تالار مقالات بروز تکنولوژی

تبلیغات ویدئویی Amazon Prime از امروز شروع می‌شود

طبق خبرهای جدید، کاربرانی که قبلاً 139 دلار در سال برای استفاده از پرایم پرداخت می کردند، در حال حاضر قادر به دریافت تبلیغات خواهند بود. شرکت آمازون در روز دوشنبه به برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های پرایم، تبلیغاتی را اضافه کرده است. این شرکت از کاربران می‌خواهد تا ماهانه ۳ دلار اضافی پرداخت کنند تا تبلیغات Prime Video را به صورت رایگان دریافت کنند. علاوه بر ۱۳۹ دلاری که اعضاء در سال‌های قبل برای استفاده از آمازون پرایم پرداخت می‌کردند.

آمازون طی ماه قبل در ایمیلی به اعضای Prime گفته است که از 29 ژانویه، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی Prime Video  دارای تبلیغات محدودی خواهند بود.

آمازون، مسیر سایر برند‌ها مانند نتفلیکس، دیزنی و پارامونت را دنبال می‌کند.  همه این برند‌ها در چند سال قبل، روش‌های تبلیغاتی را معرفی کردند. پیترز، مدیرعامل نتفلیکس طی مصاحبه‌ای در روز پنج شنبه گفته است که بجز تبلیغات از سایر روش‌ها نیز درآمد کسب می‌کند.

قبلاً پرایم ویدیو را می‌توانستید که بدون وقفه تماشا کنید؛ اما الان وارد قسمت تبلیغات می‌شوید. شرکت‌های رقیب، تبلیغات را با قیمت ارزان‌تر ارائه می‌دهند. با این حال، شرکت آمازون‌امیدوار است که شما به افزایش قیمت اهمیت نمی‌دهید و هزینه‌ها را پرداخت می‌کنید. اما آمازون از تبلیغات شما، درآمد بالایی به دست می‌آورد.

سایر سرویس‌های استریم مدت زیادی دوام و ماندگاری نداشتند. این احتمال وجود دارد که دوران طلایی سرویس استریم را پشت سرگذاشته باشیم؛ وقتی که شرکت‌ها هزینه اشتراک کمتری را برای محتوای بدون آگهی ارائه می‌کردند.

در حال حاضر، بیشتر سرویس‌های پخش ویدیو دارای تبلیغات هستند و جای رشد و پیشرفت ندارند. این شرکت‌ها باید از راه دیگری درآمد بیشتری کسب کنند. این راه می‌تواند از طریق تبلیغات باشد؛ کاری که Prime Video  انجام می‌دهد.

Apple TV+  از سرویس‌هایی است که در حال حاضر تبلیغات ندارد. اما این سرویس در مقایسه  Prime Video کوچکتر است. سرویس  Apple TV+ دارای بیشتر از 200 میلیون کاربر است؛ اما با پرایم ویدیو قادر به رقابت نخواهد بود. اپل تی وی برای کسب سود به تبلیغات نیاز ندارد. پرایم ویدیو نیز برای کسب سود به تبلیغ احتیاج نخواهد داشت؛ اما Prime Video تصمیم دارد که به هر حال تبلیغات خود را معرفی کند.
با افزایش قیمت استریمینگ و تبلیغات بیشتر، استودیو‌ها نیز محتوای کمتری تولید می‌کنند. بر اساس گزارش بلومبرگ، نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲، ویدیو‌های کمتری را تولید کرده است. این برند‌ امیدوار است که به ساخت برند‌های کمتری ارائه دهد. طبق گفته تحلیلگران، سرویس‌های استریم می‌تواند سرمایه‌گذاری شرکت‌ها را در تولید محتوای جدید کاهش دهد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.