تالار مقالات بروز تکنولوژی

مهمترین نکات اینترنت lte چیست؟|lte به زبان ساده

اینترنت lte چیست؟ با توجه به گسترش اینترنت در همه امور زندگی و کسب وکارها، امروزه اکثر مردم کارهای روزمره مانند کارهای اداری، سفارش غذا، خرید و… را از طریق اینترنت انجام می‌دهند. با توجه به این موضوع داشتن اینترنت فوق پرسرعت و با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است و یکی از سرویس‌های اینترنتی که دارای سرعت بالا و کیفیت مناسب است، اینترنت lte است. در ادامه این مطلب از تک نت ما قصد داریم به نقد و بررسی اینترنت ال تی ای بپردازیم و بدانیم که  اینترنت lte چه مزایا و ویژگی‌هایی دارد. اگر شما نیز قصد دارید با یکی از اینترنت‌های پرسرعت آشنا شوید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

اینترنت Lte چیست؟

lte چیست

در ابتدا به پاسخ سوال اینترنت lte چیست، بپردازیم. برای دانستن چیستی اینترنت lte ابتدا باید مخفف کلمه lte را معنی کنیم. در حقیقت واژه lte از مخفف سه عبارت لاتین Long Term Evolution تشکیل شده است که به تکامل بلند مدت معنی می‌شود. با این تفاسیر نمی‌توان بیان کرد که اینترنت td lte یک نسل مجزا  است؛ بلکه می‌توان گفت که اینترنت lte جزئی از شاخه اینترنت 4G محسوب می‌شود.

اینترنت tdlte جهت دسترسی به محتواهای اینترنت و شبکه‌های دخلی رشد و توسعه یافته است و این نوع از اینترنت‌ها محدودیت‌هایی مانند استفاده از سیم‌های مسی را کاملا از بین برده است و برای راه اندازی آن نیازی به خط تلفن ثابت نیست! برای راه اندازی اینترنت lte کافیست یک سیم کارت و مودم داشته باشید و در هر مکانی که دوست دارید آن را راه اندازی کنید. لازم به ذکر است که اینترنت lte برای ارسال و دریافت داده‌ها از شبکه به صورت زمان بندی شده از فرکانس استفاده می‌کند و همچنین می‌تواند به اینترنت پرسرعت نسل چهارم نیز از طریق سیم کارت متصل شود.

مزایا اینترنت td lte

اینترنت td lte نسبت به سایر سرویس های اینترنتی مانند اینترنت وایرلس، ADSL و VDSL از سرعت دانلود و آپلود بالایی برخوردار است و بدون محدودیت های مکانی و زیرساختی قابل راه اندازی است. در حقیقیت این نسل از اینترنت به صورت بی سیم برای استفاده در مکان های تجاری و مناطق مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که برای راه اندازی این سرویس فقط به یک مودم و یک سیم کارت مخصوص نیاز دارید؛ البته ناگفته نماند که سیم کارهای اینترنت td lte قابلیت ارسال پیامک و تماس تلفنی را ندارند و فقط روی مودم نصب می شوند. در ادامه به مزایای اینترنت lte اشاره می کنیم:

  • خبری از محدودیت‌های مکانی نیست و در هر مکانی می‌توان از این سرویس استفاده کرد.
  • نیازی به ایجاد زیر ساخت‌هایی مانند سیم کشی مسی یا فیبر نوری نیست.
  • با سیم کارت و مودم td lte قابل راه اندازی است.
  • نسبت به سایر سرویس‌های اینترنتی، تعرفه مقرون به صرفه تری دارد.

سرعت مودم اینترنت LTE چقدر است؟

lte چیست

اگر تا اینجا با ما همراه بوده باشید دانستید که LTE چیست و در ادامه قصد داریم به سرعت مودم این سرویس پبردازیم. به صورت متوسط سرعت استاندارد اینترنت lte جهت دانلود 300 مگابایت بر ثانیه است و جهت آپلود 75 مگابایت بر ثانیه است. لازم به ذکر است که سرعت سرویس اینترنت lte به ظرفیت ارائه دهنده سرویس و مودم نیز بستگی دارد. ناگفته نماند که داده‌ها در lte نسبت به اینترنت 4G سریعتر و با تاخیر کمتری منتقل می‌شود و این بدان معنی است که اینترنت td lte نوع تکامل یافته اینترنت 4G است.

5 نکته در مورد اینترنت TD LTE

lte چیست

۱- تفاوت اینترنت ۴G با اینترنت TD-LTE

شاید برای شما نیز سوال پیش آمده باشد که تفاوت lte با 4G در چیست؟ به صورت کلی این دو نوع اینترنت از یک نسل هستند؛ اما از دو فناوری متفاوت تشکیل شده‌اند. به عنوان مثال اینترنت 4G فقط روی گوشی‌های هوشمند قابل استفاده است؛ اما در مقابل اینترنت lte به صورت بی سیم برای مکان‌های ثابت مانند شرکت و منازل مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به صورت کلی این دو نوع سرویس را نمی‌توان به جای همدیگر استفاده کرد!

۲- سیم‌کارت TD-LTE

چگونه LTE را فعال کنیم؟ برای اینکه بتوانید از اینترنت lte استفاده کنید، ابتدا باید سیم کارت مخصوص td lte را تهیه کنید. این نوع سیم کارت‌ها روی گوشی‌های هوشمند کار نمی‌کند و قابلیت ارسال پیامک و تماس تلفنی را ندارند و فقط روی مودم‌های td lte نصب و راه اندازی می‌شوند. نکته قابل توجه این است که سیم کارت‌های td lte با سیم کارت‌های 4G کاملا متفات است؛ چرا که سیم کارت‌های 4G روی گوشی‌های هوشمند کار می‌کند و قابلیت ارسال پیامک و تماس تلفنی را دارد!

 

۳- مودم TD-LTE

یکی دیگر از مواردی که باید برای استفاده از اینترنت td lte آن را تهیه کنید، مودم مخصوص td lte است. هر اپراتوری که اینترنت tde را عرض می‌کند، مودم‌های مخصوص خود را نیز در کنار این سرویس ارائه می‌دهد؛ چرا که این مودم‌ها لاک شده‌اند و فقط با خود همان اپراتور کار می‌کند. در حقیقت شما نمی‌تواند از مودم lte یک اپراتور برای اینترنت lte یک اپراتور دیگر استفاده کنید. با این وجود شما نمی‌توانید از مودم‌های آنلاک شده که امروزه در بازار وجود دارند، برای استفاده از اینترنت lte یک اپراتور بهره مند شوید.

۴- سرعت و مناطق پوشش‌دهی

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که برای اینترنت td lte وجود دارد، مناطق کم پوشش دهی آن است؛ اما در مقابل پوشش دهی اینترنت 4G نسبت به lte گسترده‌تر است. ناگفته نماند که سرعت اینترنت 4G بیشتر از lte است؛ چرا که مشکلاتی مانند آنتن دهی ضعیف، پوشش دهی ضعیف و مناطق پوشش دهی lte و مودم‌ها باعث این اتفاق افتاده است که سرعت آن به مراتب کمتر از 4G باشد.

۵- قیمت و بسته‌ها

قیمت LTE بهتر است یا 4G؟ به صورت کلی از لحاظ قیمت، اینترنت LTE نسبت به 4G مقرون به صرفه‌تر است. بسته‌های اینترنت LTE به صورت کلی با حجم بالا در کنار مدت زمان طولانی‌تری به کاربران ارائه می‌شود و این سرویس برای کاربرانی که مصرف بالایی دارند بسیار مناسب است. اما در مقابل کاربرانی که مصرف بالایی ندارند، استفاده از سرویس اینترنت 4G مقرون به صرفه تر است.

سخن پایانی

افرادی که به دنبال سرعت بالا در کنار حجم زیاد هستند، اینترنت TD LTE گزینه مناسب و مقرون به صرفه تری به شمار می‌رود؛ چرا که می‌تواند پاسخ مناسبی به نیاز‌های این دسته از کاربران بدهد. به صورت کلی ما در این مقاله به سوال LTE چیست پاسخ دادیم و شما را با مزایای آن آشنا کردیم و همچنین دانستید که چه تفاوت‌هایی با اینترنت 4G دارد. چنانچه در این مورد سوالی در ذهن خود دارید آن را در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما به سوالات شما پاسخ دهند.

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.