت اینترنت گوشی بیان می‌کنیم را اجرا کنید.

در تک نت مطالعه کنید: بهترین روش های افزایش سرعت اینترنت Adsl مخابرات 2022

1. پاک کردن کش مرورگر و اپلیکیشن ها

چگونه سرعت اینترنت موبایل را افزایش دهیم؟ اولین قدم برای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی پاک کردن حافظه پنهان است؛ چرا که یکی از مهم ترین دلایل کندی اینترنت وجود کش در مرورگر و برنامه‌های گوشی همراه است. برای پاک کردن کش برنامه‌ها کافیست که به تنظیمات گوشی هوشمند خود مراجعه کنید و اپلیکیشن‌هایی که کش دارند را پیدا کنید. هر کدام از برنامه‌ها گزینه‌ای به نام Clear Cache دارد و با انتخاب این گزینه می‌توانید حافظه پنهان هر کدام از برنامه‌ها را پاک کنید.

2. استفاده از مرورگر بهینه شده

علت کم شدن سرعت اینترنت گوشی چیست؟ یکی از عواملی که باعث کندی و گاها قطعی اینترنت گوشی می‌شود، استفاده از مرورگرهای نامطلوب است؛ چرا که حجم زیادی از اینترنت توسط مرورگرها مصرف می‌شود. با استفاده از یک مرورگر مناسب می‌توانید از کندی اینترنت گوشی همراه خود جلوگیری کنید. به عنوان مثال یکی از مرورگرهایی که برای گوشی‌های اندروید بسیار مناسب و سازگار است، گوگل کروم است. ناگفته نماند که می‌توانید از مرورگر operamax نیز استفاده کنید؛ چرا که این مروگر می‌تواند حافظه را نیز مدیریت کند و از مصرف بیش از حد اینترنت جلوگیری کند.

3. حذف یا غیر فعال کردن برنامه های بلا استفاده

برخی از برنامه‌ها مانند اینستاگرام، فیس بوک  زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنید، از اینترنت و باتری گوشی در پس زمینه استفاده می‌کنند و باعث کندی اینترنت می‌شوند. یکی از اقدامک‌هایی که می‌توانید جهت بالا بردن سرعت اینترنت گوشی خود انجام دهید، غیر فعال کردن و حذف برنامه‌هایی این چنینی است و با حذف این برنامه‌ها در کنار افزایش سرعت اینترنت اندروید خود می‌توانید در مصرف باتری گوشی خود نیز صرفه جویی کنید.

4. فعال کردن گزینه text-only

اگر هدف شما از وب گردی مطالعه مقالات است و نیازی به مشاهده عکس ندارید، در این صورت می‌توانید با فعال کردن حالت متن مرورگر خود از دانلود تصاویر در اینترنت جلوگیری کنید و باعث افزایش سرعت اینترنت گوشی خود کنید. برای اینکه بتوانید حالت متن را در مروگر خود فعال کنید، باید به تنظیمات مرورگر خود بروید و بخش text-Only را فعال کنید. لازم به ذکر است که با فعال سازی این بخش فقط نوشته ها را مشاهده خواهید کرد و دیگر تصویری را نمی‌توانید مشاهده کنید.

5. مسدود کردن تبلیغات

از جمله مواردی که باعث کندی اینترنت و کلافگی هر شخصی در هنگام وب گردی می‌شود، مشاهده تبلیغات ناخواسته است. امروزه حجم قابل توجهی از اینترنت به مشاهده تبلیغات صرف می‌شود و با مسدود کردن این تبلیغات درکنار صرفه جویی در مصرف اینترنت باعث بالا بردن سرعت آن نیز می‌شوید.

افزایش سرعت اینترنت گوشی‌های اندروید سامسونگ، شیائومی و هواوی و …

بالا بردن سرعت اینترنت گوشی

اگر گوشی همراه شما با سیستم عامل اندروید و از برندهای سامسونگ، شیائومی و هواوی و … است و قصد دارید به صوررت تخصصی سرعت اینترنت گوشی سامسونگ خود را بالاتر بروید، این بخش از مقاله مخصوص شماست. قبل از هر کاری ابتدا مطمئن شوید که گوشی سامسونگ شما به صورت کامل بروزرسانی شده است و همچنین گوشی همراه شما از آخرین نسل شبکه اینترنتی نیز پشتیبانی می‌کند. به صورت کلی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی در سامسونگ کافیست که دو راهکار زیر را اجرا کنید:

·بررسی تنظیمات گوشی سامسونگ

ابتدا به تنظیمات گوشی سامسونگ خود مراجعه کنید و سپس گزینه Device maintenance را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه گوشی همراه شما به صورت اتوماتیک داده‌های کش و فایل‌های غیرضروری موجود در گوشی شما را شناسایی می‌کند. با اتمام این کار گزینه fix now برای شما ظاهر می‌شود که با انتخاب این گزینه تمامی فایل‌های غیر ضروری در حافظه شما به صورت کامل پاک می‌شود.

· Data Saver را روشن کنید

در گام دوم دوباره به تنظیمات گوشی سامسونگ خود مراجعه کنید. این‌بار گزینه Connections را پیدا و انتخاب کنید. در صفحه باز شده روی گزینه Data usage ضربه بزنید و در نهایت data saver را فعال کنید. با فعال سازی این گزینه گوشی سامسونگ به صورت اتوماتیک همه صفحات آنلاین را فشرده می‌کند و باعث استفاده کمتر از داده می‌شود و در نهایت در بالا بردن سرعت اینترنت گوشی کمک شایانی می‌کند.

بالا بردن سرعت اینترنت گوشی برای آیفون

بالا بردن سرعت اینترنت گوشی

چطور سرعت اینترنت گوشی را بالا ببریم ؟ در ادامه این مقاله قصد داریم تکنیک‌های شگفت انگیزی برای افزایش سرعت اینترنت در گوشی‌های آیفون را بیان کنیم. برای افزایش سرعت اینترنت در آیفون راهکارهای زیر را دنبال کنید:

· LTE را در آیفون فعال کنید

برای اینکه LTE را در گوشی آیفون فعال کنید ابتدا به تنظیمات مراجعه کنید و سپس گزینه Cellular را انتخاب کنید. در صفحه باز شده به دنبال گزینه Cellular Data Options باشید و با مراجعه به این صفحه گزینه ۴G ،VoLTE On را انتخاب کنید.

· Background Apps Refresh را خاموش کنید

یکی دیگر از روش های بالا بردن سرعت اینترنت گوشی در آیفون خاموش کردن Background Apps Refresh است. جهت خاموش کردن این ابتدا به تنظیمات گوشی آیفون خود مراجعه کنید و گزینه General انتخاب کنید. در صفحه باز شده می‌توانید با ضربه زدن روی گزینه Background Apps Refresh آن را خاموش کنید.

حالت ذخیره داده را در آیفون خاموش کنید

یکی از مواردی که باعث کندی سرعت اینترنت در گوشی‌های آیفون شود، روشن بودن حالت ذخیره داده است. برای اینکه بتوانید سرعت اینترنت را در گوشی آیفون بالا ببرید، کافیست که حالت ذخیره داده را خاموش کنید. برای خاموش کردن حالت ذخیره داده در تنظیمات گوشی و در بخش Cellular باید گزینه  Cellular Data Options را انتخاب کنید و در نهایت اقدام به غیر فعال کردن Low Data Mode کنید.

دانلود خودکار در آیفون را غیرفعال کنید

از جمله مواردی که باعث افت سرعت اینترنت در گوشی آیفون می‌شود، دانلود خودکار است. جهت بالا بردن سرعت اینترنت باید دانلود خودکار را غیر فعال کنید و برای این کار در بخش تنظیمات آیفون ابتدا باید روی گزینه name and profile picture و  iTunes & App Store ضربه بزنید. در صفحه باز شده می‌توانید تاگل Music, Apps, Books & Audiobooks و Updates ها را غیر فعال کنید.

تنظیمات شبکه را به تنظیمات اولیه برگردانید

راهکار بعدی جهت افزایش سرعت اینترنت در گوشی آیفون، برگشت دادن به تنظیمات اولیه است. برای این کار در بخش تنظیمات و در گزینه General روی reset ضربه بزنید. در این مرحله کافیست که گزینه Reset Network Settings انتخاب کنید. ناگفته نماند که اگر رمز عبور تنظیم کرده باشید، در این مرحله از شما رمز را خواهد خواست. لازم به ذکر است که در این مرحله به شدت مراقب باشید که اطلاعات شبکه ذخیره شده شما از بین نرود.

افزایش سرعت اینترنت گوشی شیائومی

بالا بردن سرعت اینترنت گوشی

چرا اینترنت در گوشی شیائومی ضعیف است؟ این مورد دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد، از جمله ضعیف بودن اینترنت در منطقه زندگی شما، کم بودن سرعت بسته، فعال بودن چند اپلیکیشن و یا حتی داشتن مشکل فنی در گوشی که همگی باعث افت سرعت اینترنت می‌شود. لازم به ذکر است که اگر گوشی همراه شما دو سیم کارته است در این صورت نباید هر دو سیم کارت را روی شبکه 4G تنظیم کنید؛ چرا که در این حالت هیچ کدام از سیم کارت‌ها نمی‌تواند به شبکه 4.5G وصل شود. جهت افزایش سرعت اینترنت گوشی شیائومی راهکارهای زیر را دنبال کنید:

  1. به بخش تنظیمات گوشی شیائومی مراجعه کنید
  2. گزینه SIM cards & mobile networks را انتخاب کنید.
  3. سیم کارتی که قصد دارید به شبکه 5G متصل شود را انتخاب کنید.
  4. در بخش SIM card settings گزینه Preferred network type را روی Prefer LTE قرار دهید.
  5. در این مرحله به سراغ سیم کارت دوم خود بروید و گزینه ۲G Only را فعال کنید.
  6. در گام ششم گزینه Dual 4G را غیرفعال کنید و سپس گوشی خود را ری استارت کنید.
  7. در این صورت فقط سیم کارتی که LTE است به شبکه 4G متصل می شود و این اقدام جهت افزایش سرعت اینترنت شیائومی کمک شایانی می کند.

سخن پایانی

اگر بهترین سرویس اینترنت از جمله اینترنت گیمینگ، اینترنت وایرلس و حتی پهنای باند اختصاصی را نیز خریداری کرده باشید، ممکن است زمان هایی با کندی سرعت اینترنت مواجه شوید. گاهی اوقات کندی اینترنت به شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت مرتبط نیست و به گوشی همراه مرتبط است. در این مقاله نیز راهکارهایی برای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی پرداختیم و با انجام این راهکارها می‌توانید سرعت اینترنت در گوشی همراه خود را به بالاترین حد ممکن برسانید.

سوالات متداول

  • آیا اینترنت 5G باعث بالا رفتن سرعت اینترنت شیائومی می شود؟

اگر به صورت همزمان از دو سیم کارت در گوشی شیائومی خود استفاده می‌کنید تحت شرایط خاصی می‌توانید از اینترنت 4.5G بهره مند شوید.

  • آیا مرورگر در سرعت اینترنت تاثیر گذار است؟

یکی از راهکارهایی که می‌توانید برای افزایش سرعت اینترنت در گوشی انجام دهید، استفاده از مرورگر بهینه شده است. در این میان گوگل کروم و اوپرا دو مرورگر است که می‌توانید از آنها بهره مند شوید.

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.