تالار مقالات بروز تکنولوژی

آیا اینترنت پیام رسان‌های اینترنتی رایگان است؟

امروزه بسیاری از افراد برای برقراری ارتباط از پیام رسان‌های مختلف استفاده می‌کنند. از مهمترین پیام رسان‌ها می‌توان به واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و ایتا اشاره کرد. در واقع، از طریق پیام‌های رسان‌های مختلف می‌توانید فیلم، عکس، ویدیو و… را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. به همین خاطر، اطلاع از هزینه مصرف اینترنت در هر یک از پیام رسان‌ها برای بسیاری از کاربران حائز اهمیت است. اما آیا برای استفاده از این پیام رسان‌ها به اینترنت نیاز است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که بله، برای استفاده از تمام پیام رسان‌ها باید اینترنت داشته باشید. در واقع، بدون اینترنت، قادر به ارسال و دریافت پیام از طریق هیچکدام از پیام رسان‌ها نخواهید بود. اما شاید این سؤال شما هم باشد که آیا اینترنت پیام‌رسان ایرانی رایگان است؟ در این مطلب به این سؤال شما به صورت کلی پاسخ خواهیم داد.

آیا اینترنت بله رایگان است؟

یکی از برنامه‌های کاربردی که امروزه زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، برنامه ” بله ” است. این برنامه برای انجام کار‌های مختلف از قبیل پیام‌رسانی، ارسال فایل‌های صوتی و ویدیویی و انجام کار‌های بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علاوه، در این برنامه بخش مخصوص تبلیغات نیز طراحی شده است. شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن” بله”، خدمات خود را به دیگران معرفی کنید. از خدمات پیام‌رسان “بله” می‌توان به اشتراک‌گذاری پیام‌های نوشتاری، فیلم، عکس، تماس صوتی یا تصویری اشاره کرد. به علاوه، شما می‌توانید کار‌های بانکی مانند دریافت موجودی، پرداخت قبوض، خرید اینترنت و شارژ را نیز از طریق این اپلیکیشن انجام دهید.

شما برای استفاده از این برنامه باید هزینه‌ای را برای خرید اینترنت بپردازید. اما در برخی از بازه‌های زمانی مانند نوروز، امکان رایگان بودن اینترنت پیام‌رسان “بله” وجود دارد. در بازه‌های زمانی مشخص می‌توانید بدون صرف هزینه، پروسه آپلود و دانلود را در اپلیکیشن ” بله” به راحتی انجام دهید. این طرح در سال قبل برای تمام اپراتور‌ها از قبیل اینترنت مخابرات، ایرانسل، همراه اول، رایتل و… اجرا شده بود. جهت اطلاع از اینکه آیا در نوروز امسال نیز هزینه اینترنت “بله” رایگان است، باید اخبار را پیگیری کنید.

آیا اینترنت روبیکا نیم بها است؟

یکی از برنامه‌های کاربردی که امروزه طرفداران خاص خود را دارد، برنامه روبیکا است. شما می‌توانید در برنامه روبیکا، انواع فایل‌های متنی، صوتی، ویدیویی و… را به اشتراک بگذارید. در کل، به اشتراک‌گذاری محتوا‌های با حجم بالا در برنامه‌های پیام‌رسان هزینه زیادی را به کاربر تحمیل می‌کند. یکی از سؤالات بسیاری از کاربران این اپلیکیشن، میزان مصرف اینترنت روبیکا است. کاربران خطوط ایرانسل و همراه اول می‌توانند به صورت رایگان از برنامه روبیکا استفاده کنند. در نظر داشته باشید که رایگان بودن هزینه استفاده از روبیکا فقط مختص کاربران خطوط ایرانسل و همراه اول است. لازم به ذکر است که برای استفاده از رایگان از روبیکا باید کد دستوری را وارد کنید. در واقع، بدون اِعمال کد دستوری نمی‌توان از برنامه روبیکا به صورت رایگان برای اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول استفاده کرد. شما می‌توانید بعد از وارد کردن کد‌های دستوری خاص که در اینترنت موجود هستند، به صورت رایگان از روبیکا استفاده کنید. برای سایر خطوط، استفاده از اینترنت روبیکا نیم بها است و لازم نیست که هزینه زیادی را صرف آپلود و دانلود محتواها در این برنامه کنید.

آیا اینترنت رایگان سامانه شاد صحت دارد؟

یکی از برنامه‌های کاربردی برای استفاده دانش‌آموزان و معلمان، برنامه شاد است. در برنامه شاد، کلاس‌های درسی به صورت آنلاین برگزار می‌شوند. معلمان می‌توانند مباحث درسی را از طریق شاد با دانش‌آموزان به اشتراک بگذارند. در شاد، امکان بارگذاری ویدیو‌های آموزشی وجود دارد. آنچه برای معلمان و دانش‌آموزان اهمیت زیادی دارد، هزینه‌ای است که باید برای استفاده از برنامه شاد بپردازند. دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند برای استفاده از پلتفرم شاد، اینترنت دستگاه خود را فعال کنند. اما آپلود و دانلود محتوا‌ها در این برنامه هزینه‌ای نخواهد داشت. در واقع، شما می‌توانید به صورت رایگان، محتوا‌ها را در شاد منتشر کنید. بنابراین، اگر به فکر استفاده از برنامه‌ای رایگان برای به اشتراک‌گذاری محتویات درسی هستید، اپلیکیشن شاد بهترین گزینه است.

مصرف اینترنت پیام‌رسان ایرانی

آپلود فایل‌های ویدیویی در سامانه شاد به صورت گسترده انجام می‌شود. به همین خاطر، صرف هزینه برای خرید اینترنت جهت آپلود فایل‌های ویدیویی می‌تواند برای عده‌ای از افراد ناخوشایند باشد. بنابراین، لازم به ذکر است که بارگذاری محتوا‌های حجیم در سامانه شاد، هزینه‌ای برای شما به همراه نخواهد داشت.

آیا اینترنت تلوبیون نیم بها است؟

تلوبین، یکی از برنامه‌های کاربردی برای پخش فیلم و تماشای آنلاین است. امروزه برنامه و اپلیکیشن تلوبیون به یک گزینه عالی برای برای تماشای آنلاین فیلم تبدل شده است. شما با استفاده از این تلویزیون، هیچ کدام از برنامه‌های تلویزیونی را از دست نخواهید داد. این برنامه اخیراً طرفداران زیادی پیدا کرده است. بنابراین، یکی از سؤالات بسیاری از کاربران، میزان مصرف اینترنت تلوبین است. آیا میدانید که میزان مصرف اینترنت تلوبیون چقدر است؟

تعرفه اینترنت در تلفن ثابت و همراه به صورت نیم بها محاسبه می‌شود. با استفاده از برنامه تلوبین، امکان دانلود و ذخیره‌سازی برنامه‌های تلویزیونی نیز برای شما فراهم می‌شود. بنابراین، به صورت نیم بها می‌توانید برنامه‌های تلویزیونی موردنظر خود را تماشا، ذخیره و دانلود کنید. در کل، برای استفاده از تلوبین لازم نیست که هزینه خیلی زیادی را برای خرید بسته‌های اینترنتی کنار بگذارید.

لازم به ذکر است که در نوروز سال قبل، استفاده از برنامه تلوبین رایگان بود و لازم نبود که هزینه‌ای  را برای تماشای فیلم از طریق این اپلیکشن بپردازید. به همین خاطر، امسال نیز ممکن است که این طرح اجرایی شود و باید اخبار را در این زمینه پیگیری کنید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم که درباره مصرف اینترنت پیام‌رسان ایرانی به شما اطلاعات لازم را ارائه دهیم. شما می‌توانید با صرف کمترین هزینه یا به صورت رایگان از برخی پیام رسان‌های ایرانی استفاده کنید. برای اینکه هزینه اینترنت برای شما مقرون به صرفه‌تر باشد، می‌توانید سرویس اینترنتی TD LTE را انتخاب کنید. شما می‌توانید با استفاده از این سرویس اینترنتی پرسرعت، به راحتی انواع فایل‌های ویدیویی و محتوا‌های مختلف را در پیام رسان‌ها با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. بنابراین، جهت استفاده از سرویس اینترنتی پرسرعت برای پیام رسان‌ها می‌توانید اینترنت تک نت را سفارش دهید. در پایان اگر می‌خواهید نگران مصرف اینترنت نباشید و محدودیت حجمی نداشته باشید، اینترنت پوینت تو پوینت تک نت را سفارش دهید.

 

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.