بررسی پیش نیازهای لازم برای راهاندازی VOIP به زبان ساده
در این مقاله خواهید خواند:
امروزه سرویسهای ارتباطی بسیار پیشرفته کردهاند و ویپ جزو بهترین خطوط تلفنی محسوب میشود. این سرویس در بستر اینترنت کار میکند و کیفیت و عملکرد خطوط ویپ بسیار بهتر از سایر خطها است. شما میتوانید در سازمانها و اُرگانهای کوچک و بزرگ، خطوط تلفنی ویپ را استفاده کنید. آیا قصد راهاندازی سرویس voip در سازمان خود را دارید؟ قبل از راهاندازی این سرویس، به یک سری پیش نیازها احتیاج دارید. در این مطلب به بررسی پیش نیازهای لازم برای راهاندازی ویپ به شیوهای ساده و قابل فهم میپردازیم. در واقع، بعد از خواندن این بخش از مقاله با نحوه راهاندازی voip به زبان ساده، آشنا خواهید شد.
- سرویس اینترنت مناسب: یکی از پیش نیازهای راهاندازی سرویس ویپ، داشتن اینترنت مناسب است. اینترنت سرویس ویپ باید از کیفیت بالایی برای برقراری تماسهای صوتی برخوردار باشد. شما باید موقع انتخاب سرویس اینترنت مناسب برای ویپ، فاکتورهایی از قبیل سرعت و میزان پهنای باند را در نظر بگیرید. در حقیقت، بدون سرویس اینترنتی امکان راهاندازی خطوط voip وجود ندارد. پهنای باند اختصاصی (اینترنت سازمانی) یکی از نیازهای ضروری برای برخورداری از سرویس VoIP با کیفیت است. چون انتقال تماس از طریق اینترنت، نیازمند سرعت آپلود و دانلود بالایی است؛ باید خرید اینترنت با پهنای باند بیشتر را در برنامهتان قرار دهید.
- سرشماره ویپ: یکی از پیش نیازهای لازم برای راهاندازی سرویس voip، خرید سرشماره متناسب با میزان بودجهتان است. شما میتوانید سرشماره مورد نظر خود را برای استفاده از سرویس ویپ انتخاب کنید. هر چقدر شماره رُندتری را انتخاب کنید، باید بودجه بیشتری را برای راهاندازی سرویس ویپ کنار بگذارید.
- تلفن همراه با قابلیت ویپ: یکی از پیش نیازهای راهاندازی خطوط voip، گوشی با قابلیت ویپ است. استفاده از گوشی با قابلیت ویپ به شما کمک میکند که تماسهای صوتی باکیفیتتری را با مخاطبین خود برقرار کنید. البته، خرید موبایل با قابلیت ویپ، جزو نیازهای ضروری برای راهاندازی این سرویس محسوب نمیشود.
چگونه VOIP به سازماندهی ارگانها و شرکتها کمک میکند؟
ویپ، سرویس ارتباطی است که در اُرگانها و شرکتهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. در واقع، مدیران برای سازماندهی شرکت خود، از سرویس تلفنی ویپ استفاده میکنند. سرویس ویپ به مدیران کمک میکند که عملکرد کارکنان خود را ارزیابی کنند. ارزیابی عملکرد پرسنل میتواند در توسعه و سازماندهی سازمان تأثیر زیادی داشته باشد. به علاوه، سیستم تلفنی ویپ، برای سازمانها امکان برقراری تماسهای صوتی، ضبط و ذخیره مکالمات را فراهم میکند. در نتیجه، استفاده از سرویس voip در سازماندهی ارگانها مؤثر است.
خطوط ویپ از امنیت بسیار زیادی برخوردار هستند و امکان شنود مکالمات با استفاده از این خطوط به حداقل میرسد. به همین خاطر، در سازمانها برای حفظ امنیت بیشتر و سازماندهی شرکت از خطوط تلفنی ویپ استفاده میشود. همچنین، قابلیتهایی مانند ویدیو کنفرانس و به اشتراکگذاری فایل که از ویژگیهای سیستم ویپ است، همکاری تیمی را بهبود میبخشند و منجر به مدیریت کارآمدتر پروژههای کاری میشوند. تیمهای کاری میتوانند با استفاده از سرویس ویپ، عملکرد بهتری داشته باشند و به صورت منسجمتر نیز همکاری کنند. بنابراین، همکاری بهتر اعضای میتواند باعث سازماندهی سازمان شود.
مدیران سازمانها میتوانند با استفاده از قابلیت ضبط صدا در سیستم تلفنی ویپ، نحوه ارتباط پرسنل با مشتریان را بسنجند. به علاوه، بعد از شنیدن صدای ضبط شده مشتریان، پرسنل بهتر تصمیم میگیرند که چگونه به نیازهای آنها پاسخ دهند. سازمانها میتوانند تماسهای کنفرانسی را ضبط کنند. افرادی که قادر به شرکت در کنفرانسها نبودهاند، میتوانند به صداهایی گوش دهند که از قبل در سیستم ویپ ضبط شدهاند. به علاوه، شما میتوانید کنفرانسهای ضبط شده را در قالب پادکست منتشر کنید. در نتیجه، تمام این فاکتورها میتواند در سازماندهی یک اُرگان تأثیر زیادی داشته باشد.
چگونه سرویس VOIP سرعت ارتباط با مشتریان و کارکنان را افزایش میدهد؟
مسلماً هر یک از سازمانها به دنبال این هستند که از رقبای خود موفقتر شوند. اما یک سازمان چگونه میتواند نسبت به رقبای خود، عملکرد بهتری داشته باشد؟ یکی از ایدههای بهبود عملکرد سازمانها، استفاده از سرویسهای ارتباطی مناسب است. خط ویپ را میتوان بهترین سرویس ارتباطی برای سازمانها و شرکتهای مختلف در نظر گرفت. مخصوصاً شرکتهایی که پروسه بازاریابی را از طریق تلفن انجام میدهند، باید به دنبال سرویس تلفنی باکیفیت و مجهز باشند. در واقع، پروسه بازاریابی، معرفی و فروش محصولات با استفاده از خطوط تلفن ویپ بهتر صورت میگیرد.
سرویس ویپ دارای قابلیتهایی است که به بهبود ارتباطات مشتریان با کارکنان کمک زیادی میکنند. از مهمترین قابلیتهای سرویس ویپ میتوان به سرویس ضبط خودکار، تماس گروهی، انتقال و مسدود کردن تماس و… اشاره کرد. به علاوه، سرویس ویپ به تسریع در روند برقرار مکالمات کمک زیادی میکند. به همین خاطر، با استفاده از سرویس ویپ میتوانید ارتباط مشتریان و کارکنان را در سازمانها بهبود ببخشید.
در صورت استفاده از سرویس ویپ، پرسنل یک سازمان هیچکدام از تماسهای تلفنی را از دست نمیدهد. در نتیجه، سرعت برقراری تماس با مشتریان در یک سازمان از این طریق افزایش پیدا میکند و پرسنل سریعاً به سؤالات و نیازهای مشتریان پاسخ میدهند. پرسنل سازمان میتوانند با استفاده از سرویس ویپ، چندین تماس را به صورت همزمان پاسخ دهند. بنابراین، مدیران با نصب سرویسهای ویپ برای شرکت خود میتوانند به صورت گروهی تماسهای کاری را با پرسنل خود برقرار کرده و از این طریق پروژهها را مدیریت کنند. در نتیجه، مشتریان و کارکنان با استفاده از خطوط ویپ، ارتباط بهتر و سریعتری را با یکدیگر برقرار میکنند.
سخن آخر
در این مطلب، راهکارهایی را در زمینه راهاندازی voip به زبان ساده برای اُرگانها و سازمانها در اختیار شما قرار دادیم. شما برای راهاندازی این سرویس تلفنی باید پیش نیازهایی را تهیه کنید. پیش نیازهای راهاندازی سرویس ویپ، شامل اینترنت پرسرعت، سرشماره، گوشی موبایل با قابلیت ویپ و… است. از ضروریترین پیش نیازها برای نصب و راهاندازی خطوط ویپ میتوان به خرید سرویس اینترنتی با پهنای باند قدرتمند اشاره کرد. اگر به سرویس ویپ نیاز دارید، میتوانید از طریق سایت تک نت برای خرید خطوط ویپ اقدام کنید. برای استفاده از خط ویپ تک نت میتوانید اینترنت مخصوص این شرکت را جهت برقراری تماسهای صوتی سریع و باکیفیت خریداری کنید.
تک نت سرویس تلفن اینترنتی خود را با برند تکفون عرضه میکند. این سرویس که هم نیازهای کاربران سازمانی و هم کاربران خانگی را برطرف میکند، چند مزیت اساسی دارد که بد نیست نگاهی به آنها داشته باشیم:
- امکان انتخاب سرشماره استانی از بین گزینههای قابل ارائه توسط تکفون
- انتخاب شمارههای بسیار رند که میتواند به عنوان امضای کسبوکار مورد استفاده قرار بگیرد
- انتخاب شمارههای غیر رند به صورت رایگان
- امکان ارائه سرویس به سازمانها در هر ابعاد و اندازهای
- استفاده از سیستم راهکارهای یکپارچهی تک نت با استفاده از اینترنت و دیتا سنتر تک نت
- سیستم مدیریت تماس ابری که به کاربران انعطافپذیری بیشتری را هدیه میدهد
برای بهرهمندی از تمام مزیتهای سرویس VoIP تکفون میتوانید همین حالا با کارشناسان فنی تک نت تماس بگیرید. فرایند امکان سنجی و اعلام قیمت در کوتاهترین زمان ممکن به انجام خواهد رسید.