تالار مقالات بروز تکنولوژی

مقایسه سیم کارت TD LTE و FD LTE و امکانات آن‌ها

دو شبکه اینترنتی فعال در ایران، با نام‌های TD و FD شناخته می‌شوند. سرویس‌های TD LTE و FD LTE براساس فناوری نسل ۴ ارتباطات بی‌سیم ساخته شده‌اند. سیم کارت TD LTE که برای تکنولوژی TD طراحی شده به منظور انتقال داده‌ها از فناوری تحت عنوان time division استفاده می‌کند. برخی از مودم‌ها و سیم کارت‌های نسل جدید از تکنولوژی LTE استفاده می‌کنند. بیشتر مودم‌ها، قابلیت پشتیبانی از سیم کارت‌های LTE را دارند. در صورت لزوم، شما می‌توانید مودم‌هایی دو سیم کارته تک نت را سفارش دهید که از هر تکنولوژی TD و FD استفاده می‌کنند.

از سیم کارت‌های پرفروش می‌توان به سیم کارت‌های TD و FD اشاره کرد. این دو سیم کارت از تکنولوژی پیشرفته و مجهز برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کند. شما با خرید این دو سیم کارت می‌توانید در بیشتر اوقات به اینترنت پرسرعت دسترسی کامل داشته باشید. اما قبل از خرید  بهتر است که با سیم کارت­های TD  و FD  بیشتر آشنا شوید.

سیم کارت‌هایی که از تکنولوژی TD LTE بهره می‌برند، دارای عملکرد بهتری هستند. شما می‌توانید روی سیم کارت‌های TD LTE از اینترنت‌هایی قوی با سرعت آپلود و دانلود بالا بهره ببرید. در واقع، با خرید سیم کارت‌های TD LTE، امکان بهره‌مندی کاربران از اینترنت با کیفیت بالا وجود دارد. از تفاوت‌های سیم کارت‌های TD و FD می‌توان به تفاوت در سرعت اشاره کرد.

یکی دیگر از مزیت‌های سیم کارت‌های TD LTE، کاهش میزان تأخیر در ارسال اطلاعات و دریافت داده‌ها است.   از مزایای سیم کارت FD LTE نیز می‌توان به سرعت آپلود تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه اشاره کرد. کاربرانی که از سیم کارت‌های TD LTE استفاده می‌کنند، ارتباطات پایدارتری را تجربه می‌کنند. در این مطلب، به بررسی و مقایسه سیم کارت LTE  می­پردازیم.

سیم کارت TD LTE چه فرقی با FD دارد؟

تفاوت اصلی سیم کارت TDD  با FDD  در چیست؟

سیم کارت‌های TD LTE و FD LTE با یکدیگر دارای تفاوت‌هایی هستند. قبل از خرید، باید با تفاوت‌های بین این دو سیم کارت آشنا شوید. یکی از تفاوت‌های اصلی سیم کارت‌های TD LTE و FD LTE در میزان پوشش دهی آن‌ها است. در شهر‌هایی که بزرگ‌تر و پرجمعیت‌تر هستند، آنتن دهی و پوشش دهی سیم کارت‌های TD بیشتر است. اگر در تهران یا مراکز استان‌ها زندگی می‌کنید، سیم کارت‌های TD LTE پوشش فوق‌العاده قوی برای آنتن دهی در این نقاط دارند. اما با استفاده از سیم کارت‌های FD می‌توان حتی مناطق کور به اینترنت دسترسی داشت. برای افرادی که در روستا زندگی می‌کنند، خرید سیم کارت‌های FD LTE به دلیل پوشش دهی بالاتر مناسب‌تر از TD LTE است. قدرت سیگنال نیز در سیم کارت‌های TD LTE بیشتر از FD LTE است.  از تفاوت‌های دیگر بین TD LTE و FD LTE می‌توان به تفاوت در قیمت اشاره کرد.

مقایسه قیمت و سرعت اینترنت سیم کارت TD LTE با FD LTE

یکی از فاکتور‌هایی که برای بیشتر کاربران اینترنت از اهمیت زیادی برخوردار است، می‌توان به سرعت اینترنت اشاره کرد. سرعت اینترنت در تمام شبکه‌ها یکسان نیست. برخی از شبکه‌های اینترنتی دارای سرعت اینترنت بالاتری هستند. از بین سیم کارت‌هایی که از تکنولوژی LTE بهره می‌برند،FD LTE  دارای میزان سرعت پایین‌تری است. در واقع، به دلیل اینکه پهنای باند اینترنت سیم کارت‌های FD LTE کمتر است؛ اینترنت در این سیم کارت‌ها سرعت کمتری دارد. اما در سیم کارت‌های TD LTE به دلیل مجهز بودن به پهنای باند قوی‌تر، سرعت اینترنت بیشتر است. بنابراین، چنانچه قصد شما، خرید سیم کارت‌هایی پرسرعت‌تر است، TD LTE  بهترین پیشنهاد است. سیم کارت‌هایی که با استفاده از فناوری LTE ساخته شده‌اند، برای کاربران امکان دسترسی به اینترنت پرقدرت‌تری را فراهم می‌کنند. بنابراین، سرعت دانلود اینترنت برای کاربرانی که از این سیم کارت‌ها استفاده می کنند، بسیار بیشتر است .به علاوه، به دلیل اینکه سرعت دسترسی به اینترنت در TD LTE بیشتر است، این سیم کارت‌ها با قیمت به فروش می‌رسند. اما سیم کارت‌های FD LTE را می‌توانید با قیمت مناسب‌تری خریداری کنید. بنابراین، برای افرادی که هزینه زیادی برای خرید سیم کارت ندارند،FD LTE  انتخاب مناسبی است.

اینترنت TD LTE تک نت

تک نت به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت پرسرعت، راهکارهای متفاوتی برای برقراری دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای کاربران فراهم می‌کند. پیشرفته‌ترین سرویس اینترنت در ایران، سرویس پهنای باند اختصاصی است که به عنوان یک سرویس حرفه‌ای برای کسب‌وکار به حساب می‌آید. در کنار سرویس پهنای باند اختصاصی، سرویس‌های اشتراکی تک نت مانند ADSL و TD-LTE هم برای کاربران خانگی در دسترس هستند.

با استفاده از سرویس‌های پیشرفته‌ی تک نت می‌توانید دسترسی پرسرعت و پایدار به اینترنت با کیفیت داشته باشید. کافی است با مراجعه به فروشگاه اینترنتی تک نت با صفحه‌ی اختصاصی تک نت در دیجی‌کالا، تمامی مدل‌های موجود از مودم‌ها و بسته‌های اینترنت را مشاهده کرده و بهترین گزینه را برای خود سفارش دهید.

سخن آخر

در این مطلب درباره مقایسه سیم کارت LTE  صحبت کردیم. از تفاوت‌های کلی TD LTE با FD LTE می‌توان به پوشش دهی بالاتر، سرعت دانلود بیشتر و تعرفه گران‌تر سرویس‌های TDLTE اشاره کرد. در حال حاضر، می‌توان گفت که سیم کارت‌های TD LTE در بیشتر نقاط دنیا پوشش دهی دارند. اگر قصد خرید این نوع شبکه اینترنتی را دارید، می‌توانید با مراجعه به نقشه سایت تک نت، از مناطق تحت پوشش شبکه LTE مطلع شوید. بعد از اطلاع از پوشش دهی سیم کارت مدنظر خود، می‌توانید برای خرید اینترنت TD LTE از تک نت اقدام کنید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.