تالار مقالات بروز تکنولوژی

اینترنت TD-LTE نسل چهارم و هر آنچه باید درباره آن بدانید

اینترنت پرسرعت تک نت با عرضه نسل چهارم شبکه جهانی اینترنت TD-LTE در حال حاضر یکی از بهترین و پرسرعت‌ترین سرویس‌های وایرلس یا بدون سیم را ارائه می‌دهد. این فناوری جدید اینترنت همراه بهترین گزینه برای استفاده در محیط‌های شغلی و خانه‌هایی که نیاز به اینترنت پرسرعت به علت دورکاری اعضای خانواده، فریلنسری یا گیمینگ احساس می‌شود اینترنت نسل چهارم است. اما اینترنت TD-LTE در واقعیت چیست؟

اینترنت همراه TD-LTE نسل چهارم چیست؟

اینترنت پرسرعت نسل چهارم ثابت که یکی از جدیدترین فناوری‌های اینترنت ثابت وایرلس به حساب می‌آید، با سرعت بالاتر نسبت به ADSL و WIMAX طرفداران بسیاری در کشورمان یافته است. TD-LTE یا TDD-LTE در حقیقت کوتاه‌شده عبارت Time-Division Duplex Long-Term Evolution محسوب می‌شود. البته اگر بخواهیم این عبارت را لغت به لغت به فارسی برگردانیم، چندان به مفهوم مشخص و قابل درکی نخواهیم رسید. معنای فارسی عبارت مذکور خواهد شد: «تقسیم زمان دوگانه-تکامل زمان بلندمدت».

حال بیایید این عبارت عجیب را تفسیر کنیم و به زبان ساده بگوییم چه معنایی می‌دهد. سرویس TD-LTE یک ارتباط دو طرفه یا Duplexing  را با استفاده از 2 تکنیک مختلف برقرار می‌کند:

  • تکنیک نخست Frequency Division Duplexing نام دارد که به اختصار FDD نامیده می‌شود. این تکنیک از 2 باند فرکانس جداگانه جهت انتقال و ارسال داده‌ها یا (Uplink) همچنین دریافت یا (Downlink) آنها بهره می‌برد.
  • تکنیک دوم Time Division Duplexing نام دارد که به اختصار TDD نامیده می‌شود. این تکنیک مبتنی بر باند فرکانس واحد است و از این باند طی زمان‌های ویژه در راستای ارسال یا دریافت اطلاعات بهره می‌گیرد.
  • می‌دانیم کمی سخت شد اما باز هم اگر بخواهیم به صورت ساده‌تر این 2 تکنیک را شرح بدهیم باید بگوییم که در حقیقت تقسیم زمانی طیف فرکانس برایTD-LTE  این امکان را فراهم می‌آورد که بر حسب نیاز، زمان اختصاص یافته به ارسال و دریافت داده‌ها یا Uplink و Downlink را تحت کنترل خود داشته باشد. به معنای دیگر در TD-LTE وقتی نیاز به ارسال بیشتر است، همه توان در اختیار Uplink قرار می‌گیرد و برعکس وقتی سیستم نیاز بیشتری به دریافت اطلاعات دارد، همه ظرفیت به Downlink اختصاص داده می‌شود.

حال ممکن است اپراتورهای تلفن همراه به طور جدا از هر یک از تکنیک‌های FDD یا TDD در راستای سرویس‌دهی به کاربران تلفن‌ همراه، اداری و خانگی بهره بگیرند.دامنه سرعت TD-LTE تا 40 مگابایت گسترده است، به همین دلیل وقتی به پورت خط تلفن ثابت یا ظرفیت خالی در منطقه مخابراتی خود برای استفاده از ADSL دسترسی ندارید اما نیازمند یک اینترنت با نهایت سرعت ممکن و مودم قابل جا به جایی برای استفاده در محیط‌های ثابت هستید، اینترنت پرسرعت تک‌نت با فناوری TD-LTE یکی از بهترین گزینه‌ها پیشِ روی شماست.

اینترنت نسل چهارم پس از گذر از نسل‌های کابلی دایل‌آپ، ADSL و اینترنت بی‌سیم وایمکس حالا آمده تا کسری‌های گذشته را جبران کند. سرعت پایین و ساز و کار قدیمی اینترنت دایل‌آپ، نیاز نسل جدید اینترنت ADSL موسوم به ADSL 2+ به فیبر نوری و کابل‌کشی، در کنار آسیب‌هایی که هات‌اسپات کردن اینترنت به باتری گوشی‌های هوشمند و تبلت وارد می‌کند، نیاز به طراحی مودم‌هایی که اینترنت ثابت پرسرعت را با استفاده از سیم‌کارت‌های اختصاصی انتشار می‌دهند احساس می‌شد. البته پیش‌تر اینترنت وایمکس نیز با هدف مشابه در دسترس قرار گرفته بود. اینترنتی که از دکل‌های با برد چند کیلومتری تغذیه می‌شد اما سرعت و سرویس‌دهی آن تا حد زیادی نسبت به TD-LTE پایین‌تر است.

مزایای اینترنت همراه TD-LTE نسل چهارم

استفاده از اینترنت پرسرعت تک‌نت نسل چهارم در قیاس با سایر سرویس‌های اینترنتی فعال در کشورمان مزیت‌هایی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

  • کاهش هزینه‌ها

نصب و راه‌اندازی اینترنت وایرلس نسل چهارم TD-LTE به علت معماری ساده و کم‌نقص بسیار کم‌هزینه است.

  • ظرفیت بالای انتقال داده‌ها

نرخ بالای انتقال اطلاعات در اینترنت TD-LTE نسل چهار موجب می‌شود ظرفیت این سرویس در نظر کاربران بسیار بالاتر به نظر برسد.

تجربه بهتر ارسال و دریافت اطلاعات

همان‌گونه که پیش‌تر شرح داده شد، امکان اختصاص همه ظرفیت‌های باندها به ارسال یا دریافت در موارد مورد نیاز موجب می‌شود تجربه انتقال و دریافت داده‌ها در این سرویس کاملا متمایز و برتر از سایر سرویس‌ها باشد.

  • طیف فرکانسی متنوع

اینترنت نسل چهارم روی طیف‌های فرکانسی متعددی فعالیت می‌کند که پهنای باند آنها تا 200 مگاهرتز نیز می‌رسد.

  • عدم محدودیت مکانی

اگر مودم اینترنت TD-LTE شما سیگنال قدرتمندی ندارد، به آسانی می‌توانید آن را به قسمت دیگری از خانه یا محل کارتان منتقل کنید. برای این کار شما تنها نیازمند پریز برق هستید و احتیاجی به پورت تلفن ثابت ندارید. البته در موارد اضطراری با استفاده از کابل‌های مخصوص می‌توانید مودم خود را به پاوربانک نیز متصل کنید و در زمان قطعی برق از آن بهره بگیرد.

  • طیف وسیع بسته‌های اینترنتی

اینترنت نسل چهارم بر اساس سیاست‌های شرکت ارائه‌دهنده آن بسته‌های مختلف و متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بسته‌هایی که خرید آنها می‌تواند تا حد زیادی در هزینه اینترنت ثابت صرفه‌جویی کند. به این ترتیب با قیمت کم‌تر اینترنت پرسرعت‌تری نصیب کاربران خواهد شد.

  • پیشنهاد نهاییاینترنت TD-LTE نسل چهار را می‌توان ظرف مدت 48 ساعت راه‌اندازی کرد، همچنین اگر اینترنت پرسرعت تک‌نت نسل چهارم را انتخاب کنید می‌توانید از تنوع مناطق تحت پوشش بهره‌مند شوید. واقعیت این است که دوران اینترنت‌های کم‌جان سپری شده و حالا عصر، عصر اینترنت نسل چهارم است.جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با رابطه با اینترنت پرسرعت TD-LTE با شماره تلفن سراسری 1543 یا شماره ۰۲۱۴۵۵۷۴۱۱۰ تماس حاصل فرمایید.

    یا در لینک زیر ثبت نام خود را انجام دهید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

    خرید اینترنت TD-LTE

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.