تالار مقالات بروز تکنولوژی

دعوای اپل و متا بر سر پول

در ماه اکتبر سال ۲۰۲۲، شرکت اپل دستورالعمل‌های بازبینی اپ استور را آپدیت کرد. هدف شرکت، مشخص کردن این بود که باید برای فروش Boosted Posts از سیستم خرید اپلیکیشن فروشگاه App استفاده شود. متا امروز اعلام کرد که به زودی از تبلیغ‌کنندگان هنگام خرید Boosted Posts از طریق برنامه‌های فیس بوک و اینستاگرام برای iOS، ۳۰ درصد هزینه دریافت می‌کند. این کار به متا اجازه می‌دهد تا مبلغی را که به ازای هر فروش به شرکت اپل بدهکار است را جبران کند. در واقع، مشتریان باید هزینه اضافی را پرداخت کنند. کاربرانی که Boosted Posts را از طریق برنامه‌های IOS خریداری می‌کنند، ملزم به پرداخت هزینه‌ای تحت عنوان پیش پرداخت هستند. در حالی که به طور معمول، متا بعد از نمایش Boosted Posts، مبلغی را دریافت می‌کند.

متا خاطر نشان کرد که این تغییر در اواخر ماه جاری در ایالات متحده و اواخر سال جاری نیز در سایر کشور‌ها اِعمال می‌شود. تبلیغ‌کنندگان با خرید پست‌های تقویت‌شده در فیسبوک و اینستاگرام می‌توانند از پرداخت کارمزد ۳۰ درصد اِجتناب کنند.

متا امروز در گزارشی بیان کرد که “ما باید یا از قوانین شرکت اپل پیروی کنیم یا پست‌های تقویت شده را از برنامه‌های خود حذف کنیم. البته، حذف این پست‌ها می‌تواند به کسب‌وکار‌های کوچک آسیب بزند”. متا قبلاً گفته بود که شرکت اپل، سیاست‌های خود در زمینه رشد تجاری را توسعه می‌دهد و سعی در تضعیف سایر رقبای خود را دارد. طبق گفته متا، میلیون‌ها کسب و کار کوچک از پست‌های تقویت شده در فیس بوک و اینستاگرام استفاده می‌کنند. پست تقویت شده، ابزاری تبلیغاتی مهمی برای کسب و کار‌ها است که باعث می‌شود در فیسبوک و اینستاگرام، مخاطبان بیشتری را به دست آورند.

شرکت اپل گفته است که اپلیکیشن‌های اپ استور همیشه ملزم به استفاده از سیستم خرید درون برنامه‌ای برای فروش کالا‌ها و خدمات دیجیتالی بوده‌اند. شرکت اپل در خبری که امروز با MacRumors به اشتراک گذاشته شد، خاطر نشان کرد که ما همیشه از کاربران خواسته‌ایم که برای خرید کالا‌ها و خدمات دیجیتالی از In App Purchase  استفاده کنند.

اپل افزود که کسب‌وکار‌ها این انتخاب را دارند که از برنامه مدیریت تبلیغات متا در iOS برای پرداخت هزینه کمپین‌های تبلیغاتی خود بدون استفاده از سیستم خرید اپ استور استفاده کنند. شرکت اپل خاطر نشان کرد که وقتی متوجه عدم تطابق برنامه‌ای با دستورالعمل‌های بازبینی اپ استور می‌شود، رویکرد این شرکت، همکاری با توسعه دهنده است تا برنامه را مطابق با قوانین طراحی کند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.