تالار مقالات بروز تکنولوژی

چرا گوگل، نام ربات هوش مصنوعی Bard را به Gemini تغییر می‌دهد؟

گوگل در حال تغییر نام ربات هوش مصنوعی Bard  به جمینی است. جمینی قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی گوگل است. همزمان با تغییر نام تجاری، شرکت گوگل یک اپلیکیشن برای دستگاه‌های اندروید و iOS  به نام Gemini Advanced را عرضه می‌کند.  Gemini Advancedبا قیمت 19.99 دلار در دسترس خواهد بود. این حرکت می‌تواند به گوگل کمک کند تا بهتر با ابزارهای ChatGPT  و Copilot رقابت کند.

طبق اطلاعات منتشر شده در روز پنجشنبه، جمنای در  به بیش از 40 زبان برای دستگاه‌های اندروید و iOS در دسترس است. همچنین، شرکت گوگل در حال ارائه طرح اشتراکی برای نسخه پولی ابزار Gemini Advanced است که برای استفاده از آن باید 19.99 دلار در ماه پرداخت کرد. هوش مصنوعی Duet در بخشی از Gemini به کار می‌رود که به Workspace و Google Cloud اختصاص دارد. کاربران به زودی می‌توانند به این فناوری در Gmail، Docs، Sheets، Slides و موارد دیگر دسترسی داشته باشند.

این حرکت به گوگل کمک می‌کند تا بهتر با نسخه‌های پولی ChatGPT شرکت OpenAI و Copilot مایکروسافت رقابت داشته باشد. ساندار پیچای، مدیرعامل شرکت آلفابت و گوگل، با اشاره به اینکه تعداد کاربران گوگل وان به زودی از مرز ۱۰۰ میلیون مشترک نیز عبور می‌کند، کاربرد‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. سهام آلفابت شرکت گوگل تا ساعت 45: 11 صبح روز پنجشنبه تا 0.2 درصد افزایش پیدا کرد و به 77. 145 دلار به ازای هر سهم رسید. این سهام در سال گذشته بیش از 47 درصد افزایش داشته است.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.