تالار مقالات بروز تکنولوژی

آیا فناوری‌های TD-LTE با 4G باهم متفاوت هستند؟

حتما تا به حال اصطلاحاتی مثل اینترنت نسل ۴، 4G و TD-LTE را شنیده‌اید! این دو تکنولوژی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. اگر می‌خواهید یک سرویس اینترنت پرسرعت داشته باشید و قصد خرید مودم یا سیم کارت جدیدی را دارید، بهتر است که با تفاوت‌های بین این دو فناوری بیشتر آشنا شوید. در این پست از بلاگ تک نت قصد داریم تفاوت TD-LTE با 4G را مورد بررسی قرار دهیم.

فناوری‌های شبیه اما متفاوت

در عصر جدید، یکی از نیاز کاربران، دسترسی به اینترنت پرسرعت و با کیفیت است. همه کاربران، چه برای اهداف کاری یا انجام بازی‌های آنلاین، استفاده از رسانه‌های اجتماعی و… به اینترنتی پرسرعت نیاز دارند. در واقع، اگر اتصال به اینترنت سریع‌تر باشد، در کار‌های شما وقفه کمتری ایجاد می‌شود. در نتیجه اتصال سریع به اینترنت می‌تواند تا حد زیادی از اتلاف وقت جلوگیری کند. از آنجایی که برای هر فردی، زمان اهمیت خیلی زیادی دارد، انتخاب پرسرعت‌ترین سرویس‌های اینترنت و مودم‌های متناسب با آن از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین، شما باید ببیند که کدامیک از تکنولوژی‌های 4G وTD-LTE  مناسب‌تر هستند؟ این دو تکنولوژی از جهاتی شبیه هم هستند و در عین حال تفاوت‌هایی دارند که آن‌ها را در دسته‌بندی جداگانه قرار می‌دهد. در ادامه به بررسی تفاوت TD-LTE با 4G خواهیم پرداخت.

تعریف مشخصات سیم کارت‌های TD-LTE با 4G از لحاظ فنی و کاربردی

آیا قصد استفاده از سیم کارت‌های 4G و TD-LTE را دارید و نمی‌دانید کدامیک را انتخاب کنید؟ در این بخش به بررسی اطلاعاتی جامع درباره سیم کارت‌ها و تفاوت  TD-LTEبا4G  می‌پردازیم. شما می‌توانید با در نظر گرفتن تمام این تفاوت‌ها، بهترین سیم کارت را انتخاب کنید.

  • سیم کارت‌های TD-LTE دارای قابلیت برقرای تماس و پیام نیستند. اما سیم کارت‌های 4G را می‌توانید روی تلفن همراه خود قرار دهید و از تمام خدمات ارتباطی مانند تماس، پیام و اتصال اینترنت استفاده کنید.
  • سرعت دانلود در سیم کارت‌های 4G بسیار بیشتر است و اگر قصد دانلود بازی، فیلم و… را دارید، خرید این سیم کارت انتخاب ‌ایده‌آلی است.
  • از سیم کارت‌های TD-LTE بیشتر برای مودم‌ها استفاده می‌شود. در واقع، از این سیم کارت می‌توانید برای اتصال به اینترنت از طریق مودم استفاده کنید. اما سیم کارت‌های 4G به صورت گسترده‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانید در انواع گوشی‌های هوشمند از این سیم کارت‌ها استفاده کنید.
  • تمرکز سیم کارت‌های TD-LTE بر انتقال داده است. در واقع، این سیم کارت‌ها برای برقراری اتصال اینترنتی پرسرعت کاربرد دارند. اما سیم کارت‌های 4G برای سایر کار‌ها مانند ارسال پیام، برقراری تماس و اتصال به اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • اگر فقط قصد استفاده از اینترنت را دارید، سیم کارت‌های TD-LTE گزینه مناسبی هستند. اما در صورتی که به دنبال سیم کارتی با قابلیت انجام چندین کار هستید، سیم کارت‌های 4G انتخاب مناسب‌تری هستند.

در کل، اگر می‌خواهید برای خانه یا محل کار از اینترنتی پرسرعت و در عین حال با قیمت مناسب‌تر بهره‌مند شوید، سیم کارت‌های TD-LTE را انتخاب کنید، اما اگر قصد ارسال پیام و برقراری تماس را نیز دارید، می‌توانید سراغ خرید سیم کارت‌های 4G بروید.

تفاوت TD-LTE و 4G در چیست

تفاوت TD-LTE با 4G

در این بخش به بررسی تفاوت TD-LTE با 4G می‌پردازیم. شبکه‌های4G  در مقایسه با TD-LTE  دارای قدرت سیگنال بالاتری هستند و سرعت دانلود و آپلود در این شبکه‌های اینترنتی بیشتر است. کاربران اینترنت4G  می‌توانند از اتصال به اینترنت پرسرعت برای انجام بازی‌های آنلاین، تماشای پخش زنده ویدیو‌ها و… بهره‌مند شوند. به علاوه، میزان تاخیر در شبکه‌های 4G کمتر از TD-LTE است؛ تأخیر می‌تواند منجر به کاهش میزان پهنای باند شود. البته کندی سرعت TD-LTE هم ممکن است پیش بیاید که می‌توان آن را تا حد زیادی برطرف کرد.

در بیشتر مودم‌ها، فناوری TD-LTE قابل دسترسی است. اما فناوری 4G به عنوان فناوری غالب فعلی در بازار کشورمان برای گوشی‌های موبایل عرضه می‌شود. مودم‌هایی که از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند نیز قیمت بالاتری دارند. از نظر میزان پوشش دهی می‌توان گفت که پوشش شبکه‌های 4G از TD-LTE بیشتر است. این شبکه‌ها در همه‌ی مناطق پوشش دارند؛ البته در روستا‌ها این تکنولوژی هنوز قابل دسترسی نیست. لازم به ذکر است که اگر اینترنت از نوع TD-LTE باشد، اگر منطقه مورد نظر این نوع اینترنت را پوشش ندهد، دسترسی‌تان کلا قطع خواهد شد. بنابراین، باتوجه به این مقایسه‌ها می‌توان نتیجه گرفت که فناوری 4G امکان ارائه‌ی سرویس قابل اعتمادتری را نسبت به TD-LTE فراهم می‌کند.

تفاوت قیمت سرویس و بسته‌های اینترنت TD-LTE با 4G

این سؤال ذهن برخی از کاربران اینترنت را به خود درگیر کرده است که خرید کدامیک از بسته‌های اینترنت  4G یا  TD-LTE مقرون به صرفه‌تر است؟ اگر در طول ماه حجم بالایی از اینترنت را مصرف می‌کنید، تفاوت قیمت اینترنتی 4G و  TD-LTE  برای شما حائز اهمیت است. اما در صورتی که به صورت ماهیانه، چند گیگ اینترنت استفاده می‌کنید، تفاوتی چندانی بین قیمت‌های 4G و  TD-LTE وجود ندارد. اگر خیلی اهل گشت و گذار در اینترنت، دانلود فیلم و بازی آنلاین هستید، خرید بسته اینترنت TD-LTE می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

هزینه اینترنت TD-LTE مقرون به صرفه و مناسب‌تر است. به علاوه، تعرفه بسته‌های اینترنت سیم کارت‌های TD-LTE براساس فاکتور‌های مختلف مشخص می‌شود. به عنوان مثال، اینکه چه میزان حجم داده را در چه بازه زمانی استفاده خواهید کرد، روی تعیین تعرفه‌ها مؤثر است. مسلما برای خرید بسته‌های اینترنت با حجم‌های بالاتر باید بودجه بیشتری را کنار بگذارید. به علاوه، بسته‌های اینترنتی که با سرعت بالاتری عرضه می‌شوند، قیمت بیشتری نیز دارد. بسته‌های اینترنت دارای بازه زمانی اعتبار بیشتر نیز با قیمت بالاتری نیز به فروش می‌رسند. از آنجایی که میزان پوشش دهی 4G بیشتر است، برای خرید اینترنت باید هزینه بیشتری را نیز پرداخت کنید. بنابراین، اگر به فکر راهی برای صرفه‌جویی اقتصادی هستید، خرید اینترنت TD-LTE را در برنامه‌تان قرار دهید.

سخن آخر

در این پست از بلاگ تخصصی تک نت سعی کردیم که به صورت کامل درباره تفاوت TD-LTE با 4G اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم. طبق مقایسه‌ها می‌توان نتیجه گرفت که برای دسترسی به اینترنت پرسرعت در مودم‌ها، سیم کارت‌های TD-LTE مناسب‌تر و مقرون به صرفه‌تر هستند. اما برای اتصال اینترنت پرسرعت در تلفن‌های همراه، خرید سیم کارت‌های4G  انتخاب مناسبی است. در کل، از مزایای فناوری TD-LTE  می‌توان به سرعت بالا در اینترنت، کاهش هزینه‌های بسته اینترنتی و عدم محدودیت مخابراتی اشاره کرد. به علاوه، چند کاربر می‌توانند به طور همزمان از این فناوری بهره‌مند شوند.

این فناوری، قابلیت کاهش میزان پینگ را نیز دارد. فناوری4G  نیز مزایایی از قبیل پهنای باند انعطاف‌پذیر، کاهش پینگ، تعدد کاربر و سرعت بالا را به همراه دارد. در صورتی که فکر می‌کنید که این سرویس‌ها قادر به برطرف کردن نیاز‌های شما نیستند، می‌توانید برای خرید پهنای باند اختصاصی اقدام کنید. با خرید پهنای باند اختصاصی می‌توانید دسترسی بهتر و سریع‌تری به اینترنت داشته باشید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.