تالار مقالات بروز تکنولوژی

چت جی پی تی چیست | راهنمای ساخت اکانت ChatGPT

اگر در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی فعال باشید در چند ماه اخیر حتما بارها در مورد پیشرفتهای شگفت انگیز هوش مصنوعی و ChatGPT  شنیده اید ما در این محتوا به این پرسش پاسخ خواهیم داد که چت جی پی تی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فناوری هوش مصنوعی یا همان AI(Artificial Intelligence) با سرعت در حال پیشرفت است و در آینده تاثیر بسیار زیادی در زندگی انسانها و کسب و کارها خواهد داشت شما دوست عزیز هم اگر می­خواهید با چت جی پی تی به عنوان یکی از محصولات شاخص AI و کاربردهای آن آشنا شوید توصیه میکنیم حتما این محتوا را مطالعه کنید.

چت جی پی تی چیست؟

شاید اولین سوالی که برای شما پیش آمده باشد این است که واقعا چت جی پی تی چیست و چرا در این مدت کوتاهی که به صورت عمومی رونمایی شده است این قدر مورد توجه ، تحسین و شگفتی کاربران قرار گرفته است.

چت جی پی تی یکی از جدیدترین و جذاب­ترین محصولات حوزه هوش مصنوعی است که در آن کاربران به راحتی می­توانند سوال خود را در قالب متن از این چت بات بپرسند و این بات هم پاسخ پرسش را به صورت متنی به آنها ارائه دهد.

میزان هوشمندی پاسخ­های ChatGPT به حدی است که همه کاربران را حیرت زده می­کند و فرد احساس می­کند واقعا در حال چت کردن با یک انسان است نه یک ربات!

  • شرکت سازنده ChatGpt

چت جی پی تی توسط شرکت آمریکایی open AI در نوامبر سال 2022 به صورت عمومی به بازار عرضه شد.

شرکت Open AI در سال 2015 توسط چند سرمایه گذار مطرح از جمله ایلان ماسک ثروتمندترین فرد حال حاضر دنیا، سام آلتمن، شرکت مایکروسافت و چند سرمایه گذار دیگر با هدف تحقیق و پژوهش در حوزه هوش مصنوعی تاسیس شد.

آموزش گام به گام ساخت اکانت ChatGPT

بعد از این که در بخش قبلی در مورد اینکه چت جی پی تی چیست صحبت کردیم و این محصول جذاب هوش مصنوعی را به شما معرفی کردیم در این بخش میخواهیم نحوه ساخت اکانت ChatGPT را به صورت گام به گام آموزش دهیم.

  • گام اول : مراجعه به بخش ChatGPT سایت open AI

برای مراجعه به بخش چت جی پی تی سایت شرکت open AI  کافی است در گوگل مطابق شکل زیر عبارت ” open ai chatgpt” را جستجو کنید و روی لینک آن کلیک کنید و یا به طور مستقیم آدرس آن را به نشانی www. openai.com/blog/chatgpt در مرورگر خود وارد کنید.

 

جست و جوی آدرس اینترنتی چت جی پی تی در گوگل

  • گام دوم : کلیک روی لینک ChatGPT در سایت

در صفحه چت جی پی تی سایت open AI مطابق شکل زیر روی کادر  “try ChatGPT” کلیک کنید تا به صفحه این ابزار جذاب هوش مصنوعی در سایت open AI هدایت شوید.

 

وب سایت رسمی اوپن ای آی openai

همانطور که میدانید شرکت open AI یک شرکت آمریکایی است، ایران هم توسط دولت آمریکا تحریم شده است پس اگر در داخل ایران هستید با کلیک روی این کادر به صفحه ای مطابق شکل زیر هدایت می­شوید که بیانگر عدم دسترسی شما به این سایت از داخل ایران است.

 

گذر از تحریم فیلترشکن چت جی پی تی chat gpt

پس اگر می­خواهید از امکانات چت جی پی تی در داخل ایران استفاده کنید باید IP خود را تغییر دهید برای این کار به راحتی می­توانید از فیلترشکن­هایی که امروزه همه ما ایرانی ها مجبور به استفاده از آنها هستیم استفاده کنید.

  • گام سوم : تعیین انسان بودن کاربر

در این گام باید به این بات ثابت کنید که ربات نیستید و انسان هستید!

برای این کار کافی است مطابق شکل زیر تیک گزینه “verify you are human” کلیک کنید و با کپچا این سایت اثبات کنید که انسان هستید و ربات نیستید.

البته برای اینکه بتوانید مراحل ساخت اکانت و احراز هویت سایت open AI را با سرعت دنبال کنید نیاز به اینترنت فوق پرسرعت دارید و اگر سرعت اینترنت شما مناسب نیست ممکن است این مراحل کمی با تاخیر اجرا شود.

chatgpt cloudflare

 

  • گام چهارم : کلیک روی لینک ثبت نام در سایت

در گام بعدی  صفحه ای مطابق شکل زیر به شما نمایش داده میشود که برای ثبت نام و ساخت اکانت چت جی پی تی باید روی دکمه Sign up کلیک کنید.

ساخت اکانت در chatgpt

البته اگر قبلا در این سایت ثبت نام کرده اید و اکانت آن را دارید میتوانید با کلیک روی دکمه Log in به صفحه لاگین ChatGPT بروید و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد اکانت خود شوید.

  • گام پنجم : وارد کردن ایمیل

در گام بعدی در صفحه ای مطابق شکل زیر در کادر Email Address، آدرس ایمیل خود را وارد کنید و روی دکمه Continue کلیک کنید تا به مرحله بعدی هدایت شوید.

ساخت اکانت چت جی پی تی با شماره ایران

  • گام ششم : وارد کردن رمز عبور

بعد از این که در مرحله قبلی ایمیل خود را وارد کردید به صفحه ای مشابه شکل زیر منتقل میشوید که باید رمز عبور خود را در کادر مربوط به پسورد وارد کنید و روی دکمه Continue کلیک کنید تا به گام بعدی بروید.

در تعیین پسورد خود باید استانداردهایی که توسط این سایت در نظر گرفته شده است را رعایت کنید به عنوان مثال همانطور که در تصویر زیر هم مشخص است پسورد شما باید حداقل 8 کاراکتر داشته باشد.

 

اکانت چت جی پی تی ایران

  • گام هفتم : تایید ایمیل کاربر

در این مرحله یک ایمیل توسط سایت به همان ایمیلی که در مرحله پنجم ساخت اکانت چت جی پی تی وارد کرده اید ارسال میشود که برای تایید صحت آدرس ایمیل باید وارد صفحه ایمیل خود شوید و مطابق شکل زیر با کلیک روی دکمه “verify email address” ، ایمیل وارد شده را تایید کنید.

ایمیل چت GPT در گوشی

 

  • گام هشتم : انتخاب نام کاربر

برای ساخت اکانت چت جی پی تی در این مرحله مطابق شکل زیر میتوانید برای اکانت خود یک نام و نام خانوادگی انتخاب کنید. برای این منظور میتوانید از نام و نام خانوادگی خود یا هر اسم دیگری که می­خواهید استفاده کنید و بعد از انتخاب نام مورد نظر خود روی دکمه Continue کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.

 

مشخصات کاربری اوپن ai

  • گام نهم : تایید شماره موبایل

در گام آخر برای ساخت اکانت چت جی پی تی باید شماره موبایل خود را برای احراز هویت در سایت تعیین کنید که در این مرحله تصویری مطابق شکل زیر به شما نمایش داده میشود و باید شماره مورد نظر خود را در کادر مربوط به شماره وارد کنید و روی دکمه “send code”  کلیک کنید تا کد تایید احراز هویت برای شما ارسال شود.

شماره مجازی چت جی پی تی open ai chatgpt

اگر میخواهید از داخل ایران از امکانات چت جی پی تی استفاده کنید به این نکته توجه داشته باشید که با توجه به تحریم ایران، امکان استفاده از شماره های موبایل ایران برای احراز هویت وجود ندارد.

برای این منظور میتوانید از شماره مجازی استفاده کنید و با استفاده از شماره مجازی رایگان و یا پولی در سایت احراز هویت کنید.

 

برخی از کاربردهای AI

در بخشهای قبلی گفتیم که چت جی پی تی چیست و چطور میتوانیم یک اکانت ChatGPT ایجاد کنیم.

در این بخش هم در مورد برخی از مهمترین کاربردهای AI با شما صحبت خواهیم کرد تا دید بهتری نسبت به تاثیرات هوش مصنوعی و ChatGPT در کسب وکارها داشته باشیم.

کاربرد AI در حوزه بازاریابی

با استفاده از AI میتوان با سرعت بالایی داده­های مرتبط با رفتار مشتریان و موارد دیگری که برای هر کسب وکاری ضروری است را تجزیه و تحلیل کرد.

با استفاده از اطلاعات حاصل از پردازش حجم بزرگی از داده ها توسط AI ، میتوان بینش و تحلیل مناسبی در مورد شرایط بازار به دست آورد و در نتیجه تصمیمات و استراتژی های مناسبی را برای توسعه کسب وکار مورد نظر تعیین کرد.

کاربرد هوش مصنوعی در حوزه نویسندگی و تولید محتوا

در عصر جدید ابزارهای هوش مصنوعی مثل ChatGPT به درجه ای از بلوغ رسیده اند که میتوان از آنها برای نویسندگی و تولید محتوای متنی استفاده کرد.

البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که متن تولید شده توسط یک ربات قطعا فاقد ویژگی خلاقیت در نویسندگی است.

کاربرد AI در حوزه منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی یکی مهم­ترین بخشهای مدیریت هر کسب وکاری است که این حوزه هم قطعا تاثیرات زیادی را از توسعه هوش مصنوعی خواهد گرفت.

به عنوان مثال مدیر منابع انسانی یک مجموعه بزرگ برای بررسی کاندیدهای مورد نظر برای یک شغل می­تواند با استفاده از فناوری های AI پروفایل و رزومه افراد را تجزیه و تحلیل کند و بر اساس اطلاعاتی که از این طریق به دست می آورد افراد مورد نظر خود را شناسایی کند.

کاربرد هوش مصنوعی در حوزه پشتیبانی مشتریان

یکی از بخشهای بسیار مهم برای هر کسب وکاری مدیریت ارتباط با مشتریان است که در این حوزه هم میتوان از ابزارهای بسیار مفید AI استفاده کرد.

به عنوان مثال میتوان با استفاده هوش مصنوعی به سوالات آنلاین مشتریان در سریعترین زمان ممکن در طول 24 ساعت شبانه روز پاسخ داد.

تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کارها

بعد از پاسخ به این سوال که چت جی پی تی چیست و چه کاربردهایی دارد احتمالا این سوال ذهن شما را درگیر میکند که این تکنولوژی جذاب و در عین حال ترسناک چه تاثیری در کسب و کارها و آینده زندگی بشر خواهد داشت.

AI قطعا باعث تغییر و تحولات زیادی در کسب وکارها خواهد شد ولی برای استفاده از این ابزار در کسب وکارها، نیاز به نیروی انسانی وجود دارد و این تکنولوژی حداقل تا امروز، بدون هوش انسانی نمیتواند خروجی مطلوبی داشته باشد.

هوش مصنوعی چطور در آینده voip تاثیر گذار است؟

VOIP که مخفف عبارت Voice Over Internet Protocol است به فناوری انتقال صوت در بستر اینترنت گفته میشود.

برای آشنایی با تفاوتهای ویپ با تلفن ثابت میتوانید محتوای تفاوتهای تلفن ثابت و تلفن ویپ و برای درک مزایای این تکنولوژی میتوانید محتوای مزایای ویپ را مطالعه کنید.

AI با پیشرفت شگرفی که دارد بسیاری از کسب وکارها و تکنولوژی ها را تحت تاثیر خود قرار داده است و VOIP هم از این قضییه مستثنا نیست و ما در این بخش در مورد تاثیرات هوش مصنوعی بر تکنولوژی  VOIP صحبت خواهیم کرد.

افزایش دقت تشخیص داده صوتی

با استفاده از فناوری هوش مصنوعی میزان دقت تشخیص داده های صوتی در فناوری VOIP به میزان قابل توجهی بالاتر میرود و این یکی از مزایای مهم استفاده از AI در کنار ویپ است.

افزایش دقت تشخیص داده صوتی باعث میشود که مواردی مثل اجرای فرمان صوتی، جستجو با صدا و تبدیل صوت به متن با دقت بیشتری انجام شود.

شخصی سازی ارتباط با مشتریان

یکی دیگر از تاثیرات مثبت استفاده از هوش مصنوعی در VOIP شخصی سازی ارتباط با مشتریان است.

به عنوان مثال پیامهای صوتی که به مشتریان ارسال میشود بر اساس الگوهای رفتاری هر مشتری و به صورت اختصاصی تعیین میشود و حتی می­توان مشتریانی که اهمیت بیشتری دارند را شناسایی کرد و ابتدا به آنها پیام ارسال کرد.

شناسایی خطاهای احتمالی

بعد از راه اندازی تلفن ویپ، شناسایی خطاهای احتمالی این سیستم اهمیت زیادی دارد که با تحلیل داده های این سیستم با ابزارهای AI میتوان این کار را انجام داد.

با شناسایی خطاهای احتمالی میتوان قبل از بروز این موارد آنها را مدیریت کرد تا سیستم ویپ دچاراختلال نشود.

تحلیل داده های VOIP با استفاده از هوش مصنوعی

با استفاده از تکنولوژی AI میتوان داده­های مربوط به سیستم ویپ را تحلیل کرد و به اطلاعات مفیدی دست یافت به عنوان مثال محصولات یا خدمات محبوب بین مشتریان را شناسایی کرد.

  • افزایش امنیت سیستمهای VOIP با استفاده از هوش مصنوعی

با استفاده از AI میتوان تهدیدات احتمالی سیستمهای ویپ را شناسایی کرد که این موضوع باعث افزایش امنیت این سیستمها خواهد شد.

نتیجه گیری

در این محتوا در مورد موضوع داغ این روزها یعنی هوش مصنوعی و ChatGPT پرداختیم و در مورد هر یک از بخشهای زیر صحبت کردیم.

  • چت جی پی تی چیست؟
  • آموزش گام به گام ساخت اکانت ChatGPT
  • برخی از کاربردهای AI
  • تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کارها
  • هوش مصنوعی چطور در آینده voip تاثیر گذار است؟

 

امیدواریم این محتوا برای شما مفید بوده باشد در پایان اگر هر گونه انتقاد یا پیشنهادی دارید خوشحال میشویم از طریق کانالهای ارتباطی با ما در میان بگذارید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.