تالار مقالات بروز تکنولوژی

اپل با استفاده از بازار‌های برنامه‌های جایگزین، به حفاظت از داده‌های کاربران کمک می‌کند

شرکت اپل به تازگی متنی را منتشر کرده و در آن از حریم خصوصی کاربران و حفاظت از این حریم صحبت کرده است. به‌روزرسانی iOS 17.4 بعدی می‌تواند به کاربران اتحادیه اروپا کمک کند که اپلیکیشن‌ها را از طریق بازارهای برنامه جایگزین به جای app store نصب کنند. چند شرکت در حال فعالیت در این زمینه هستند و Setapp

و Epic Games تایید کرده‌اند  که از جایگزین app store استفاده کنند.  برنامه‌های نصب‌شده از سایر بازار‌ها قادر به ردیابی امنیتی نیستند. به منظور به حداقل رساندن کلاهبرداری و خطرات بدافزار‌ها، اپل اقداماتی را انجام داده است. هر برنامه‌ای را نمی‌توان از سایر اپلیکیشن‌ها روی دستگاه آیفون نصب کرد. این اپلیکیشن‌ها باید توضیح دهند که چرا به اطلاعات حساس از قبیل دوربین، داده‌های مربوط به سلامت، میکروفون و face id دسترسی دارند. کاربران باید استفاده از این اطلاعات را تأیید کنند.

شرکت اپل هشدار می‌دهد که برنامه‌های دانلود شده از بازارهای جایگزین مانند  برنامه‌هایی ایمن نیستند که از طریق اپ استور نصب شده‌اند. بازار‌های برنامه‌های جایگزین باید نکات امنیتی را رعایت کنند. در واقع، برنامه‌های مخرب باید از روی دستگاه پاک شوند. روش پرداخت در این برنامه‌ها نیز باید براساس قانون انجام شود.

به کاربرانی که اپلیکیشنی خارج از اپ استور را نصب کنند، برگه‌ای برای نصب برنامه ارائه می‌شود. در این برگه اطلاعاتی از قبیل اسم برنامه، نام توسعه دهنده، رتبه‌بندی و… درج می‌شود. اپل به کاربران هشدار می‌دهد که قابلیت‌هایی از قبیل لغو اشتراک آسان و درخواست خرید در دسترس نیستند و قیمت‌گذاری این دستگاه نیز تحت کنترل نیست.

اپل خاطر نشان کرد که ایمیل‌های زیادی دریافت کرده است و افراد درباره خطرات بازارهای اپلیکیشن‌های جایگزین نگرانی دارند. اپل به کاربران قول می‌دهد که در زمینه حفاظت از اطلاعات آن‌ها کمک کند. اپل خاطر نشان کرد که برخی از افراد برخلاف میل خود از برنامه‌های جایگزین استفاده می‌کنند؛ کارفرمایان و مدارس در این دسته قرار می‌گیرند. اپل، راهکار‌هایی را جهت محافظت از کاربران خود بررسی می‌کند.

اپل خاطر نشان کرد که تغییرات در حال انجام توسط کمیسیون اروپا مورد بحث قرار گرفته‌اند و هیچ جای نگرانی نیست. اپل قصد دارد که برای حافظت از کاربران خود اقداماتی را انجام دهد. دارندگان آیفون در اتحادیه اروپا که نگرانی‌های بیشتری در مورد بازار‌های اپلیکیشن‌های جایگزین دارند، می‌توانند فایل خبری با در نسخه pdf مطالعه کنند. مطالعه این خبر می‌تواند تصویر کاملی از حافظت‌های امنیتی اپل را در اختیارتان قرار دهد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.