تالار مقالات بروز تکنولوژی

هزینه ساخت هدست ویژن پرو برای اپل چقدر است؟

قیمت ویژن پرو اپل از ۳۵۰۰ دلار شروع می‌شود و آن را به پیشرفته‌ترین دستگاه تبدیل کرده است. براساس تحقیقات  Omdia، اجزای مورد استفاده در Vision Pro در مجموع 1542 دلار قیمت دارند. طبق اخبار،  گران‌ترین قطعه، نمایشگر 1.25 اینچی میکرو OLED داخل هدست است. نمایشگرها در کل 23 میلیون پیکسل را ارائه می‌دهند که طبق گفته شرکت اپل، بیشتر از تلویزیون k4 است. omdia تخمین میزند که شرکت اپل برای هر نمایشگر، 228 دلار پرداخت کند.

دومین قطعات گران قیمت، تراشه‌های M2  و R1 هستند. پردازنده M2 همان تراشه‌ای است که در مک بویر ایر، برای بار اول در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. این تراشه، وظیفه پردازش محتوا‌ها، اجرای سیستم عامل visionOS  و ارائه محتوای گرافیکی را برعهده دارد. تراشه R1  نیز مسئولیت داده‌های دوربین‌ها، میکروفون‌ها و سنسور‌ها را برعهده دارد. در مجموع برای این تراشه، شرکت اپل، ۲۴۰ دلار هزینه کرده است.

طبق گزارش‌های CNBC، به سختی می‌توان حاشیه سود اپل را تشخیص داد. این شرکت، هزینه‌های تحقیق و توسعه، بسته‌بندی، حمل و نقل، فروش، بازاریابی و هر گونه مخارج دیگر را در نظر نمی‌گیرد. طبق گفته می‌نگ چی کو انتظار می‌رود که اپل در سال ۲۰۲۴ کمتر از ۴۰۰۰۰۰ هدست Vision Pro را تولید کند. تولید این دستگاه، پیچیده به نظر می‌رسد. با این حال، در حال حاضر، شرکت اپل روی نسخه جدیدی از Apple Vision Pro  کار می‌کند که قیمت مقرون به صرفه‌تری دارد. اپل ممکن است که از نمایشگر‌های داخلی با وضوح پایین‌تر و مواد ارزان‌تر برای ساخت دستگاه استفاده کند. همچنین می‌تواند ویژگی EyeSight را از دستگاه حذف کند. به عقیده مارک گورمن از بلومبرگ، شرکت اپل در حال کار روی نسخه نسل بعدی ویژن پرو است که احتمالاً در اواخر سال 2025 عرضه شود.

 

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.