تالار مقالات بروز تکنولوژی

معرفی راه حل قطعی اینترنت برای سازمان‌ها و کسب وکار‌ها

با توجه به اینکه امروزه بیشتر کسب و کارها در فضای آنلاین هستند، قطعی اینترنت در طولانی مدت می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به کسب و کارهای آنلاین وارد کند. علاوه بر این امروزه اکثر مردم در فضای آنلاین هستند و زمان زیاد خود را در فضای مجازی می‌گذرانند. با این وجود تصور قطعی اینترنت برای تک تک افراد بسیار سخت است و شما نیز که در حال مطالعه این مطلب هستید، نشان می‌دهد که به دنبال راهکارهایی برای زمان‌های قطعی اینترنت هستید تا بتوانید به اینترنت متصل باقی بمانید. به همین جهت در ادامه به موارد قطعی اینترنت و راهکارهای اساسی در این مورد می‌پردازیم و اگر شما نیز علاقه مند به دانستن این موضوعات هستید، حتما تا پایان با تک نت همراه باشید.

بررسی علت قطعی اینترنت

در گام اول برای حل کردن مشکل قطعی اینترنت، پیدا کردن منشا مشکل است. در این گام ابتدا باید کاملا مطمئن شوید که ایراد کار دقیقا کجاست و چرا اینترنت دچار قطعی شده است. در وهله اول بهتر است از طریق لپ تاپ، به صورت مستقیم روتر مخصوص خود را جستجو کنید و آن را پیدا کند. بعد از این کار اقدام‎هایی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم را انجام دهید:

گام اول: بررسی مودم

در صورت داشتن اعتبار اینترنت و پرداخت هزینه آن اگر هنوز با قطعی اینترنت رو به رو هستید، در این حالت باید مودم خود را بررسی کنید. برای این کار ابتدا می‌توانید مودم خود را یکبار خاموش و روشن کنید و یا اینکه آن را از برق قطع کنید و بعد مدت زمان یک دقیقه دوباره آن را به برق وصل کنید و روشن نمایید. لازم به ذکر است که با اهمین اقدام کوچک می‌توانید مشکل قطعی اینترنت خود را در سازمان و شرکت خود حل کنید.

گام دوم: آپدیت کردن سیگنال اینترنت

اگر با انجام گام اول هنوز موفق به وصل اینترنت نشدید، در این صورت نیاز است که سیگنال اینترنت خود را بروزرسانی کنید. ناگفته نماند که آدرس آی پی‌ها زمانی که هربار کامپیوتر به اینترنت وصل می‌شود، تغییر می‌کند و لازم به ذکر است که این بروزرسانی شدن به سیستمی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. لازم به ذکر است که در صورت مشاهده چشمک زدن چراغ مودم، این نشان دهنده ایراد در کابل و تنظمیات خانه آن است که باید اصلاح شود.

قطعی اینترنت

گام سوم: تماس با تکنسین

اگر با انجام مراحل بالا هنوز با قطعی اینترنت مواجه هستید، حتما با شرکت ارائه دهنده اینترنت خود تماس بگیرید و مشکل خود را با آنها در میان بگذارید تا اقدام به حل مشکل شما کنند. این قطعی اینترنت ممکن است با بروزرسانی کردن مسئله شما را به راحتی حل شود.

گام چهارم: استفاده از وب سایت‌ها

در کشور آمریکا سایت‌هایی وجود دارد که علت خرابی و قطعی اینترنت را در آی پی‌های مختلف نشان می‌دهد. به عنوان مثال شما می‌توانید در سایت outage.report به بخش قطع اینترنت Spectrum مراجعه کنید و در ابن بخش آمار قطع اینترنت و خرابی آن را در مکان‌های مختلف نشان می‌دهد و شما می‌توانید با مراجعه به این سایت از فراگیر بودن یا نبودن قطع اینترنت خود در منطقه مکانی خود آگاه باشید.

گام پنجم: داشتن سرویس اختصاصی اینترنت

بهترین راهکار برای سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ برای جلوگیری از قطعی اینترنت استفاده از اینترنت اختصاصی است. این سرویس‌ها که در تک نت نیز ارائه می‌شود، به صورت 24 ساعته اتصالات سرویس اینترنت شما را پشتیبانی می‌کنند و زمانی که سرویس مورد نظر به مشکل برخورد کند، پشتیبان‌ها فورا اقدام به حفظ اتصال اینترنت می‌کنند.

چرا قطعی سرویس اینترنت اتفاق می‌افتد؟

تا الان به چندین راهکار برای جلوگیری از قطعی اینترنت پرداختیم و الان قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چرا قطعی سرویس اینترنت رخ می‌دهد؟ امروزه مخصوصا در کشور ما قطعی اینترنت به صورت ناگهانی رخ می‌دهد و باعث ایجاد مشکلات در کسب و کارهای اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی و … می‌شود و حتی بانک‌ها که اکثر کارهای خود را به وسیله اینرتنت انجام می‌دهند، با قطعی اینترنت با مشکل جدی رو به رو می‌شوند. برای قطعی اینترنت دلایل مختلفی وجود دارد که در ادامه به مهمترین این دلایل می‌پردازیم:

  • شلوغی شبکه

یکی از اصلی ترین دلایل برای قطعی اینترنت، شلوغی شبکه است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که تعداد زیادی از افراد بخواهند در یک زمان یکسان وارد یک شبکه‌ای بشوند. به عنوان مثال این اتفاق بیشتر در مکان‌های عمومی‌تر مثل کتابخانه، دانشگاه و مکان‌های شلوغ رخ می‌دهد؛ چرا که افراد زیادی به صورت همزمان از یک شبکه خاص می‌خواهند استفاده کنند. لازم به ذکر است که این اتفاق قابل مدیریت کردن است. مثلا می توان از خدمات اینترنت فوق پرسرعت استفاده کرد!

  • اتصال ناموفق به خدمات سرور

دومین دلیل قطعی اینترنت، اتصال ناموفق به خدمات سرور است. این اتفاق معمولا به خاطر آب هوای نامطلوب، قطع شدن سیم‌ها، طوفان و حتی وارد کردن آسیب به سیم‌کشی اینترنت توسط حیوانات پیش بیاید. ناگفته نماند که اگر سیم‌ها با قطعی و مشکل مواجه شده باشند، غیر ممکن است که بدون حل آن اینترنت متصل شود.

 

  • کم و زیاد شدن سرعت خدمات سرور

سومین علت قطعی اینترنت، کم و زیاد شدن سرعت خدمات سرور است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که سرور با شلوغی خطوط و یا ارائه نشدن بهینه خطوط مواجه شده باشد. به عنوان مثال امکان دارد که با هزینه‌هایی که پرداخت کردید به همان اندازه خدمات دریافت نکنید و یا خدمات با قیمت پایین‌تری در اختیار شما قرار دهند که در نهایت باعث قطعی اینترنت شود.

 

قطعی اینترنت

  • خرابی و آسیب رسیدن به تجهیزات

عدم محافظت درست از تجهیزات اینترنت باعث خرابی آنها شده و در نهایت منجر به قطعی اینترنت می‌شود. به عنوان مثال اگر تجهیزات را در مقابل ولتاژ به خوبی  محافظت نکنید، باعث قطعی اینترنت و سرخ شدن تجهیزات و مدار آن می‌شود. به صورت کلی اگر به تجهیزات بار اضافی‌تری تحمیل شود، باعث خرابی آنها می‌شود. ناگفته نماند که به وسیله سخت افزارهای آپدیت و ایمن شده که به درستی تنظیم شده‌اند، این مشکل قابل مدیریت کردن است.

  • رخ دادن خطای عملیات

خطای عملیات زمانی رخ می‌دهد که آدرس آی‌پی به درستی وارد نشود و یا سیم کشی و پیکر بندی مناسب انجام نشده باشد. در این حالت اکثر خطاهای رخ داده با یکسری اعدادی خود را نشان می‌دهد که علت آن را بیان می‌کند و افراد متخصص از پیام این اعداد آگاه هستند و می‌توانند با مشاهده آن اقدام به حل مشکلات کنند.

بهترین اینترنت برای سازمان ها و شرکت ها

تلفن اینترنتی و اینترنت tdlte از جمله سرویس‌های اینترنتی است که برای سازمان‌ها و کسب و کارهای آنلاین پیشنهاد می‌شود؛ چرا که در کنار پرسرعت بودن آنها، از قطع اینترنت دیگر خبری نیست. شرکت‌های ارائه دهنده این سرویس‌ها از جمله تک نت به صورت 24 ساعت پشتیبانی می‌کنند و در صورت ایجاد مشکل فورا اقدام به حل آنها می‌کنند. در ادامه بیشتر با این سرویس‌ها آشنا می‌شوید:

اینترنت tdlte

اینترنت tdlte یکی از پرسرعت ترین اینترنت‌های حال حاضر است که از آخرین نسل تکنولوژی بهره گرفته شده است. شما می‌توانید به وسیله این سرویس، اینترنتی با سرعت ثابت 40 مگابایت در ثانیه را به صورت پایدار تجربه کنید. لازم به ذکر است که تک نت بیشترین پوشش‌دهی در بین ارائه دهندگان اینترنت tdlte در کشور را دارد و در کنار این موارد پهنای باند، سرعت و پایداری بالا را نیز برای مصرف کنندگان ارائه می‌هد.

تلفن اینترنتی

اکثر کسب و کارها برای آسان کردن ارتباطات تلفنی خود و ارتباط با مشتریان از تلفن اینترنتی استفاده می‌کنند. برای استفاده از این سیستم دیگر نیاز به سیم کشی نیست و همه چیز در بستر اینترنت قابل پیاده سازی است. اگر شما نیز دارای کسب و کار هستید، می‌توانید از این سیستم استفاده کنید و ارتباط خود را با مشتریان به صورت 24 ساعت برقرار کنید که در نهایت منجر به رشد کسب و کارتان می‌شود.

قطعی اینترنت

سخن پایانی

امروزه قعطی اینترنت به یک معظل تبدیل شده است و کسب و کارهای زیادی به خاطر قطعی اینترنت آسیب‌های جبران ناپذیری را دیده‌اند. در این مقاله ما به عواملی که ممکن است باعث قطعی اینترنت شود پرداختیم و راهکارهایی برای این مورد نیز بیان کردیم و شما می‌توانید با انجام این راهکارها اقدام به وصل اینترنت خود کنید. لازم به ذکر است که اگر قطعی اینترنت به صورت جهانی باشد در این صورت هیچ کدام از این راهکارها جوابگو نیست و باید منتظر متصل شدن آن باشیم. اگر شما نیز قصد دارید به اینترنت فوق پرسرعت مجهز شوید، همین الان می‌توانید با کارشناسان تک نت صحبت کنید و اقدام به تهیه اینترنت فوق پرسرعت برای شرکت و سازمان خود کنید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.