تالار مقالات بروز تکنولوژی

بهترین نرم‌افزار مدیریت دانلود (دانلود منیجر) در کامپیوتر

برای همه ما پیش آمده که هنگام وب‌گردی احتیاج به دانلود یک فایل پیدا کنیم. اساسا دانلود کردن فایل‌های مختلف از اینترنت محدود به یک موقعیت خاص نیست و در هر شرایطی ممکن است به آن نیاز باشد. اگر بخواهید یک بازی برای سیستم خود داشته باشید یا یک سریال را تماشا کنید، اولین راه‌حل دانلود فایل آن‌ها خواهد بود. این فرایند با استفاده از بهترین نرم‌افزار مدیریت دانلود یا همان دانلود منیجر با سهولت بیشتری به انجام خواهد رسید.

همان‌طور که می‌دانید، دانلود از اینترنت در حالت عادی بدون هیچ نرم‌افزار اضافه‌ای قابل انجام است؛ اما در موارد مختلفی مثل دانلود فایل‌های حجیم باید از یک نرم‌افزار مدیریت دانلود استفاده کنید تا بتوانید فرایند دانلود فایل را مدیریت کنید. برای این کار نرم‌افزارهای زیادی عرضه شده که در پلتفرم‌های مختلف کامپیوترهای رومیزی قابل استفاده است. این نرم‌افزارها با به‌کارگیری روش‌های مختلف می‌توانند فرایند دانلود فایل‌های حجیم را آسان‌تر کرده و آن را بهینه‌تر کنند.

در این پست از بلاگ تک نت به سراغ معرفی بهترین نرم‌افزارهای مدیریت دانلود برای ۳ پلتفرم پرطرفدار سیستم‌های کامپیوتری رومیزی رفته‌ایم. این نرم‌افزارها می‌توانند فایل‌های حجیم را با دردسر کمتری دانلود کرده و خطاهای احتمالی اینترنت را در ارسال و دریافت فایل تا حد زیادی کاهش دهند. اگر شما هم برای دانلود بهینه‌تر فایل‌های مورد نیازتان به دنبال یافتن یک دانلود منیجر عالی هستید، با ما همراه باشید.

امکانات یک دانلود منیجر مناسب

نرم‌افزارهای دانلود منیجر امکان دانلود فایل‌های حجیم یک تکه را در نوبت‌های مختلف فراهم می‌کند. در واقع اولین قابلیت یک نرم‌افزار مدیریت دانلود خوب، فراهم کردن امکان توقف و راه‌اندازی دوباره دانلود است. قابلیت مهم دیگری که باید توسط یک دانلود منیجر خوب در دسترس کاربر قرار بگیرد، دانلود با تمام پهنای باند و بهترین روش از سرور مبدأ است. این کار باعث افزایش سرعت دانلود می‌شود و اتلاف وقت را کم‌تر می‌کند.

نرم‌افزار مدیریت دانلود خوب می‌تواند در بعضی از سناریوها اثر سرعت کند اینترنت را هم تا حد کمی جبران کند. در واقع شما پس از انجام تمامی مراحل افزایش سرعت اینترنت خود، باید به سراغ استفاده از یک دانلود منیجر خوب بروید. در ادامه قصد داریم بهترین نرم‌افزارهای مدیریت دانلود را برای هرکدام از سیستم‌های عامل کامپیوتر معرفی کنیم. اولین سیستم عامل ویندوز است.

معرفی بهترین دانلود منیجر برای ویندور

ویندوز به عنوان یکی از سیستم‌عامل‌های محبوب در ایران و دنیا، توسط کاربران خانگی و سازمانی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه قصد داریم چند مورد از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت دانلود برای این پلفترم را معرفی کنیم. بهترین دانلود منیجرهای ویندوز عبارت‌اند از:

  • Internet Download Manager: نرم‌افزار مدیریت دانلود IDM یکی از پرطرفدارترین نرم‌افزارهای غیر رایگان در سیستم‌عامل ویندوز است که امکانات بسیار خوبی به کاربران ارائه می‌دهد. از جمله مهم‌ترین امکانات این نرم‌افزار امکان رهگیری لینک‌های دانلود و شروع اتوماتیک دانلود آن‌ها است. این دانلود منیجر را می‌توانید از سایت‌های معتبر دانلود نرم‌افزارهای کامپیوتری دریافت کنید. می‌توانید روش‌های افزایش سرعت دانلود IDM را در این مطلب مطالعه کنید.
  • Internet Download Accelerator: IDA یکی دیگر از نرم‌افزارهای پرکاربرد برای دانلود فایل‌های گوناگون از اینترنت است. این نرم‌افزار با قابلیت‌های فراوانی که دارد، تجربه‌ی دانلود فایل‌های حجیم را تبدیل به فرایندی آسان می‌کند.
  • Neat Download Manager: این نرم‌افزار یک رابط کاربری گرافیکی است که بر روی یک هسته‌ی دانلود قدرتمند و بهینه قرار گرفته و امکان دانلود انواع و اقسام فایل‌ها را با عملکرد بالا فراهم کرده‌ است.
  • Free Download Manager: این نرم‌افزار رایگان مدیریت دانلود، قابلیت افزایش سرعت دانلود انواع و اقسام‌ فایل‌ها را دارد. این نرم‌افزار تنها دانلود منیجر مشترک بین هر ۳ پلتفرم سیستم‌های کامپیوتر رومیزی است.

معرفی بهترین نرم‌افزار مدیریت دانلود برای مک

سیستم‌عامل مک او اس یا همان سیستم‌عامل اختصاصی اپل، مثل باقی محصولات این شرکت یک پلتفرم خاص است. این سیستم‌عامل بخشی از اکوسیستم اپل است و توسط شمار زیادی از کاربران خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچند نوع استفاده‌ی کاربران این سیستم‌عامل از دستگاهشان به‌کلی متفاوت از کاربران ویندوزی و لینوکسی است، اما استفاده از یک نرم‌افزار مدیریت دانلود عالی به‌کار هر کاربری می‌آید. در ادامه چند مورد از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت دانلود برای MacOS را معرفی خواهیم کرد. این دانلود منیجرها عبارت‌اند از:

دانلود منیجر برای کامپیوتر

  • Neat Download Manager: همان‌طور که در بخش قبلی گفتیم، این دانلود منیجر ظاهری زیبا روی یک هسته‌ی قدرتمند و کارا است که به کاربران MacOS و ویندوز امکان دانلود انواع و اقسام فایل‌ها را می‌دهد. این نرم‌افزار دانلود دارای اکستنشن برای مرورگرهای مختلف هم هست که کار دانلود را باز هم راحت‌تر می‌کند.
  • Free Download Manager: این نرم‌افزار مدیریت دانلود از بهترین دانلود منیجرهای رایگان برای هر ۳ پلتفرم اصلی است. FDM در سیستم‌های مبتنی بر MacOS هم با استفاده از این نرم‌افزار به راحتی می‌توانند فایل‌های حجیم را دانلود و از افزایش سرعت استفاده کنند.
  • Folx Download Manager: نرم‌افزار فولکس یک دانلود منیجر کارآمد برای سیستم‌های مبتنی بر مک او اس که است که به شما امکان می‌دهد دانلودها را اولویت‌بندی کنید، سرعت دانلود را افزایش دهید و امکاناتی را که یک نرم‌افزار مدیریت دانلود خوب فراهم می‌کنند، در اختیار شما قرار می‌دهد.

معرفی بهترین دانلود منیجر برای لینوکس

لینوکس در دیستروهای مختلف برای کاربران حرفه‌ای‌تر سیستم‌های کامپیوتر طراحی شده‌است. این سیستم‌عامل هم در دیستروهای مختلف دارای نرم‌افزار دانلود منیجر است که می‌تواند به دانلود فایل‌های حجیم در این سیستم‌ها کمک کند. بهترین نرم‌افزارهای مدیریت دانلود در این سیستم عامل عبارت‌اند از:

  • XDM: Xtreme Download Manager یک نرم‌افزار مدیریت دانلود متن باز پیشرو است که در اکوسیستم لینوکس موجود است. دانلود منیجر کاملا شبیه اینترنت دانلود منیجر (IDM) در ویندوز است، زیرا ادعا می‌کند سرعت دانلود شما را در سیستم‌های لینوکس نزدیک به 500 درصد افزایش می‌دهد.
  • FireDM: این نرم‌افزار دانلود منیجر با تجمیع منابع سخت افزاری و سرور، سرعت دانلود شما را افزایش می‌دهد. این مدیر دانلود متن باز در پایتون با استفاده از کتابخانه انتقال چند پروتکلی libcurl و کتابخانه youtube-dl برنامه ریزی شده است.
  • Persepolis: نرم‌افزار مدیریت دانلود پرسپولیس یکی دیگر از جایگزین‌های چند پلتفرمی است که امکانات مدیریت دانلود را در گنو/لینوکس، BSD و سایر سیستم عامل‌ها به کاربران ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار یک دانلود منیجر مستقل نیست، بلکه یک رابط کاربری گرافیکی برای aria2، ابزار مدیریت دانلود مبتنی بر خط فرمان چند منبعی است. Persepolis درست مانند همتای خود یعنی FireDM به زبان Python نوشته شده است. این دانلود منیجر یک گزینه‌ی عالی برای صف بندی و زمان بندی دانلود ارائه می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید برای دانلودهای چند بخشی از Youtube به آن اعتماد کنید.

بهترین اینترنت برای دانلود بدون دغدغه

استفاده از یک دانلود منیجر عالی به شما کمک می‌کند تا بتوانید فایل‌های پرتعداد یا حجیم را با سهولت بیشتری دانلود کنید. همان‌طور که گفتیم یک نرم‌افزار مدیریت دانلود خوب تا حدی می‌تواند نقص‌های یک سرویس اینترنت کند را جبران کند. برای این که بتوانید دانلودهای سریع‌تر و بهتری داشته باشید، علاوه بر یک دانلود منیجر خوب، باید از اینترنت با کیفیت و پرسرعت هم استفاده کنید. در مطلب بهترین اینترنت برای دانلود به این موضوع به تفصیل توضیح داده‌ایم.

اگر اینترنت فعلی شما سرعت خوبی ندارد و از دست بهترین نرم‌افزار مدیریت دانلود هم کاری برنمی‌آید، می‌توانید با تعویض و ارتقا سرویس اینترنت خود، این معضل را یک‌بار برای همیشه حل کنید. کافی است به صفحه‌ی اصلی وب‌سایت تک نت مراجعه کنید و از بین سرویس‌های اینترنت پرسرعت، نوع مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال اینترنت TD-LTE پرسرعت یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربران با دانلود بالا است.

سخن پایانی

در این پست از بلاگ تک نت نگاهی به بهترین نرم‌افزار مدیریت دانلود برای سیستم‌های کامپیوتر رومیزی داشته‌ایم. برای ۳ پلتفرم پرطرفدار این دسته‌بندی بهترین نرم‌افزارها را معرفی کردیم و در ادامه یک راه‌حل مهم برای رهایی از شر زمان طولانی مدت دانلود ارائه کردیم. اگر شما هم از آن دسته از کاربران اینترنت هستید که به دانلود بازی و فیلم علاقه دارید و با مشقت فراوان این فایل‌ها را دانلود می‌کنید، به جمع کاربران اینترنت پرسرعت تک نت بپیوندید. با این تغییر یک‌بار و برای همیشه اینترنت کند و ناپایدار را رها کرده و از یک سرویس عالی با قیمتی به‌صرفه استفاده کنید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.