تالار مقالات بروز تکنولوژی

تجهیزات لازم برای خرید ویپ برای یک سازمان چیست؟

امروزه فناوری ارتباطات گسترش پیدا کرده است و خطوط ویپ طراحی و وارد بازار شده‌اند. کاربران با استفاده از خطوط ویپ می‌توانند با صرف هزینه کمتر، تماس‌های باکیفیت‌تری را با مخاطبین خود در سرتاسر دنیا برقرار کنند. در حقیقت، سرویس ویپ به عنوان سیستم ارتباطی مدرن و کاربردی برای بیشتر کسب و کار‌ها شناخته شده است. اما برای استفاده از خطوط ویپ، برخی از تجهیزات لازم و ضروری هستند. آیا می‌دانید تجهیزات خرید ویپ چیست و اطلاعاتی درباره آن‌ها دارید؟ در این مطلب، آنچه باید درباره تجهیزات مورد نیاز برای سرویس ویپ بدانید را برای شما تهیه کرده‌ایم.

خرید سرشماره تلفن ویپ

یکی از تجهیزات خرید ویپ، انتخاب سرشماره است. بدون سرشماره، نمی‌توان سرویس ویپ را راه‌اندازی و استفاده کرد. شما می‌توانید هر یک از سرشماره‌های دلخواه خود را برای راه‌اندازی سرویس ویپ خریداری کنید. بسیاری از سازمان‌ها به دنبال خرید سرشماره‌های رُندتر هستند. در واقع، انتخاب سرشماره‌های رُند برای سازمان‌ها باعث می‌شود که شماره‌ها در ذهن مشتریان ماندگاری بیشتری داشته باشند. در کل، مشتریان یک سازمان، شماره‌های رُند را راحت‌تر به خاطر می‌آورند. اما برای اینکه سرشماره رُندتری را برای سرویس ویپ انتخاب کنید، باید بودجه بیشتری را کنار بگذارید.

خرید سرور مناسب برای ویپ

یکی از مهمترین تجهیزات برای سرویس‌های ویپ، خرید سرور مناسب است. انواع سرور‌های مجازی و اختصاصی برای سرویس ویپ مورد استفاده قرار می‌گیرند. سرور‌های مجازی سرعت بالاتری دارند و تماس‌ها را باکیفیت و سرعت بیشتری انتقال می‌دهند. اما سرور‌های اختصاصی به دلیل امنیت بیشتری که دارند، برای سرویس‌ها ویپ استفاده می‌شوند.

سرور ویپ باید از سرعت، کیفیت و عملکرد بالایی برای مدیریت دفترچه تلفن، مکالمات گروهی و تماس‌ها برخوردار باشد. سرور در تلفن‌های ویپ نقش مهمتری از سایر تجهیزات دارد و قادر به کنترل و مدیریت تماس‌های خروجی و ورودی است. بنابراین، خرید سرور مجازی یا اختصاصی برای راه‌اندازی سرویس ارتباطی ویپ لازم و ضروری است. به همین خاطر، شما می‌توانید از طریق تک نت، سرور مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش دهید.

راهنمای خرید تجهیزات ویپ برای سازمان

 هنگام خرید سرور باید فاکتور‌هایی از قبیل حافظه، پهنای باند، قدرت پردازنده و سرعت را در نظر داشته باشید. شما می‌توانید با توجه به نیاز سازمان خود، خرید هر یک از سرور‌های مجازی یا اختصاصی را برای سرویس ویپ در اولویت قرار دهید. سرور‌های اینترنتی قدرتمند، امکان دسترسی به خطوط ویپ در تمام نقاط کشور را فراهم می‌کنند. با استفاده از سرور‌های قدرتمند ویپ می‌توانید به لیستی از گزارشات تماس و صدا‌های ضبط شده نیز دسترسی داشته باشید. پس برای داشتن سرویس ویپ قدرتمند، خرید سرور اینترنتی با پردازنده و سرعت بالا را جزو اولویت‌های خود قرار دهید.

خرید اینترنت مناسب برای voip

همانطور که می‌دانید، خط ویپ با اینترنت کار می‌کند. سیستم VoIP به تجهیزات اضافی زیادی نیاز ندارد، اما برای عملکرد به یک اتصال اینترنتی سریع و پایدار احتیاج دارد. سرعت بالا و اتصال به اینترنت مطمئن و ایمن، نقش بسزایی را در عملکرد بهتر voipایفا می‌کند. در واقع، جهت استفاده از خطوط ویپ به اینترنتی قوی و پرسرعت احتیاج دارید.

کسب‌وکار‌ها ممکن است در صورت برقراری تماس‌های تلفنی با خطوط ویپ، اگر اتصال اینترنت کندی داشته باشند، با قطع ارتباط مواجه شوند. اگر اینترنت سرویس ویپ، کیفیت بالاتری داشته باشد، در حین برقراری مکالمه، اختلال ایجاد نمی‌شود. بنابراین، سرویس اینترنتی را برای راه‌اندازی خطوط ویپ انتخاب کنید که دارای پینگ پایین، تأخیر کم، سرعت بیشتر است.

هر چقدر سرعت اینترنت بالاتر باشد، مکالمات با کیفیت بیشتر و سریع‌تر انتقال داده می‌شوند. بنابراین، سعی کنید که برای سرویس ویپ، خرید اینترنت با پهنای باند عالی و قوی را در اولویت قرار دهید. اگر سرویس اینترنتی دارای کیفیت خوبی نباشد، از عملکرد خطوط ویپ راضی نخواهید بود. به همین خاطر، حتماً انتخاب اینترنت مناسب را جهت راه‌اندازی خطوط ویپ در برنامه‌تان قرار دهید. اینترنت تک نت، بهترین گزینه برای راه‌اندازی و نصب خطوط ویپ برای سازمان‌ها است. به عنوان مثال اینترنت با پهنای باند اختصاصی برای این کار یکی از بهترین گزینه‌ها است.

خرید تلفن IP

یکی از تجهیزات دیگر برای راه‌اندازی سرویس ویپ، خرید تلفن IP است. در واقع، این نوع تلفن‌ها جهت برقراری تماس در سرویس‌های ویپ مورد استفاده قرار می‌گیرند. تلفن‌های IP با استفاده از اینترنت به سرور ویپ اتصال پیدا می‌کنند. در نتیجه، کاربران با خرید و استفاده از تلفن‌های IP می‌توانند تماس‌های صوتی باکیفیت‌تری را تجربه کنند. تلفن‌های IP به صورت بی‌سیم کار می‌کنند و مانند تلفن ثابت لازم نیست که به پریز متصل شوند. این تلفن‌ها دارای ویژگی‌های مختلف از قبیل قابلیت تماس کنفرانسی و گروهی و ویژگی انتظار تماس هستند. تلفن‌های IP فرآیند نصب پیچیده‌ای ندارند و به راحتی راه‌اندازی می‌شوند.

خرید سایر تجهیزات برای برقراری ارتباط از طریق سرویس ویپ

سایر تجهیزات نیز برای راه‌اندازی سرویس ویپ مورد نیاز هستند. تماس‌های VoIP به یک دستگاه خاص محدود نمی‌شوند. شما به راحتی می‌توانید از تلفن هوشمند دارای اینترنت به عنوان یک دستگاه VoIP استفاده کنید. علاوه بر این، هر نوع دستگاهی که می‌تواند به اینترنت متصل شود، مانند لپ تاپ، تبلت یا رایانه، می‌تواند به عنوان تجهیزات VoIP برای برقراری تماس‌های مبتنی بر اینترنت مورد استفاده قرار بگیرد. با استفاده از نرم‌افزار VoIP می‌توانید از رایانه یا لپ تاپ خود برای برقراری و دریافت تماس استفاده کنید. برنامه VoIP به شما این امکان را می‌دهد که رایانه یا لپ تاپ معمولی خود را به تجهیزات VoIP تبدیل کنید و ارتباط اینترنتی آسان را برای شما فراهم می‌کند.

سخن آخر

خطوط ویپ از سرویس‌های ضروری برای هر سازمانی محسوب می‌شوند و به برقراری ارتباط با کیفیت‌تر، بدون تأخیر و با سرعت بالاتر کمک می‌کنند. اما همانطور که گفتیم، برای اینکه یک سیستم VOIP به درستی کار کند، به تجهیزاتی نیاز دارید. از تجهیزات خرید ویپ می‌توان به اینترنت پرسرعت، سرشماره، تلفن یا سیستم برقراری ارتباط و سرور مناسب اشاره کرد. شما می‌توانید هر یک از این تجهیزات را جهت راه‌اندازی خطوط ویپ انتخاب و خریداری کنید. با مراجعه به قسمت «راهکارهای سازمانی» تک نت می‌توانید تلفن ویپ را با بالاترین سرعت اینترنتی و بهترین کیفیت برای برقراری تماس‌ها خریداری کنید. انواع تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی سرویس ویپ را نیز می‌توانید از طریق تک نت سفارش دهید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.