تالار مقالات بروز تکنولوژی

9 روش طلایی افزایش سرعت وای فای و رفع مشکل کندی وای فای که باید بدانید

افزایش سرعت وای ‌فای 💥 در عصر دیجیتال و ارتباطات یکی از اصلی ترین نیازهای کاربران اینترنت است. یکی از مشکلاتی که امروزه با آن سروکار داریم کاهش سرعت اینترنت وای‌فای یا قطع‌ و وصلی آن است. برای داشتن یک اینترنت پرسرعت وای‌فای داشتن یک ‌روتر مناسب امری ضروری است؛ اما اگر نتوانیم یک روتر گران ‌قیمت و پر سرعت برای داشتن بهترین سرعت وای فای بخریم چه کار باید کرد؟!این مشکل همه یکاربران از جمله کاربران مخابرات که میپرسند افزایش سرعت وای فای مخابرات چگونه انجام میشود است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از روش های افزایش سرعت وای فای آشنا کنیم🧐.

🚀 نه روش افزایش سرعت اینترنت که باید با آنها آشنا شویم

برای رفع مشکل کندی وای فای و داشتن بهترین سرعت می‌توان از راهکارهایی چون استفاده از تقویت کننده امواج، ریبوت کردن مودم، جابجا کردن مودم، تغییر فرکانس، کاهش تعداد دستگاه های متصل به مودم، تعویض مودم با دستگاه به روزتر و … استفاده کرد. این روش ها نقش به سزایی در افزایش سرعت وای فای دارند، و قطعا یکی از مهم ترین راه های افزایش سرعت داشتن اینترنت پر سرعت می باشد که ما اینترنت ADSL تک نت را به شما پیشنهاد میکنیم. برای آشنایی بیشتر با این روش‌ها تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

جلوگیری هک وای فای چگونه ممکن است🧐؟ این مقاله را برای آشنایی با انواع روش های هک وای فای بخوانید.

  💡    تماس با شرکت پشتیبانی سرویس دهنده اینترنت

برای رفع مشکل کندی وای فای ابتدا قبل از انجام هرکاری اطمینان پیدا کنید که مشکل کندی سرعت شما از طرف شرکت سرویس دهنده اینترنت نیست. برای این کار با پیشتیبانی شرکت تماس گرفته و از آنها بخواهید که کیفیت اتصال شما را بررسی کنند تا در صورت وجود هرگونه خطایی در سیستم آن را رفع نمایند. در صورتی که مشکل از طرف شرکت نبود به دنبال سایر راهکار ها برای رفع مشکل باشید.

  💡    افزایش سرعت وای فای از طریق ریبوت کردن روتر

روترهای جدید نیازی به روشن و خاموش‌ کردن منظم ندارند ولی در صورت کاهش سرعت اینترنت می‌توان این کار را انجام داد. برای این کار لازم است یا به صورت دستی و یا به صورت اتوماتیک روتر را ریبوت کرد. برای ریبوت اتوماتیک می‌توان وارد فریمور روتر شده و سپس آن را برای ریبوت اتوماتیک زمان بندی کرد.

   💡  رفع مشکل کندی وای فای با قرار دادن روتر در جای مناسب

هیچگاه روتر را در جای نامناسب و یا نقاط کوری مانند گوشه اتاق‌ها و یا جاهایی که مودم نتواند به کل خانه سیگنال برساند قرار ندهید. اگر در نزدیکی روتر، لوازم الکتریکی مانند تلویزیون، تلفن، سیم برق، مانیتور و… قرار داشته باشد، باعث کاهش کیفیت سیگنال شده و سرعت اینترنت را کاهش می‌دهد. همچنین برای داشتن کیفیت سیگنال بالاتر، مودم را از حداقل یک متر بالاتر از سطح زمین قرار داده و آن را در فضاهای بسته مانند داخل کمد و… نگذارید. پس برای افزایش سرعت اینترنت وای فای، مودم وایرلس را در این گونه مکان‌ها قرار ندهید. در پیدا کردن بهترین نقطه برای نصب مودم می‌توانید از نرم افزار WI-FI Analytics استفاده کنید.

  💡   افزایش سرعت وای فای استفاده از تقویت کننده آنتن مودم

اگر از یک مودم قدیمی و میخواهید افزایش سرعت مودم tp link را سریعتر انجام دهید. استفاده می‌کنید ممکن است که دستگاه شما نتواند امواج را به خوبی انتقال دهد همین موضوع می‌تواند باعث کند شدن سرعت اینترنت شده و باعث عصبانیت شما شود. برای این کار شما می‌توانید از یک تقویت کننده امواج آنتن استفاده کرده و سرعت اینترنت وای فای خود را افزایش دهید.

راهنمای افزایش سرعت اینترنت tdlte را از دست ندهید.

  💡    استفاده از ریپیتر یا بوستر برای افزایش سرعت اینترنت وای فای

در جاهایی که مودم یا روتر شما سیگنال ضعیفی داشته باشد شما می‌توانید از یک ریپیتر یا بوستر سیگنال استفاده کنید. این قطعه باعث تقویت سیگنال روتر شما شده و می‌توانید آن را در جایی که سیگنال ضعیف است و به اصطلاح نقطه کور خانه است نصب کنید.

  💡    افزایش سرعت وای فای و کیفیت سیگنال آن با استفاده از اکسس پوینت

اکسس پوینت سخت افزاری وایرلس است که می‌تواند شبکه محلی بی سیم یا WLAN را ایجاد کند. این قطعه با اتصال به روتر اصلی می‌تواند تعداد کاربران بیشتری را به دستگاه متصل کرده و سیگنال را در بخش‌های بیشتری از ساختمان و یا دفتر گسترش دهد.

  💡     تغییر فرکانس مودم و رفع مشکل کندی وای فای

جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم مملو از انواع و اقسام سیگنال‌هایی است که ما به آنها توجه نمی‌کنیم. این سیگنال‌ها اغلب با فرکانس وای فای تداخل ندارد اما به هر حال نویز محسوب می‌شوند. حذف تمام این فرکانس‌های اضافی امکان پذیرش نیست اما باز هم می‌شود درصد کمی از آن‌ها را حذف کرد. یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند نویز زیادی را در اطراف ما ایجاد کند مایکروویو است. این دستگاه فرکانسی را با طول موج ۲.۴۵ گیگاهرتز از خود ساطع می‌کند. این فرکانس بسیار به طول موج ۲.۴ گیگاهرتز امواج وای فای نزدیک بوده و اگر دقت کرده باشید هنگام استفاده از مایکروویو سرعت وای فای کاهش می‌یابد. دستگاه‌های بلوتوثی نیز در همین طول موج فعالیت داشته و باعث تداخل فرکانس و ایجاد نویز بر روی امواج وای فای می‌شوند. پس بهتر است برای خلاص شدن از این امواج مزاحم وارد تنظیمات روتر شده و طول موج فرستنده را از ۲.۴ گیگاهرتز به ۵ گیگاهرتز تغییر دهید. با این کار از شر بسیاری از نویزهای مزاحم خلاص می‌شوید.

  💡  تعداد دستگاه‌های متصل به روتر و نقش آنها در افزایش سرعت وای فای

پهنای باندی شرکت سرویس دهنده اینترنت به شما ارائه می‌دهد حجم محدودی دارد و هنگامی که تعداد معینی دستگاه به روتر شما متصل شد سرعت اینترنت شما پایین می‌آید. هنگامی که شما با گوشی همراهتان در اینترنت مشغول گشت زنی هستید هم‌زمان کنسول بازی برادرتان در حال دانلود آخرین آپدیت‌های بازی مورد علاقه اش است و همچنین تلویزیون هوشمند خانه شما در حال پخش یک فیلم آنلاین است خود به خود پهنای باند اینترنت شما اشغال شده و سرعت اینترنتتان پایین می‌آید. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید وارد بخش QoS روتر خود شده و اولویت استفاده از ترافیک اینترنت را برای دستگاه هایتان معین کنید. این کار مانع از اشغال بیهوده پهنای باند اینترنت شما شده و باعث افزایش سرعت اینترنتتان می‌شود.

واتساپ بیزینس چیست و چرا در کسب و کار خود از آن غفلت نکنید.

  💡    استفاده از دستگاه‌های به ‌روز و دارای جدیدترین تکنولوژی

با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی استانداردهای ساخت روترها نیز دستخوش تغییر گشته و بهینه ‌سازی‌های مختلفی بر روی اتصالات روترها انجام شده است. بنابراین واضح است که هر چقدر روتر شما به روزتر باشد سرعت وای فای آن نیز افزایش یافته و شما می‌توانید از اینترنت فو ق پرسرعت تری استفاده کنید. آخرین نسل تکنولوژی مودم‌ها، وای فای نسل ۶ بوده که سرعت اتصالات آن به طرز قابل توجهی افزایش یافته است و دستگاه‌هایی که از این نوع تکنولوژی استفاده می کنند می‌توانند با سرعت بیشتری از اینترنت وایرلس بهره ببرند. پس یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش سرعت وای فای تغییر خود روتر بوده و استفاده از آخرین نسل تکنولوژی اینترنت وایرلس آن می‌باشد. برای خرید مناسبترین نوع مودم حتما قبل از خرید راهنمای خرید مودم را بخوانید تا بهترین تصمیم را بگیرید. این گزینه آخرین پیشنهاد برای افزایش سرعت اینترنت وای فای با کمترین هزینه است.

برای داشتن پهنای باند اختصاصی از ما بپرسید.

آخرین کلام

نیاز به افزایش سرعت وای فای 💥 در عصر پیشرفت تکنولوژی روز به روز بیشتر حس شده و ممکن است با کند شدن سرعت آن در انجام بسیاری از کارها به مشکل رو به رو شویم؛ لذا باید این موضوع همیشه جدی گرفته شده و به سرعت به فکر راه حلی برای رفع آن باشیم. با استفاده از این روش‌ها می‌توان تا حدودی مشکل کاهش سرعت اینترنت وای فای را حل کرد. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در واحد پشتیبانی تک نت تماس گرفته و از آنها بخواهید تا در سریع ترین زمان ممکن به شما در رفع مشکل کمک کنند😊.

8 برنامه افزایش سرعت وای فای گوشی کدامند؟

8 برنامه اندروید افزایش سرعت وای فای گوشی معروف:
 
·         Net Optimizer
·         Network Signal Speed Booster
·         Connection Stabilizer Booster.
·         Internet Optimizer Pro – DNS Changer
·         Internet Optimizer Pro | No – Ads
·         Speed Booster

چگونه سیگنال وای فای اندروید را  تقویت کنیم؟

·         باند فرکانس وای فای خود را تغییر دهید
·         قویترین و ضعیفترین مکان سیگنال را پیدا کنید
·         روتر خود را به جای دیگری منتقل کنید.
·         از یک ریپیترکننده وای فای استفاده کنید.
·         بررسی کنید که آیا قاب گوشی شما در مسیر سیگنال قرار ندارد.
·         دستگاه خود را به روز کنید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.