تالار مقالات بروز تکنولوژی

راهنمای خرید مودم TD-LTE و انتخاب گزینه مناسب

یکی از نیاز‌های اصلی بسیاری از افراد، دسترسی به اینترنت پرسرعت و با کیفیت است. برای دسترسی به اینترنت به مودم نیاز دارید؛ مودم‌های TD-LTE از بهترین گزینه‌ها برای این کار به حساب می‌آیند. اگر به دنبال انتخاب پیشرفته‌ترین و مجهزترین دستگاه هستید، مودم TD LTE را از دست ندهید! مودم‌های TD LTE از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی استفاده می‌کنند. اینترنت TD-LTE جزو سرویس‌هایی است که با کمترین دردسر، دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای افراد فراهم می‌کند. برای کاربرانی که استفاده زیادی از اینترنت دارند، مسلما خرید مودم TD LTE بهترین پیشنهاد است.

هنگام سفارش مودم، باید برخی از نکات را مدنظر قرار دهید. یکی از نکاتی که هنگام خرید مودم باید در نظر بگیرید، توجه به میزان آنتن دهی و پوشش دستگاه است. طراحی و کیفیت ساخت مودم را نیز نباید نادیده بگیرید. مودم‌هایی که طراحی زیباتری دارند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند، گزینه‌هایی ایده‌آل برای استفاده در خانه به حساب می‌آیند. همچنین، مودم‌هایی باکیفیت بالاتر، طول عمر و ماندگاری بیشتری نیز دارند. بنابراین، به این نکات کاربردی موقع انتخاب مودم TD-LTE توجه کنید. در این پست از بلاگ تک نت قصد داریم راهنمای خرید مودم TD LTE را ارائه دهیم تا در مسیر خرید مودم مناسب، کار راحت‌تری در پیش داشته باشید.

انتخاب و خرید مودم TD LTE براساس بودجه

مودم‌ها، یکی از دستگاه‌های ضروری برای محیط‌های مختلف مانند خانه و محل کار هستند. مودم‌های TD LTE، امکان دسترسی کاربران را به اینترنت LTE فراهم می‌کنند. یکی از فاکتورهایی که موقع خرید مودم TD LTE مورد توجه خریداران قرار می‌گیرد، قیمت دستگاه است. عوامل مختلف مانند برند تولید‌کننده، کیفیت دستگاه و کارایی مودم روی قیمت این محصول تأثیر می‌گذارد. به علاوه، مودم‌ها با توجه به طرح و مدل، دارای قیمت‌های متنوع هستند.

با وجود اینکه مودم‌های TD LTE برای تأمین دسترسی به اینترنت پرسرعت، قابلیت‌های بسیار خوبی دارند، با قیمت مناسب‌تری به فروش می‌رسند. در این میان ویژگی‌هایی از قبیل تکنولوژی شبکه‌ای که مودم از پشتیبانی می‌کند و البته تعداد پورت‌ها و آنتن‌ها، روی قیمت این محصول تأثیر قابل توجهی دارند. به علاوه، مودم‌هایی که پیشرفته‌تر و دارای قابلیت‌های بیشتر هستند، ارزش خرید بیشتری دارند چون می‌توانید با یک بار هزینه برای خرید مودم پیشرفته، بسیاری از قابلیت‌ها را به صورت یکجا در اختیار داشته باشید.

معمولا برای خرید مودم‌های دارای سرعت بالاتر، قابلیت حمل و آنتن دهی بهتر نیز به بودجه بیشتری نیاز خواهید داشت. از سایر نکات مؤثر بر قیمت مودم می‌توان به امکانات نرم‌افزاری و محدوده پوشش دهی دستگاه اشاره کرد. با این حال، شما می‌توانید براساس میزان بودجه‌ای که کنار گذاشته‌اید، مودم TD LTE دلخواه خود را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که هزینه اولیه نصب و راه‌اندازی مودم‌های TD-LTE نیز بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. از آنجایی که این مودم به سیم کشی نیاز ندارد، خریداری و راه‌اندازی آن با کمترین هزینه انجام می‌شود.

کیفیت  و امکاناتی که در زمان خرید مودم باید در نظر گرفت

ویژگی‌ها، کیفیت و امکانات مودم با توجه به مدل و برند سازنده دستگاه متفاوت است. با این حال، هنگام انتخاب این دستگاه باید به امکانات و قابلیت‌های زیر در مودم TD LTE توجه کنید که عبارت‌اند از:

اسلات کارت حافظه

بعضی از مودم‌ها برای ذخیره‌سازی داده‌ها، اسلات کارت حافظه دارند. در صورتی که قصد استفاده از مودم خود را برای ذخیره‌سازی داده‌ها دارید، باید از مجهز بودن دستگاه به اسلات کارت حافظه مطمئن شوید. البته برخورداری از اسلات کارت حافظه در مودم می‌تواند برای به اشتراک گذاری فایل‌ها هم مورد استفاده قرار بگیرد.
باتری مودم

بعضی از مودم‌های TD-LTEمنبع تغذیه خارجی ندارند و باید با استفاده از باتری کار کنند. برای کاربرانی که قصد استفاده از مودم در محیط‌هایی، فاقد پریز برق را دارند، خرید مودم TD-LTE دارای باتری بهترین انتخاب است. نسخه‌های قابل حمل مودم TD-LTE با استفاده از باتری کار می‌کنند.

اسلات سیم کارت

بعضی از انواع مودم‌های TD-LTE، دو اسلات سیم کارت دارند. در واقع، کاربران می‌توانند اپراتور‌های مختلف را انتخاب کرده و سیم کارت دلخواه خود را داخل مودم قرار دهند.

بی سیم یا باسیم بودن مودم

انواع مودم‌های TD-LTE به مدل‌های بی‌سیم و باسیم طبقه‌بندی می‌شوند. در واقع، تفاوت اصلی مودم‌ها از لحاظ نحوه اتصال آن‌ها است. مودم‌های باسیم، جزو آن دسته از مودم‌هایی هستند که قیمت بسیار ارزان‌تری دارند. این مودم‌های قدیمی را می‌توان با استفاده از کابل به دستگاه وصل کرد. اما مودم‌های بی‌سیم در مقایسه با انواع با سیم TD-LTE دارای فروش بیشتری هستند. خرید مودم بی‌سیم می‌تواند نیاز‌های کاربران را برآورده کند.

سرعت دستگاه

از سایر فاکتور‌هایی که موقع خرید مودم باید در نظر بگیرید، سرعت دستگاه است. مودم‌های TD-LTE از فناوری پیشرفته استفاد می‌شود و سرعت دستگاه می‌تواند تا ۱۵۰ مگابیت برسد. البته سرعت ارائه شده توسط اپراتورهای زیرساختی در ایران بیشتر از ۸۰ مگابیت نمی‌شود.

اینترنت با مودم TD Lte پرسرعت‌تر است

پوشش دهی مودم

یکی از امکانات دیگری که مودم باید داشته باشد، پوشش دهی زیاد است. مودم‌هایی با پوشش دهی بیشتر، بهترین گزینه برای دسترسی در نقاط مختلف هستند. هر اندازه که مودم دارای تعداد آنتن­‌های بیشتری باشد، پوشش دهی زیادتری نیز خواهد داشت.

کیفیت دستگاه

هر چقدر مودم از کیفیت بیشتری برخوردار باشد، عملکرد بهتری نیز خواهد داشت. بنابراین، برای عملکرد بهتر مودم، افزایش و کارایی و ماندگاری دستگاه باید مودم‌هایی با کیفیت بالاتر را سفارش دهید.

آنتن مودم

یکی دیگر از امکاناتی که مودم باید داشته باشند، مجهز بودن به آنتن داخلی یا خارجی است. عملکرد آنتن می‌تواند روی انتقال و دریافت اطلاعات و داده‌های دستگاه مؤثر باشد. همچنین، آنتن باید قابل تنظیم و چرخش باشد تا کاربر بتواند موقعیت و جهت آن را با توجه به قدرت سیگنال بهینه‌سازی کند.

بررسی نیازهای کاربردی در زمان خرید مودم

هنگام خرید مودم باید نیاز‌های کاربردی خود را نظر داشته باشید. آیا به مودمی نیاز دارید که همه جا همراه خود حمل کنید؟ بهترین گزینه برای افرادی که به دنبال مودم‌هایی هستند که همه جا به خود حمل کنند، خرید مودم‌های قابل حمل است. مودم‌های همراه و قابل حمل TD-LTE قابلیت اتصال به اینترنت را در هر جایی برای کاربران فراهم می‌کنند. در واقع، با استفاده از مودم‌های همراه، امکان دسترسی ۲۴ ساعته به اینترنت وجود دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید همه جا اینترنت داشته باشید، خرید مودم‌های قابل حمل بهترین گزینه است. همچنین، اگر نیاز شما، دسترسی به اینترنت قوی‌تر و با بالاترین سرعت است، خرید مودم TD LTE انتخاب مناسبی است. مودم‌های TD LTE از بالاترین سطح سرعت و آنتن دهی برخوردار هستند.

سخن آخر

اینترنت TD LTE، نسل جدید تکنولوژی است که امکان برقراری اتصال پرسرعت را برای کاربران ایجاد می‌کند. با خرید اینترنت و استفاده از این از مودم TD LTE، با محدودیت کمتری در زمان اتصال به اینترنت مواجه خواهید شد. اینترنت TD LTE را در طرح­های متنوع با توجه نیاز خود می‌توانید از طریق سایت تک نت خریداری کنید. اما برای اینکه اینترنت TD LTE را فعال کنید، به مودم احتیاج دارید. شما می‌توانید انواع مودم TD LTE را نیز با توجه به کاربرد‌های هر دستگاه، امکانات و قیمت هر مدل سفارش دهید. برای اینکه از جدیدترین تکنولوژی بهره‌مند شوید، خرید اینترنت و مودم‌های TD LTE را فراموش نکنید! البته اگر از اینترنت استفاده‌ی حرفه‌ای دارید و نیاز به ارتباطی بدون چالش دارید، پیشنهاد ما خریداری سرویس پوینت تو پوینت تک نت است.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.