تالار مقالات بروز تکنولوژی

چرا اینترنت من ضعیف است؟

اینترنت، یکی از نیاز‌های اصلی برای تمام افراد جامعه است. در واقع، بدون استفاده از اینترنت نمی‌توان بسیاری از کار‌های آنلاین را انجام داد. به خصوص، بسیاری از کسب و کار‌ها برای گسترش فعالیت کاری خود به اینترنت نیاز دارند. کسب و کار‌های آنلاین برای پیشی گرفتن از رقبا باید از سرویس اینترنتی پیشرفته استفاده کنند. در واقع، اینترنت باید از بالاترین سرعت برخوردار باشد. اینترنت ضعیف باعث می‌شود تا همه‌ی کارهای ما با کیفیت پایین و تأخیر به انجام برسد.

ضعیف بودن اتصال اینترنتی می‌تواند باعث نگرانی بسیاری از افراد شود. به صورت کلی، اینترنت باید برای برای آپلود و دانلود بهتر دارای سرعت بیشتری نیز باشد. گاهی اوقات، امکان کاهش سرعت اینترنتی وجود دارد. در حقیقت، این اتفاق برای بسیاری از کاربران رخ می‌دهد که در هنگام کار با اینترنت با مشکل قطعی و تأخیر مواجه می‌شوند؟ اما چرا اینترنت ضعیف است؟ شاید این سؤال ذهن شما را نیز درگیر کرده است. در این مطلب به سؤالات شما درباره دلایل ضعیف بودن سرعت اینترنت پاسخ خواهیم داد. به علاوه، راهکار‌هایی را جهت بهبود و ارتقاء سرعت اینترنت نیز به شما آموزش می‌دهیم.

دلایل ضعیف شدن اینترنت

شاید ضعیف بودن اینترنت، یکی از دغدغه‌های مهم شما نیز باشد. در واقع، ضعیف بودن اینترنت می‌تواند باعث تأخیر در روند بارگذاری محتوا‌ها در سایت‌ها یا اجرای کند برنامه‌ها شود. اما چه دلایلی باعث ضعیف شدن سرعت اینترنت می‌شوند؟ شما باید بدانید که کندی اینترنت به چه دلایلی رخ می‌دهد. این دلایل عبارتند از:

  • سرعت اینترنت ممکن است تحت تأثیر محدودیت‌های مصرف داده قرار بگیرد.
  • اینترنت ضعیف ممکن است که ناشی از فاصله زیاد روتر باشد.
  • تداخل دستگاه‌ها می‌تواند اینترنت را کندتر کند.
  • اینترنت ضعیف می‌تواند ناشی از تأثیر سخت‌افزار‌های قدیمی باشد.
  • ویروس‌ها و بدافزار‌ها می‌توانند اینترنت را کند کنند.
  • فیلترشکن‌ها ممکن است که روی سرعت اینترنت تأثیر بگذارند.
  • پوشش دهی نامناسب در منطقه مورد نظر می‌تواند باعث ضعیف شدن اینترنت شود.
  • جایگاه نامناسب روتر می‌تواند منجر به ضعیف شدن اتصال اینترنتی شود.

بررسی ریشه‌های کاهش سرعت و افزایش پینگ اینترنت

سیگنال ضعیف اینترنت، یکی از مشکلات بسیاری از افراد است. اتصال ضعیف اینترنت می‌تواند روی روند اجرای بازی‌های آنلاین یا آپلود محتوا‌ها در وبسایت‌ها تأثیر داشته باشد. بنابراین، باید با دلایل ضعیف بودن اینترنت بیشتر آشنا شوید. یکی از دلایل ضعیف بودن اتصال اینترنتی، کاهش سرعت اینترنت است. در واقع، اگر سرعت اینترنت در سطح پایینی قرار داشته باشد، احتمال ضعیف بودن اتصالات اینترنتی وجود دارد. به همین خاطر، برای افزایش سرعت جستجو در سایت‌های آنلاین باید درباره علل و ریشه‌های کاهش سرعت اینترنت اطلاعات لازم را به دست‌آورید. عواملی از قبیل جایگاه نامناسب روتر، ویروس‌ها و بدافزار‌ها و پهنای باند ضعیف می‌توانند باعث کاهش سرعت اینترنت شوند.

چه چیزی باعث می‌شود تا اینترنت ضعیف شود.

یکی از قابلیت‌هایی که سرویس‌های اینترنتی باشد داشته باشند، میزان پینگ پایین است. در واقع، هر چقدر پینگ پایین‌تر باشد، داده‌ها با سرعت بیشتر انتقال داده می‌شوند. افزایش پینگ می‌تواند سرعت آپلود داده‌ها را کاهش دهد. به همین خاطر، شما باید درباره علت ریشه‌ای افزایش پینگ اطلاعات لازم را به دست‌آورید. از دلایل پینگ بالا می‌توان به اتصال ضعیف اینترنت، موقعیت روتر و افزایش تعداد دستگاه‌های متصل به مودم اشاره کرد.

اشکال در پیکربندی فایروال نیز می‌تواند باعث افزایش میزان پینگ شود. فایروال، تمام داده‌های ورودی و خروجی را بررسی می‌کند تا دستگاه شما را ایمن نگه دارد. بنابراین، استفاده از فایروال می‌تواند منجر به تأخیر در برقراری اتصال اینترنتی شود .پینگ بالا می‌تواند باعث تأخیر در روند انجام بازی‌های اینترنتی شود. به همین خاطر، اگر قصد بهینه‌سازی سرویس اینترنتی برای انجام بهتر بازی‌های اینترنتی را دارید، کاهش پینگ باید جزو اولویت‌های شما باشد.

راهکار مناسب برای بهبود سرعت اینترنت

راهکار‌هایی برای افزایش سرعت اینترنت وجود دارد. آیا می‌دانید که چگونه می‌توان سرعت اینترنت را افزایش داد؟ در این بخش به بررسی راهکار‌هایی در این زمینه می‌پردازیم. یکی از دلایل کاهش سرعت اینترنت، تجهیزات و دستگاه‌های مصرفی شما است. بنابراین، سعی کنید که قبل از استفاده از اینترنت، روتر، رایانه یا گوشی هوشمند خود را بررسی کنید. نصب اپلیکیشن و برنامه‌های اضافی نیز می‌تواند سرعت اتصال اینترنت را کاهش دهد؛ بنابراین بهترین راهکار حذف برنامه‌های غیر قابل استفاده است. راهکار‌های مناسب برای بهبود سرعت اینترنت عبارتند از:

  • استفاده از برخی برنامه‌ها می‌تواند سرعت اینترنت را افزایش دهد. به همین خاطر، برای بهبود سرعت اینترنت، حجم مصرف برنامه‌ها را به حداقل برسانید.
  • یکی از راهکارهای مناسب برای بهبود سرعت اینترنت، بررسی دستگاه‌های متصل به مودم است.
  • هر اندازه که میزان رایانه یا لپ تاپ از روتر وای فای دورتر باشد، سرعت اینترنت کمتر می‌شود. بنابراین، سعی کنید که فاصله بین روتر و رایانه یا گوشی را کاهش دهید.
  • از سایر راهکار‌های بهبود سرعت اینترنت می‌توان به خرید و استفاده از پهنای باند اختصاصی اشاره کرد.
  • برای بهبود سرعت اینترنت باید کش و سابقه مرورگر را پاک کنید. اگر داده‌های کش بیش از حد باشند، احتمال ضعیف بودن سرعت اینترنت وجود دارد.
  • ویروس‌ها می‌توانند منجر به استفاده زیاد از پهنای باند و اتصال اینترنتی ضعیف شوند. به همین خاطر، باید برای بهبود سرعت اینترنت، سیستم خود را از بدافزار‌ها پاکسازی کنید.
  • روتر یا مودم خود را دوباره نصب و راه‌اندازی کنید. راه‌اندازی دوباره روتر یا مودم می‌تواند سرعت اینترنت را بیشتر کند.
  • از آخرین راهکار‌های مناسب برای بهبود سرعت اینترنت می‌توان به تغییر DNS اشاره کرد.

در کنار این روش‌ها می‌توانید از سرویس‌های بهتر اینترنت هم استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید از سرویس پوینت تو پوینت تک نت استفاده کنید تا با دسترسی پایدار و با کیفیت به اینترنت از مشکلات سرویس‌های متفرقه رها شوید. اگر اینترنت را برای مصارف خانگی می‌خواهید بهترین گزینه برای شما سرویس LTE است. با استفاده از LTE بدون دردسر کابل کشی، سرعت بالای اینترنت را با کیفیت عالی در اختیار خواهید داشت.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم که درباره دلایل ضعیف بودن اتصال اینترنتی، اطلاعات لازم را به شما ارائه دهیم. در واقع، با دلایل افزایش پینگ و اینترنت ضعیف در این مطلب آشنا شده‌اید. برای افزایش سرعت اینترنت می‌توانید راهکار‌هایی را نیز امتحان کنید. شما می‌توانید از طریق مراجعه به سایت SpeedTest.net، سرعت اینترنت را بررسی کنید. در صورت نیاز به افزایش سرعت اینترنت نیز می‌توانید با مرکز ارائه دهنده سرویس اینترنتی در ارتباط باشید.

اما چنانچه قصد دسترسی به اینترنت پرسرعت‌تر را دارید، بهتر است که از سرویس TD LTE استفاده کنید. با استفاده از TD LTE با مشکل ضعیف بودن اینترنت و کاهش سرعت آن مواجه نخواهید شد. پس همین حالا، برای داشتن اینترنتی قوی و پرسرعت، خرید اینترنت TD LTE را در اولویت قرار دهید. شما می‌توانید سرویس اینترنت TD LTE را از سایت تک نت سفارش دهید و از اینترنتی قوی و باکیفیت، نهایت استفاده را داشته باشید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.