تالار مقالات بروز تکنولوژی

چگونه گیمر شویم و از طریق آن درآمدزایی کنیم؟

بازی‌های کامپیوتری برای طیف گسترده‌ای از کاربران جذابیت دارد. این بازی‌ها برای رده‌های سنی مختلف عرضه می‌شوند و جذابیت‌های زیادی دارند. تا چند سال پیش شاید تنها کاربرد بازی‌های ویدئویی، سرگرمی و رقابت‌های دوستانه بود، اما با گذشت سال‌ها و پیشرفت تکنولوژی‌های کامپیوتری و ارتباطی، این بازی‌ها به سطح جدیدتری وارد شدند.

سطح جدید گیمینگ، در کناری سرگرمی، بازی‌های رایانه‌ای را تبدیل به یک حرفه‌ نموده و گیمر و گیمینگ را به جامعه معرفی کرد. در این پست از بلاگ تک نت می‌خواهیم در مورد این که چگونه باید گیمر شویم صحبت کنیم. اگر شما هم قصد دارید به یک گیمر حرفه‌ای تبدیل شوید، با این پست همراه باشید.

جدی‌تر شدن بازی‌های رایانه‌ای

بعد از افزایش قدرت کامپیوترها و البته گسترش شبکه‌ی اینترنت پرسرعت با تأخیر پایین، بازی‌های ویدئویی تک نفره و گروهی به‌صورت بین‌المللی رونق بیشتری گرفتند. با رواج بیشتر بازی‌های آنلاین، رقابت‌هایی در این زمینه شکل گرفت که کم‌کم به صورت مسابقات حرفه‌ای اجرا شد و حالا این مسابقات رسمیت دارند و جایزه‌های ارزنده‌ای به افراد یا تیم‌ها تعلق می‌گیرد. در طرف دیگر، افزایش دسترسی به اینترنت پرسرعت و ابزار باکیفیت‌تر، سرگرمی جدیدی به دنیای بازی‌های کامپیوتری اضافه کرد.

کاربرد جدید بازی‌های ویدئویی، بازی و ضبط روند آن است. در واقع یک بازار جدید ایجاد شده که در آن یک گیمر از روند بازی فیلم گرفته و آن را استریم می‌کند. در واقع یک استریمر داریم که محتوای ویدئویی مربوط به گیم تولید می‌کند و تماشاگرانی که صرفا برای سرگرمی یا برای دانستن این که یک مرحله چگونه رد می‌شود، مشغول تماشای استریم گیمر مورد علاقه خود خواهند شد.

گیمر کیست؟

تغییرات و دگرگونی‌هایی که در بخش قبلی بررسی شدند، شرایط را برای دسترسی راحت‌تر به بازی‌های رایانه‌ای شده و افراد بیشتری توانستند به این سرگرمی دست پیدا کنند. این گسترش وضع بازی‌های ویدئویی را عوض و آن را به محلی برای کسب درآمد تبدیل کرد. با این روند، قشر جدیدی به جامعه کاربران سیستم‌های کامپیوتری معرفی ش که نام گیمر را به خود گرفته است.

چگونه گیمر شویم؟

گیمرها، بازی کنندگان حرفه‌ای هستند که از محل بازی‌های کامپیوتری درآمد دارند. البته توضیح این که شغل گیمرها چیست، بای افرادی که آشنایی با این صنعت ندارند، کمی مشکل است. در واقع شغل گیمر، بازی به صورت حرفه‌ای و شرکت در مسابقات مربوط به این دسته از صنعت سرگرمی است.

چگونه گیمر شویم؟

اگر یک پاسخ کوتاه برای این سؤال بخواهید، باید بگوییم: با تهیه چند متر ریسه‌‌ی LED از نوع RGB و نصب آن روی همه‌ی وسایل! اما نه، گیمر شدن به همین سادگی نیست. گیمر شدن نیاز به وسائل و تجهیزات مختلف دارد و علاقه و پشتکار. در این مسیر باید وقت زیادی صرف کنید و برای این که بیشتر پیشرفت کنید، وسائل به‌روز و با قدرت خوب خریداری کنید.

اولین گام، کسب مهارت

باید یک بازی انتخاب کنید و در آن حرفه‌ای شوید. منظور ما از حرفه‌ای شدن شرکت در تورنمنت‌های معتبر است یا بازی به صورت حرفه‌ای و تمام کردن بازی‌ها در حالت داستانی. برای این کار باید مهارتتان را بالا ببرید. تقریبا همه‌ی بازی‌های آنلاین رده بندی دارند و با به چالش کشیدن خود در این رده بندی‌ها می‌توانید مهارتتان را افزایش دهید. تمام بازیکنانی که در سطح جهانی در این بازی‌ها فعال هستند در رده‌بندی‌ها حضور دارند و رقابت با این افراد می‌تواند سطح بازی شما را بالاتر ببرد. اگر می‌خواهید از بازی‌های رایانه‌ای درآمد کسب کنید و یک گیمر حرفه‌ای باشید، این مرحله اولین قدم در این مسیر است. پس انتخاب یک بازی برای حرفه‌ای شدن را جدی بگیرید. بر اساس نظرات کاربران، بهترین گزینه‌ها برای شروع این بازی‌ها هستند:

  • Dota
  • League of Legends
  • Hearthstone
  • World of Warcraft
  • Smite

با گیمرهای سطح بالا رقابت کنید

برای این که به یک گیمر حرفه‌ای تبدیل شوید، باید با گیمرهای حرفه‌ای رقابت کنید. توجه داشته باشید که نیازی نیست از همان ابتدای راه در مسیر گیمر شدن و کسب درآمد از بازی‌های ویدئویی به سراغ رقابت‌های سطح بالا بروید. در واقع در مسیر تبدیل شدن به یک گیمر، بعد از این که مراحل ابتدایی را گذراندید، بهتر است رقابت با افراد حرفه‌ای و سطح بالا را شروع کنید.

با زمینه و داستان بازی‌ها بیشتر آشنا شوید

برای این که جواب کاملی به سؤال چگونه گیمر شویم داده شده باشد، نمی‌توان کسب دانش و مطالعه در مورد بازی‌های رایانه‌ای را فراموش کرد. در مسیر یادگیری حرفه‌ای بازی‌های کامپیوتری و حرفه‌ای شدن در آن‌ها بهتر است در مورد زمینه‌ی محتوای بازی، داستان و فرایندهای آن اطلاعات درست و کاملی کسب کنید. یکی از راه‌های این آشنایی، مشاهده ویدئوهای مربوط به بازی و ملحق شدن به انجمن‌های مخصوص بحث در مورد بازی مورد نظرتان است.

بازی را متناسب با علایق و استعداد انتخاب کنید

دقت کنید که گیمر شدن مناسب همه نیست. قرار نیست همه بتوانند یک گیمر حرفه‌ای باشند و این روش کسب درآمد هم نمی‌تواند برای همه مناسب باشد. اگر فکر می‌کنید در به انجام رساندن بازی‌های کامپیوتری استعداد خوبی دارید، بازی‌های گوناگون را امتحان کنید تا بهترین ژانر بازی را پیدا کنید. اگر می‌خواهید یک گیمر حرفه‌ای شوید، جدا از مطالعه و کسب دانش، باید بازی مطابق سلیقه‌ی خود را پیدا کنید.

تداوم و تعادل داشته باشید

فراموش نکنید که تمرین و پشتکار رمز موفقیت شما خواهد بود. برای این که یک گیمر حرفه‌ای شوید باید تمرین کنید و به صورت مداوم در بازی‌ها شرکت و با دیگران رقابت کنید. برنامه‌ریزی را فراموش نکنید و به صورت مرتب بازی‌ها را دنبال کنید. در کنار برنامه ریزی درست و مداوم این نکته را از یاد نبرید که زندگی در بیرون از بازی‌ها هم جریان دارد. نباید برنامه‌ها را طوری بچینید که از زندگی واقعی غافل شوید.

مراقب اعمال و رفتارتان باشید

بازی‌های کامپیوتری هم مثل بازی‌ها دنیای واقعی برد و باخت دارند. نباید اجازه دهید این برد و باخت‌ها روی روحیه و طرز رفتار شما با دیگران تاثیر بگذارد. در مسیر حرفه‌ای شدن در بازی‌های ویدئویی، باید روی اخلاق و رفتارتان کنترل داشته باشید و از این چرخ برای بالاتر بردن تحمل و رواداری خودتان بهره ببرید. برد و باخت‌های رایج در بازی‌های رایانه‌ای دلیل خوبی برای بدرفتاری شما نیست.

بازی بازیکنان حرفه‌ای را تحلیل کنید

برای آنکه تبدیل به گیمر حرفه‌ای شوید باید مدام به تماشای بازی‌های دیگر بازیکنان بپردازید. با مشاهده و تحلیل طرز بازی دیگر بازیکنان حرفه‌ای می‌توانید از روند بازی افراد حرفه‌ای الگو بگیرید و از چم و خم بعضی بازی‌های خاص مطلع شوید. بعد از تمرین و تداوم با افزایش سطح مهارت‌های خود می‌توانید وارد مسابقات شوید و در عمل با دیگر گیمرها دست و پنجه نرم کنید. رقابت با گیمرهای حرفه‌ای در مسابقات جهانی، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی سطح تبحر شما در بازی‌های ویدئویی مختلف داشته باشد.

مسیر و هدف را گم نکنید

این که چگونه گیمر شویم و هدفمان چیست، باید از اول مشخص باشد. در واقع از همان اول باید تصمیم بگیرید به عنوان یک گیمر قصد دارید چه فعالیت‌هایی داشته باشید. اگر قرار است به عنوان یک گیمر حرفه‌ای در مسابقات و تورنمنت‌ها شرکت کنید و با دیگران به رقابت بپردازید، مسیر مناسب را انتخاب کنید. اگر هدف شما از تبدیل شدن به گیمر حرفه‌ای، تولید محتوای مربوط به بازی‌های رایانه‌ای است، باید بر اساس آن مسیر را مشخص و گام‌های مناسب را بردارید.

کسب درآمد از گیمینگ

بعد از پاسخ به سوال چگونه گیمر شویم، نوبت پا گذاشتن در مسیر گیمینگ حرفه‌ای و در نهایت کسب درآمد از این راه است. برای کسب درآمد از گیمینگ روش‌های مختلفی وجود دارد. بعضی از گیمرها در مسابقات ملی و بین‌المللی شرکت می‌کنند و با بردن جوایز، پاداش زحماتشان را می‌گیرند. بعضی دیگر از گیمرها با تولید محتوا بر اساس بازی‌های مختلف و انتشار آن طریق پلتفرم‌های ایرانی و خارجی پول در می‌آورند.

یک راه دیگر در حوزه‌ی گیم و گیمرها وجود دارد که می‌تواند منجر به کسب درآمد از گیم باشد. گیمرهای حرفه‌ای می‌توانند وارد فرایند طراحی و تولید بازی‌ها شوند و در روند داستان پردازی و طراحی بصری بازی فعالیت کنند. البته این روش کسب درآمد از گیمینگ نیازمند علاقه و در برخی موارد تحصیلات مرتبط است.

با تک نت چگونه گیمر بهتری شویم

یکی از چیزهایی که در مسیر تبدیل شدن به یک گیمر حرفه‌ای اهمیت بسیار زیادی دارد، فراهم بودن امکانات است. این امکانات شامل محیطی مناسب برای تمرکز روی بازی‌ها، یک سیستم با قدرت قابل قبول و البته اینترنت پرسرعت است. اینترنت پرسرعت گیمینگ باید یک سرویس با سرعت بالا، پینگ پایین و پایداری مناسب باشد تا بتوان برای شرکت در مسابقات جهانی و استریم بدون دردسر محتوای مربوط به بازی روی آن حساب کرد.

برای تامین اینترنت پرسرعت که تاخیر کمی داشته باشد، پیشنهاد ما استفاده از سرویس اینترنت گیمینگ تک نت است. این راهکار تامین اینترنت تک نت، با تمرکز بر نیازهای گیمرها ارائه می‌شود. این سرویس تک نت، با سرعت بسیار بالا، پایداری قابل اطمینان و البته پینگ پایین به گیمرها امکان لذت بردن از بازی‌های ویدئویی و پیشرفت در مسیر حرفه‌ای شدن را می‌دهد.

درآمدزایی از گیم

سخن پایانی

در این پست از بلاگ تک نت سوال چگونه گیمر شویم را پاسخ دادیم. پیش از هر چیز نگاهی به صنعت گیم داشتیم و بعد از آن مراحلی را که یک نفر برای تبدیل شدن به گیمر حرفه‌ای باید طی کند بررسی کردیم. در پایان به روش‌های مختلف کسب درآمد از راه بازی‌های ویدئویی پرداختیم. اگر شما هم قصد دارید به یک گیمر حرفه‌ای تبدیل شوید، با طی کردن این مراحل به موفقیت برسید.

مقالاتی که شما دوست دارید
11 Comments
  1. محمدحسین کاویانی says

    یادش بخیر قبلا گیم واسه سرگرمی بود الان یه چیزی داریم به اسم کسب درآمد از گیم!!! چی به سرمون اومده

  2. مهران باطانی says

    گیمر شدن خیلی سخته. همین مراحلی که واسه گیمر شدن و کسب درامد از گیم نوشتین خیلی طول میکشه. البته یه اینترنت خوبم میخواد

  3. شهریار says

    گیم زدن خیلی حال میده بخوایم گیمر بشیم باید درست و حسابی بشینیم پای گیم. با این درس و مشق خیلی سخته

  4. کامران ماهینی says

    برای شروع مسیر درآمدزایی از گیم، چه اینترنتی رو پیشنهاد میکنید؟؟ الان ADSL دارم و خیلی مناسب نیست برای گیم

    1. سعید انتظاری says

      یکی از بهترین گزینه‌ها اینترنت TD-LTE هست. اگر وارد فاز درآمدزایی شدید، بهتره برید به سراغ اینترنت با پهنای باند اختصاصی

  5. نوید داوری says

    چرا یه اسم فارسی واسه گیمر نداریم؟ مثلا من که گیمر هستم و باهاش دارم پول درمیارم نمیتونم به فارسی بگم چکاره ام که بقیه هم بفهمند!! این مطلب شما هم جالب بود. من مسیر گیمر شدن و درآمدزایی از گیم رو تقریبا همینجوری طی کردم.

  6. پشوتن says

    خیلی باحال بود. ممنون

  7. ممرض says

    گیمر یوتیوب رو هم توضیح بدین که چیه

  8. حمید بحیرایی says

    میشه یه سرویس اینترنت خوب که جواب گیم آنلاین بده معرفی کنین؟

    1. سعید انتظاری says

      سلام دوست عزیز، لطفا با شماره تلفن ۱۵۴۳ تماس بگیرید تا بر اساس موقعیت جغرافیایی و شرایط شما، بهترین سرویس برای گیم بهتون پیشنهاد بشه.

  9. گادآف‌وار says

    مدل مودم هم مهمه برای گیم؟؟

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.