تالار مقالات بروز تکنولوژی

6 مورد از بهترین برنامه‌های تست سرعت برای دسکتاپ و موبایل در سال ۲۰۲۴

آیا سرعت اینترنت‌تان خیلی پایین است یا درباره سرعت سرویس اینترنتی خود کنجکاو هستید؟ بدون بررسی و آزمایش دقیق نمی‌توان سرعت اینترنت را تشخیص داد. تست‌هایی هستند که میزان سرعت و کیفیت اینترنت شما را نشان می‌دهند. شما باید بدانید که چه سایت‌ها و برنامه‌هایی سرعت اینترنت را بررسی می‌کنند. در واقع، با اطلاع از این سایت‌ها و برنامه‌ها بهتر متوجه می‌شوید که سرعت آپلود و دانلود تا چه میزان است.

 SpeedOf.Me

SpeedOf.Me یکی از روش های تست سرعت و مبتنی بر HTML5 است. این تست می‌تواند درباره دانلودها، آپلودها، تاخیر و سایر اطلاعات مانند آدرس آی پی و مکان سرور، جزئیات لازم را به شما ارائه دهد.

TestMy.net

اگر به دنبال تستی هستید که داده‌های بیشتری را ارائه می‌دهد، TestMy.net  بهترین گزینه است. این برنامه، یک سری از آزمایشات را اجرا کرده و داده‌ها را مقایسه می‌کند. نتایج به دست آمده را می‌توانید برای استفاده‌های بعدی ذخیره کنید.

 Ookla’s Speedtest.net

نرم‌افزار تشخیص پهنای باند Ookla در بسیاری از سایت‌های تست سرعت مورد استفاده قرار می­گیرد. در این سایت از فناوری سریع و هوشمندی استفاده شده است. این سایت، سرور نزدیک را انتخاب کرده، یک آزمایش کامل را اجرا و اطلاعات مربوط به سرعت آپلود و دانلود را در اختیار کاربر می‌گذارد. بعد از تست می‌توانید به سؤالات نظرسنجی نیز پاسخ دهید. این نظر سنجی به Ookla اجازه می‌دهد که بهتر به افراد خدمات‌رسانی کنند.

Fast.com

یکی از روش‌های تست آنلاین، مراجعه به سایت Fast.com است. در این سایت از رابط کاربری ساده‌ای استفاده می‌شود و تست به صورت خودکار مورد سنجش قرار می‌گیرد. بعد از تمام تست نیز سرعت فعلی سایت بر حسب مگابیت بر ثانیه به شما نمایش داده می‌شود.

Google Fiber Speedtest

آیا قصد تست سرعت مرورگر را دارید؟ Google Fiber Speedtest بهترین گزینه است که به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. انجام تست فقط ۱۵ ثانیه زمان می‌برد و نتایج بسیار دقیق است. شما با انجام این تست درباره سرعت آپلود، دانلود و پینک اطلاعات لازم را دریافت خواهید کرد. به علاوه، با استفاده از این تست متوجه خواهید شد که از چه سروری استفاده می‌کنید.

تست سرعت گوگل

شما می‌توانید از تست گوگل نیز برای سنجش میزان سرعت استفاده کنید. فقط کافیست به سایت Google.com  سری بزنید و عبارت “تست سرعت اینترنت” را در کادر جستجوی آن بنویسید. سپس به صفحه نتایج جستجو منتقل می‌شوید. بعد باید روی دکمه آبی  Run Speed Test کلیک کرده و منتظر شروع تست باشید. ظرف کمتر از یک دقیقه، این تست، سرعت دانلود، سرعت آپلود و تأخیر را اندازه می‌گیرد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.