تالار مقالات بروز تکنولوژی

خط ویپ چیست؟ تعریف صفر تا صد خط تلفن VoIP

امروزه از سرویس تلفنی پیشرفته‌ای به نام VoIP در سازمان‌های مختلف استفاده می‌شود. اما آیا می‌دانید که خط ویپ VoIP چیست؟  VoIP به نوعی سیستم تلفنی گفته می‌شود که با خطوط تلفن سنتی ارتباطی ندارد. در عوض، تلفن‌های VoIP از اینترنت جهت برقراری تماس تلفنی استفاده می‌کنند. در واقع، تلفن‌های VoIP تماس‌های ورودی و خروجی را با اینترنت کنترل می‌کنند. تنها چیزی که برای استفاده از این خطوط نیاز دارید، اتصال اینترنتی پرسرعت و قابل اعتماد است. در واقع، خطوط VoIP از سیگنال‌های دیجیتال استفاده می‌کنند.

سرویس ویپ چیست؟

افرادی که نیاز به برقراری ارتباط با همکاران یا مشتریان خود به صورت مداوم و از طریق تلفن را دارند، باید خرید تلفن‌های ویپ را در اولویت قرار دهند. در واقع، استارت آپ‌ها، مدیران سازمان‌ها و افراد دورکار برای توسعه کسب و کار خود باید از خطوط تلفن VoIP استفاده کنند. کسب وکار‌هایی که تعداد زیادی مشتری دارند، می‌توانند برای ارائه خدمات بهتر به آن‌ها از سیستم تلفنی ویپ استفاده کنند.

راه‌اندازی یک سیستم تلفن VoIP خیلی آسان است. حتی افرادی که دانش فنی ندارند، می‌توانند سیستم‌های VoIP  را به راحتی نصب و پیکربندی کنند. از مزایای استفاده از خطوط تلفنی ویپ می‌توان به شنیدن صدا با وضوح و کیفیت بالا اشاره کرد؛ این قابلیت را خطوط تلفنی معمولی و سنتی ندارند. در این مطلب به بررسی اطلاعات بیشتر درباره خط تلفن ویپ و امکانات این سرویس می‌پردازیم.

خط تلفن VoIP چیست

امکانات پیشرفته سرویس VoIP در مقایسه با سرویس‌های ارتباطی دیگر

در مقایسه با سایر سرویس‌های ارتباطی، سرویس VoIP دارای امکانات پیشرفته‌تری است. شما می‌توانید با خرید سرویس ویپ از امکانات پیشرفته این خط تلفن استفاده کنید. این امکانات پیشرفته عبارتند از:

مدیریت تماس پیشرفته

یکی از امکانات سیستم  VoIP، قابلیت مدیریت تماس به صورت پیشرفته است. مدیریت تماس این نوع خط تلفن، قابلیت کنترل مکالمات ورودی و خروجی را دارد. شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت مشخص کنید که کدام تماس‌ها را مسدود یا فوروارد کنید. در واقع، اولویت‌بندی مکالمات با استفاده از سیستم مدیریت تماس پیشرفته امکان‌پذیر است. اولویت‌بندی مکالمات به شما کمک می‌کند که به صورت فوری به تماس‌های مهم پاسخ دهید و از این طریق مشتریان بیشتری را برای شرکت خود جذب کنید.

ضبط تماس

یکی از امکانات سیستم تلفنی  VoIP، قابلیت ضبط تماس است. شما می‌توانید با استفاده از این خطوط تلفنی، مکالمات خود را به راحتی ضبط کنید. در واقع، با ضبط مکالمات، روند پیگیری درخواست‌ها و سؤالات مشتریان به بهترین نحو انجام می‌شود.

برقراری کنفرانس تلفنی

یکی از قابلیت‌های خطوط تلفنی ویپ، امکان برقراری کنفرانس است. گاهی اوقات، سازمان‌ها نیاز به برقراری تماس گروهی و چندنفره را دارند. شما می‌توانید با نصب خطوط ویپ، تماس‌های صوتی چند نفره را برای تعامل بهتر با همکاران یا مشتریان خود برقرار کنید.

امکان مشاهده ‌شناسه تماس گیرنده

یکی از قابلیت‌های خط تلفن ویپ، این است که امکان مشاهده‌ شناسه تماس گیرنده را برای کاربران فراهم می‌کند. شما با استفاده از این‌ شناسه متوجه می‌شوید که با چه کسی صحبت می‌کنید. در واقع، امکان ارائه اطلاعات مشتری با استفاده از خطوط تلفن ویپ به پرسنل یک سازمان وجود دارد. پرسنل سازمان با داشتن اطلاعات و‌ شناسه تماس گیرنده‌ها می‌توانند آن‌ها را بهتر در زمینه خرید محصولات و استفاده از خدمات راهنمایی کنند.

قابلیت پخش موسیقی در حین انتظار

یکی از قابلیت‌های سیستم تلفنی ویپ، این است که امکان پخش موسیقی را برای کاربرانی فراهم می‌کند که در صف پاسخگویی تماس هستند. بنابراین، کاربرانی که منتظر پاسخ اُپراتور هستند، از انتظار برای پاسخگویی به سؤالات و درخواست‌های خود خسته نمی‌شوند.

کاهش هزینه‌های سازمان برای راه‌اندازی سرویس‌های ارتباطی

کسب و کار‌هایی که به فکر راهی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند، می‌توانند خرید سرویس ویپ را جزو اولویت‌های خود در نظر بگیرند. در مقایسه با سایر سرویس‌های ارتباطی، خرید سیستم ویپ مقرون به صرفه‌تر است. بنابراین، استفاده از خط تلفنی VoIP می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های سازمان شود.

بهینه سازی سیستم CRM  و ارتباط با مشتری با خرید سرویس VoIP

CRM، به نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری اطلاق می­شود که وظیفه نگهداری و ذخیره اطلاعات مربوط به مشتریان را دارد. این اطلاعات و داده‌ها، بخش بزرگی از سرمایه کسب و کار شما محسوب می‌شوند. مسلما شما برای جذب هر مشتری زحمت زیادی می‌کشید و نمی‌خواهید به راحتی آن‌ها را از دست دهید. نرم‌افزار CRM به شما کمک می‌کند که ارتباطی طولانی و مادام العمر با مشتریان خود برقرار کنید. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟ نرم‌افزار CRM اینگونه عمل می‌کند که هرموقع خدمات یا محصول موردنظر مشتری توسط شرکت شما تولید شد، نرم‌افزار، مشتری را مطلع می‌کند. شما برای پیشرفت سازمان خود، باید ارتباطات­تان را با مشتریان حفظ کرده و نیاز‌های آن‌ها را تأمین کنید. اما خرید سرویس و تلفن ویپ چه ارتباطی با سیستم CRM دارد؟ شما برای اینکه با مشتری ارتباط برقرار کنید به خط تلفن نیاز دارید. در واقع، شما باید از خط تلفنی استفاده کنید که در هنگام صحبت با مشتری دچار مشکل قطعی صدا نشوید. با استفاده از خطوط تلفنی، با مشکل قطعی صدا و مکالمات در حین انجام تماس با مشتری مواجه نمی‌شوید.

یکی دیگر از قابلیت‌های اتصال نرم‌افزار CRM به خط تلفنی ویپ این است که شماره تماس مشتری به راحتی تشخیص داده می‌شود. بنابراین، اُپراتور با تشخیص شماره تماس مشتری می‌تواند وی را بهتر راهنمایی کند. اتصال تلفن ویپ به CRM برای صاحبان کسب و کار‌ها این امکان را فراهم می‌کند که تمام اطلاعات مربوط به مشتری را بعد از اِتمام تماس مشاهده کنند. در واقع، اپراتور پس از اینکه شماره تماس مشتری را مشاهده کرد، می‌داند که با چه کسی در حال صحبت است. بنابراین، پروسه راهنمایی به مشتری توسط اپراتور از این طریق به بهترین نحو انجام می‌شود. شما با ایجاد اتصال بین نرم‌افزار CRM با خط تلفن ویپ می‌توانید عملکرد پرسنل خود را درباره نحوه پاسخگویی آن‌ها به مشتریان مورد ارزیابی قرار دهید.

سخن آخر

همانطور که گفتیم، خطوط تلفنی ویپ در مقایسه با سایر سیستم‌های ارتباطی، دارای امکانات و قابلیت‌های بیشتری هستند. شما با خواندن این مطلب متوجه شده‌اید که خط ویپ VoIP چیست و چه ارتباطی با CRM دارد. در صورتی که فکر می‌کنید خط تلفنی ویپ، نیاز شما و سازمان‌تان را برطرف می‌کند، می‌توانید برای خرید این سرویس از تک نت اقدام کنید. شما می‌توانید جهت توسعه کسب و کار و کمک به ارتقاء سازمان‌تان و ارائه خدمات بهتر به مشتریان، خرید خط ویپ VoIP را در برنامه خود قرار دهید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.