تالار مقالات بروز تکنولوژی

روسیه از قطعی گسترده اینترنت رنج می‌برد

روسیه، با قطعی اینترنت به صورت کاملاً گسترده مواجه شده است. تا به امروز، اینترنت به این شکل در روسیه قطع نشده بود. تمام سایت‌ها و برنامه‌های مهم تا ساعت‌ها از دسترس خارج شدند. این اتفاق در عصر ۳۰ ژانویه رخ داد و کاربران تا چند ساعت قادر به استفاده از برنامه‌ها و سرویس‌های اینترنتی نبودند.

کاربران اینترنت قادر نبودند که به صد‌ها سایت و خدمات اینترنتی دسترسی داشته باشند. در واقع، کاربران برای استفاده از موتور‌های جستجوی Sberbank، Yandex و پلتفرم VKontakte با مشکل مواجه شدند. همچنین، دسترسی به خدمات دولتی نیز به دلیل قطعی اینترنت در تاریخ ۳۰ ژانویه امکان‌پذیر نبود.

در سراسر روسیه، این قطعی اینترنت روند زندگی بسیاری از افراد را مختل کرد. در واقع، بسیاری از سازمان‌ها و افراد قادر به فعالیت در زمینه کاری خود نبودند، چون دسترسی به اینترنت قطع شده بود. طبق گزارش خبرگزاری دولتی روسیه RBC، بیشتر مشکلات ناشی از قطعی اینترنت در مسکو، سن پترزبورگ، منطقه کراسنودار، باشقورتستان و استان کوستروما رخ داده است.

وزارت مخابرات، توسعه دیجیتال و ارتباطات جمعی روسیه گفته است که مشکل قطعی اینترنت، ناشی از ایراد فنی در پسوند‌های پروتکل DNS بوده است. تقریباً در ساعت ۱۰: ۲۰ دقیقه به وقت محلی روسیه، این وزاتخانه اعلام کرد که مشکل قطعی اینترنت برطرف شده است. هر چند، برخی از مشکلات ناشی از DNS ممکن است که تا مدت‌ها ادامه داشته باشند. رادیو آزادی روسیه نیز خاطر نشان کرد که مقامات روسیه از مدت‌ها قبل این موضوع را اعلام کرده‌اند که قصد انتقال کاربران اینترنت روسی به سرور ملی DNS را دارند.

در۳۰ ژانویه، آژانس اطلاعات نظامی اوکراین این موضوع را اعلام کرد که سرور وزارت دفاع کشور روسیه را خاموش کرده است. این خبر در شامگاه ۳۰ ژانویه منتشر شده است. خبر خاموش کردن سرور وزارت دفاع کشور روسیه، جزو آخرین اخبار مرتبط با حملات سایبری گزارش شده اخیر در روسیه بوده است. در واقع، طی این حمله هکری، چند مرکز مهم مورد حمله قرار گرفتند. در طی این حملات هکری به مرکز تحقیقاتی علمی روسیه و شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات حمله شده است. این خبر در شامگاه ۳۰ ژانویه منتشر شده است.

همچنین، اوکراین هم هدف اینگونه حملات قرار گرفته است. هکر‌ها به سرویس ارائه دهنده اینترنت در اوکراین حمله کردند. در حملات هکری، هکر‌های روسی سرویس اینترنتی اوکراین را نیز مورد هدف قرار دادند که باعث قطعی ارتباط در سراسر کشور در ماه دسامبر قبل شد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.